Toerist in Utrecht

30-06-2012 14:42 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer begeleid ik een uitwisseling tussen NL en Italië.

Nu heb ik ook een paar keer een vrije dag samen met mijn mede leidster.

Eén dag wil ik naar Utrecht gaat.

Nu weet ik uiteraard de dom en een rondvaart maar wat zijn nou nog meer toeristische dingen die leuk zijn om te bekijken/doen?

Ik kom heel vaak in Utrecht maar kijk er daardoor heel erg anders tegenaan.

Wie heeft er leuke tips om te doen met een buitenlandse toerist in Utrecht?
Mondriaanhuis.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
waar is dat fame? Nog nooit van gehoord, dacht utrecht goed te kennen...
ow, fame bedoel je soms het rietveld-schroder huis?
quote:Fame schreef op 30 juni 2012 @ 14:45:

Mondriaanhuis.

Da's in Amersfoort.

Waterfiets huren? Of een kano? Leuker dan een rondvaartboot en erg vermakelijk ook al ken je Utrecht zelf goed.
Kanoën is erg leuk, dat heb ik wel eens gedaan in Utrecht, duurde iets van 3 uur en begon ergens langs de Krommerijn vlakbij de Uithof.

Ook leuk: Storytrail. Is een soort rondleiding maar dan met een 'verteller' ipv een gids, die helemaal verkleed is en verhalen vertelt. Je hebt de 'heilige' route (dan vertelt hij een heel verhaal over de enige Nederlandse paus en dan blijk je voor zijn geboortehuis te staan) en ook de 'romantische' route (met liefdesverhalen) en weetikveel wat meer. Ik weet niet of ze ook in het Engels zijn, maar leuk was het wel!

En dan natuurlijk lunchen in De Bakkerswinkel.
Tips:

http://www.bezoek-utrecht.nl/content/zi ... en-utrecht
http://www.museumspeelklok.nl/

http://centraalmuseum.nl/bezoeken/openi ... n-prijzen/ (3 musea bijelkaar voor 1 prijs)

http://www.spoorwegmuseum.nl/home.html
Ooit in Amsterdam kon je een canalbike bij punt A huren en bij punt B weer inleveren. Zo kon je van attractie naar attractie fietsen ipv een rondje. Misschien werkt dat in Utrecht ook zo.
Dankje.

Kano is wel leuk idee door de grachten of een waterfiets.

Je hebt ook van die sloepjes geloof ik, ook wel grappig als het niet te duur is.

Hoelang zou ik dat huren, een uurtje voldoende?

Verder wil ik De Dom doen, is toch ook al een uur.

Weet iemand of de schatkamer van de dom leuk is om erbij te doen?

Lunchen bij De Bakkerswinkel stond ook al in de planning, haha.

Beetje winkelen is eventueel ook nog een optie.

Spoorweg en speelklok vind ik zelf niet heel interessant.
Museum Catharijne Convent:

http://www.catharijneconvent.nl/

De schatkamer van de dom is wel leuk om te doen als je in geschiedenis bent geïnteresseerd, maar persoonlijk vond ik het een beetje tegenvallen. Het is wel 'oke' voor erbij.
Oh En natuurlijk lekker op een terrasje aan de werf gaan zitten! Dat hoort wel bij de Utrecht experience.
Ik woon in Utrecht, maar zou de toerist meenemen naar Den Haag Ik zou hem of haar ook vooral dat stomme Broodje Mario niet geven. Overdreven gedoe - is gewoon een Italiaanse bol met kaas, salami en wat rauwkost

Maar goed... laat ik eens serieus meedenken. Er is geloof ik een museum over geld. Verder kan ik echt niets bedenken dat leuk genoeg is in deze stad.
We gaan al naar DenHaag en naar Amsterdam en naar Deventer en naar Leiden en ook nog naar DenBosch met de hele groep.

Ik woon vlakbij Utrecht vandaar dus nog een dagje Utrecht.

Broodje Mario ga ik zeker niet doen aangezien ik met een italiaanse opstap ga, haha.
Het Dick Bruna huis, oftewel Nijntje (wie kent Nijntje nu niet?)
quote:Adeline schreef op 30 juni 2012 @ 17:01:

We gaan al naar DenHaag en naar Amsterdam en naar Deventer en naar Leiden en ook nog naar DenBosch met de hele groep.

Ik woon vlakbij Utrecht vandaar dus nog een dagje Utrecht.

Broodje Mario ga ik zeker niet doen aangezien ik met een italiaanse opstap ga, haha.

Dat zijn verder leuke bestemmingen! En ik ben blij dat je het broodje overslaat

Have fun!
Catherijne Convent is echt een prachtig museum Centraal Museum vind ik ook leuk.
Mijn Italiaanse vriend vindt Utrecht de leukste stad van Nederland. Het liefst gaat hij bij ieder bezoek wat we aan NL brengen ook een dag naar Utrecht. Gewoon rondslenteren, terrasje langs de gracht, domtoren beklimmen is inderdaad erg leuk.

Mijn vriend vindt het juist leuk om NL's te eten als we in NL zijn, dus met een broodje gezond voor de lunch, of een uitsmijter kan ik hem altijd erg blij maken.
Waarom alleen maar (oude) steden? Al die grachten lijken op elkaar. Wij gaan met uitwisseling (onderwijs) meestal naar A'dam (rijks, van Gogh, wallen), delft, kinderdijk (molens, voor ons op weg nr Delft), NP de Hoge Veluwe (fietsen, Kroller Muller museum) en Rotterdam, oa rondvaart haven.
@Sassafras: We reizen van huis naar huis en doen dan dingen in die omgeving. We gaan ook nog naar Noordwijk, zitten een paar dagen in Hengelo, Vinkeveen..dus ook nog genoeg andere dingen dan (oude) steden.
Wat is er mis met het broodje Mario? Oke, het is geen culinair hoogstandje, het is gewoon een broodje, maar ik vind het altijd wel lekker. :-)
Al die grachten lijken op elkaar????????

Waar heb je dan nog meer grachten, zoals in Utrecht?

En meenemen naar Den Haag? Utrecht is zoveel leuker.

(het was mijn studentenstad, gaat niet meer uit mijn systeem)
quote:blauwebes schreef op 30 juni 2012 @ 20:28:

Wat is er mis met het broodje Mario? Oke, het is geen culinair hoogstandje, het is gewoon een broodje, maar ik vind het altijd wel lekker. :-)

haha, ik vind het ook wel lekker hoor.

Alleen wil ik het mijn Italiaan toch niet voorschotelen.

Of misschien juist wel doen en kijken wat zij er van zegt, haha.
Utrecht staat op mijn lijstje, maar er worden niet echt veel bijzondere dingen opgesomd. Als geheel moet ik van die stad dus niet te veel verwachten?

*laag verwachtingspatroon is altijd goed, dan valt 't al snel mee*
Heb toen ikin utrecht woonde amerikaanse vriendin te logeren gehad. Broodjes gehaald en verse sapjes bij Bigoli. Mee op de waterfiets en lekker gefietst. Dom uiteraard op geweest. Fietsen gehuurd en lekker dag gefietst. Over de Bloemenmarkt gestruind. En uiteraard een pannenkoek aan de Werf.

Niet te moeilijk denken. Alles wat voor ons gewoon is kan voor toeristen interessant zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven