Tips voor overnachting Gotthard?

11-08-2011 13:25 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
..
Waarom wil je eigenlijk overnachten Maggiore is rond de 1000 KM, dus ongeveer 10 uurtjes rijden.
Vooral als je de autotrein pakt dan kom je in Iselle uit, heb je 250 KM in een uurtje gedaan.
Stresa is een leuk stadje, piepklein maar leuk. Een beetje achteraf is een pleintje met een restaurant waar wij een paar keer heerlijk gegeten hebben. In Stresa zelf zitten 2 heel fijne ijssalons.

Als je van wandelen houdt: Bij Stresa een kaartje kopen en naar de top van de berg lopen en met de gondel terug, of andersom.

Het dorpje Feriolo, daar zitten jullie vlak bij is ook leuk. Een peipklein boulevardje met een aantal fijne restaurantjes. Leuk om 's avons heen te gaan.

Als je van amrkten houdt moet je naar de makrt in Intra gaan: groot, zowel voedsel als waren.

Ook leuk: met de veerboot van Intra naar Laveno. daar met een noalg typisch liftje omhoog, rondje lopen, hapje eten en weer terug.

In het Parco nazionale dello Val Grande zijn verschillende wandeltoschten uitgezet, dat is zeker leuk om eens te doen, mits je van wandelen houdt.

En rij op een slechte dag de bergen eens in, je komt heel veel kleine dorpjes tegen waar je heerlijk kunt eten en die vaak ook mooi zijn.

Milaan is ook zeker een dagtochtje waard.
Was voor ons ook de eerste keer, we zijn 's nachts gaan rijden met 2 kinderen, die dus gewoon verder sliepen en man ook, ik ging rijden en in de ochtend ging man rijden en ik verder slapen.

Totaal zijn we 2 uurtjes gezamenlijk wakker geweest en toen waren we al op plaats van bestemming.

Maar ik snap jouw overweging ook heel goed, toch zou ik, ook met overnachting eens gaan googlen over de autotrein bij Kandersteg.
Alsjeblieft Mamasam! Het is er echt prachtig. Je zult er vast genieten. Weet je waar je ook zo lekker kunt eten, maar dan moet je dat wel weten te waarderen, en je hebt er een prachtig uitzicht over het meer en de eilanden: bij Septimo Ciello. Bij Stresa de bergen in, en daar wordt het al best goed aangegeven.

Er zitten in de bergen trouwens meerdere goede restaurants. En over het algemeen allemaal niet heel duur. Maar ik vind uit eten gaan in de stadjes daar ook niet duur.

En vergeet vooral niet heel veel lekker ijs te eten.

We zijn er dit jaar geweest, en ik zou er graag nog eens heen gaan. Er is nog zoveel daar in de omgeving wat we nog willen doen en zien.
Katherina, bedankt voor de tips! Wij vertrekken ook eerdaags die kant op. We zijn al heel wat keren in Italië geweest, maar nog nooit in dit gebied, wel het Gardameer. Meerdere malen zelfs en nu wilden we wel eens een ander meer.

Ja, en dat ijs, heerlijk. Nergens zo lekker als in Italië.
..
Vroeger toen ik met mijn ouders op vakantie ging, overnachtten wij altijd in een jeugdherberg/hostel op de Gotthardpas.

Schitterende omgeving, fijn rijden (itt de tunnel) en vakantiegevoel ten top. Mijn ouders kennende zal de prijs ook wel oke zijn geweest. Ik kan je alleen niet vertellen hoe het heet, wellicht te googelen?
Mamasan, je eet er echt heel uitgebreid, met heerlijke wijntjes, en de chefkok komt aan je tafel vertellen en bereiden. Echt chic wil ik het niet noemen, maar lekker eten in een mooie tuin. Het draait er echt om het eten.

In je korte broek voel je je er niet op je gemak.
anoniem_104593 wijzigde dit bericht op 05-12-2011 11:57
Reden: .
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven