Toerist in Utrecht
zaterdag 30 juni 2012 om 14:42
Deze zomer begeleid ik een uitwisseling tussen NL en Italië.
Nu heb ik ook een paar keer een vrije dag samen met mijn mede leidster.
Eén dag wil ik naar Utrecht gaat.
Nu weet ik uiteraard de dom en een rondvaart maar wat zijn nou nog meer toeristische dingen die leuk zijn om te bekijken/doen?
Ik kom heel vaak in Utrecht maar kijk er daardoor heel erg anders tegenaan.
Wie heeft er leuke tips om te doen met een buitenlandse toerist in Utrecht?
Nu heb ik ook een paar keer een vrije dag samen met mijn mede leidster.
Eén dag wil ik naar Utrecht gaat.
Nu weet ik uiteraard de dom en een rondvaart maar wat zijn nou nog meer toeristische dingen die leuk zijn om te bekijken/doen?
Ik kom heel vaak in Utrecht maar kijk er daardoor heel erg anders tegenaan.
Wie heeft er leuke tips om te doen met een buitenlandse toerist in Utrecht?
zaterdag 30 juni 2012 om 23:28
Rondslenteren in de Museumbuurt, winkelen bij de Twijnstraat, terrasje Ledig Erf. Sonnenborg (de sterrenwacht) is ook erg mooi, sowieso mooie plek om heen te lopen (aan de Centraal Museum-kant van de Tolsteegsingel zeg maar). Vind ik persoonlijk het leukste stuk van de stad, hoewel de Weerdsingel en omgeving ook mooi zijn. 's Avonds naar een cafe of restaurant in een werfkelder. De Oude Hortus aan de Lange Nieuwstraat is een prachtig plekje bij mooi weer, qua tuin niet heel veel van verwachten (klein) maar wel een heel bijzondere plek. En je kunt ook meteen t universiteitsmuseum even doorwandelen.
zondag 1 juli 2012 om 00:06
Wat er mis is met Broodje Mario? Niets.
Het is gewoon een broodje, maar mensen kunnen er zo overdreven over doen. Toen ik hier net woonde, werd me door verschillende mensen gevraagd of ik dat ooit had gegeten. Dus ik verwachtte heel wat Niet dus. En dan nog de manier waarop ze je begroeten - niet. De rij wordt afgewerkt, ze kijken je niet eens aan - best aso, hou ik niet zo van.
Het is gewoon een broodje, maar mensen kunnen er zo overdreven over doen. Toen ik hier net woonde, werd me door verschillende mensen gevraagd of ik dat ooit had gegeten. Dus ik verwachtte heel wat Niet dus. En dan nog de manier waarop ze je begroeten - niet. De rij wordt afgewerkt, ze kijken je niet eens aan - best aso, hou ik niet zo van.
zondag 1 juli 2012 om 10:46
quote:Siss schreef op 30 juni 2012 @ 23:18:
Heb toen ikin utrecht woonde amerikaanse vriendin te logeren gehad. Broodjes gehaald en verse sapjes bij Bigoli. Mee op de waterfiets en lekker gefietst. Dom uiteraard op geweest. Fietsen gehuurd en lekker dag gefietst. Over de Bloemenmarkt gestruind. En uiteraard een pannenkoek aan de Werf.
Niet te moeilijk denken. Alles wat voor ons gewoon is kan voor toeristen interessant zijn.
Ja inderdaad.
Daarom opende ik ook het topic omdat ik zo vaak in Utrecht kom dat het heel normaal is.
Alleen Bigoli sla ik over.
Het is toch wel erg italiaans en ik vind het juist leuk om een meer nederlandse lunch te doen.
Ga denk ik naar De Bakkerswinkel.
Heb toen ikin utrecht woonde amerikaanse vriendin te logeren gehad. Broodjes gehaald en verse sapjes bij Bigoli. Mee op de waterfiets en lekker gefietst. Dom uiteraard op geweest. Fietsen gehuurd en lekker dag gefietst. Over de Bloemenmarkt gestruind. En uiteraard een pannenkoek aan de Werf.
Niet te moeilijk denken. Alles wat voor ons gewoon is kan voor toeristen interessant zijn.
Ja inderdaad.
Daarom opende ik ook het topic omdat ik zo vaak in Utrecht kom dat het heel normaal is.
Alleen Bigoli sla ik over.
Het is toch wel erg italiaans en ik vind het juist leuk om een meer nederlandse lunch te doen.
Ga denk ik naar De Bakkerswinkel.
zondag 1 juli 2012 om 15:48
Dus jij herkent het ook, Blauwebes.
Tja, ik snap dat het gewoon een broodjestent is en ik verwacht ook heus geen hoogstaande service oid. Maar inmiddels rijdt heel de familie Mario waarschijnlijk een dikke bak en hebben ze een mega vakantiehuis in Italië. Met dank aan de mensen die graag dat broodje eten en de non-service op de koop toe nemen. Dus een vriendelijke blik en een knikje mag best!
Tja, ik snap dat het gewoon een broodjestent is en ik verwacht ook heus geen hoogstaande service oid. Maar inmiddels rijdt heel de familie Mario waarschijnlijk een dikke bak en hebben ze een mega vakantiehuis in Italië. Met dank aan de mensen die graag dat broodje eten en de non-service op de koop toe nemen. Dus een vriendelijke blik en een knikje mag best!
maandag 2 juli 2012 om 11:15
Wat ik meestal doe als ik buitenlandse gasten heb:
- Drankje drinken/ lunchen op het dakterras v/d V&D. Mooi uitzicht over de hele stad
- Domtoren. Hoewel niet iedereen zin heeft om de domtoren te beklimmen.
- Door de stad slenteren. Ik laat ze en klein stukje v/d Oude Gracht zien en neem ze verder mee richting Oud Kerfhof, Twijnstraat & Ledig Erf
- rondvaarttocht/ waterfiets huren
Wat ook leuk is: Kano huren bij Krommerijn en dan naar pannenkoekenhuis Rhijnauwen varen.
Fietsen door de stad. IJs eten bij Roberto's. --> Staat in de top 5 beste ijssalons ter wereld. Patat eten bij Mannake Pis --> Uitgeroepen tot beste friet van Nederland.
- Drankje drinken/ lunchen op het dakterras v/d V&D. Mooi uitzicht over de hele stad
- Domtoren. Hoewel niet iedereen zin heeft om de domtoren te beklimmen.
- Door de stad slenteren. Ik laat ze en klein stukje v/d Oude Gracht zien en neem ze verder mee richting Oud Kerfhof, Twijnstraat & Ledig Erf
- rondvaarttocht/ waterfiets huren
Wat ook leuk is: Kano huren bij Krommerijn en dan naar pannenkoekenhuis Rhijnauwen varen.
Fietsen door de stad. IJs eten bij Roberto's. --> Staat in de top 5 beste ijssalons ter wereld. Patat eten bij Mannake Pis --> Uitgeroepen tot beste friet van Nederland.