toscane hoe en wat?
zondag 23 oktober 2011 om 09:06
We zitten alvast wat te brainstormen voor de vakantie volgend jaar
man mag deze keer de bestemming kiezen en hij wil graag naar toscane
, idee is dat we wss begin juni gaan
Maar waarheenprecies ? We gaan met onze dochter van dan 2,5 dus het liefst wel iets met andere kinderen
camping zijn we volgens mij nog niet echt aan toe
Dus wie heeft tips?
Verder twijfelen we erg over hoe we er heen gaan, de hele weg rijden zie ik niet zitten
zat aan de auto slaaptrein te denkenof kunnen we beter vliegen en daar een auto huren?
Wie heeft met een van beide ervaring? Of nog andere ideeen ?
man mag deze keer de bestemming kiezen en hij wil graag naar toscane
, idee is dat we wss begin juni gaan
Maar waarheenprecies ? We gaan met onze dochter van dan 2,5 dus het liefst wel iets met andere kinderen
camping zijn we volgens mij nog niet echt aan toe
Dus wie heeft tips?
Verder twijfelen we erg over hoe we er heen gaan, de hele weg rijden zie ik niet zitten
zat aan de auto slaaptrein te denkenof kunnen we beter vliegen en daar een auto huren?
Wie heeft met een van beide ervaring? Of nog andere ideeen ?
zondag 23 oktober 2011 om 09:15
Een camping zijn jullie niet aan toe maar bedoel je dan het echte kamperen of is een stacaravan wel een mogelijkheid? Daar zijn er wel een aantal van in Toscane. Kijk anders eens op VacanSoleil.
Wil je richting kust (Pisa) of meer naar he binnenland (Florance). Op Pisa is een vliegveld en daar kan je ook auto's huren.
Wil je richting kust (Pisa) of meer naar he binnenland (Florance). Op Pisa is een vliegveld en daar kan je ook auto's huren.
zondag 23 oktober 2011 om 09:19
Wij zijn een paar jaar geleden met de autoslaaptrein naar itale geweest, is ons goed bevallen. We zaten met zijn drieen in een coupe (man, dochter van 2 1/2, en ik). Voor dochter kregen we een hekje zodat ze niet uit bed kon vallen. Het duurde wel heel lang voordat we dat kregen, dus op tijd slapen was er niet bij.
Nadeel, maar dat zal bijna nooit gebeuren denk ik, is dat er waarschijnlijk vanaf een viaduct stenen naar beneden zijn gegooid en dat de voorruit van onze auto kapot was toen we van de trein af kwamen. Dit was voor ons eigen risico helaas...
Man is nog een paar met de motor met de slaaptrein geweest, beviel hem ook weer prima.
Nadeel, maar dat zal bijna nooit gebeuren denk ik, is dat er waarschijnlijk vanaf een viaduct stenen naar beneden zijn gegooid en dat de voorruit van onze auto kapot was toen we van de trein af kwamen. Dit was voor ons eigen risico helaas...
Man is nog een paar met de motor met de slaaptrein geweest, beviel hem ook weer prima.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
zondag 23 oktober 2011 om 09:23
Wij hebben afgelopen jaar een stacaravan gehuurd. Op zich ideaal met een kind maar de kwaliteit vond ik om te huilen. Ik zou het dus een volgende keer via een andere organisatie huren.
Wij zijn gewoon met de auto gegaan maar onze dochter is ook al een stuk ouder (7). Met zo'n kleintje zou ik, als ik met de auto zou gaan, 's nachts gaan rijden.
Wat had je zelf in gedachte qua accomodatie, hotel ofzo?
Wij zijn gewoon met de auto gegaan maar onze dochter is ook al een stuk ouder (7). Met zo'n kleintje zou ik, als ik met de auto zou gaan, 's nachts gaan rijden.
Wat had je zelf in gedachte qua accomodatie, hotel ofzo?
zondag 23 oktober 2011 om 09:35
Ga lekker vliegen.
Als je ver vooruit boekt is dat niet duur.
Vliegen op Pisa en dan daar een auto huren (ook vooraf regelen).
Scheelt een hoop energie, tijd en vakantiestress.
Kijk ook eens naar appartementen bij een agriturismo. Er zijn er bij die erg basic zijn, maar er zijn ook veel luxere. Leuk voor de ouders, leuk voor de kinderen en niet zo massaal.
Als je ver vooruit boekt is dat niet duur.
Vliegen op Pisa en dan daar een auto huren (ook vooraf regelen).
Scheelt een hoop energie, tijd en vakantiestress.
Kijk ook eens naar appartementen bij een agriturismo. Er zijn er bij die erg basic zijn, maar er zijn ook veel luxere. Leuk voor de ouders, leuk voor de kinderen en niet zo massaal.
zondag 23 oktober 2011 om 09:39
De stacaravan was erg vies, incompleet en niet goedkoop. De organisatie die de caravans verhuurde was op de camping aanwezig maar wist eigenlijk niets. Ik weet niet of ik de naam mag noemen hier.
En een vliegticket boeken via een goedkope aanbieder en dan een auto huren? Dat hoeft volgens mij niet heel duur te zijn. Met de auto kost het ook flink wat benzine + de tolwegen. Ook niet heel goedkoop.
En een vliegticket boeken via een goedkope aanbieder en dan een auto huren? Dat hoeft volgens mij niet heel duur te zijn. Met de auto kost het ook flink wat benzine + de tolwegen. Ook niet heel goedkoop.
zondag 23 oktober 2011 om 09:52
Wij zijn dit jaar ook naar Toscane geweest: gevlogen vanaf Eindhoven op Pisa (geboekt vorig jaar november; 3 personen op en neer voor ¤ 350 inclusief bagage); auto gehuurd bij Hertz (via Ryanair => scheelt 30%).
Vliegen + autohuur was voordeliger dan rijden: benzine, tolgelden en overnachtingen!!
Wij hadden een huisje bij Ghiacchi Vecchi; een kleinschalig autovrijpark ongeveer 90 km ten zuiden van Pisa en de kust.
Volop kinderen, die lekker hun gang kunnen gaan.
Dit park is o.a. te boeken via topictravel. Op Zoover scoort het ook goed.
Vliegen + autohuur was voordeliger dan rijden: benzine, tolgelden en overnachtingen!!
Wij hadden een huisje bij Ghiacchi Vecchi; een kleinschalig autovrijpark ongeveer 90 km ten zuiden van Pisa en de kust.
Volop kinderen, die lekker hun gang kunnen gaan.
Dit park is o.a. te boeken via topictravel. Op Zoover scoort het ook goed.
zondag 23 oktober 2011 om 11:43
Nee, nee zeker niet teveel. Vond het leuk om te zien dat de kinderen vaak direct na aankomst al speelkameraadjes hadden. Doordat auto's op een centrale parkeerplaats staan, kunnen ook de 'ukkies' met een gerust hart buiten rond lopen. Het is heel ruim opgezet met grasvelden en speeltoestellen. Poort naar het zwembad gaat met pasje open, dus kleintjes kunnen nooit zomaarbij de zwembaden komen.
zondag 23 oktober 2011 om 12:04
quote:Pauline65 schreef op 23 oktober 2011 @ 11:43:
Nee, nee zeker niet teveel. Vond het leuk om te zien dat de kinderen vaak direct na aankomst al speelkameraadjes hadden. Doordat auto's op een centrale parkeerplaats staan, kunnen ook de 'ukkies' met een gerust hart buiten rond lopen. Het is heel ruim opgezet met grasvelden en speeltoestellen. Poort naar het zwembad gaat met pasje open, dus kleintjes kunnen nooit zomaarbij de zwembaden komen.Dat klinkt goed. Is voor mij ook een eerste vereiste dat dochter een beetje zelf kan rondlopen.
Nee, nee zeker niet teveel. Vond het leuk om te zien dat de kinderen vaak direct na aankomst al speelkameraadjes hadden. Doordat auto's op een centrale parkeerplaats staan, kunnen ook de 'ukkies' met een gerust hart buiten rond lopen. Het is heel ruim opgezet met grasvelden en speeltoestellen. Poort naar het zwembad gaat met pasje open, dus kleintjes kunnen nooit zomaarbij de zwembaden komen.Dat klinkt goed. Is voor mij ook een eerste vereiste dat dochter een beetje zelf kan rondlopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 23 oktober 2011 om 12:08
quote:germanwings schreef op 23 oktober 2011 @ 11:57:
Grr overal staat dat ryanair ook vanaf weeze naar pisa vliegt behalve op hun sitehttp://www.nu.nl/economie ... hrapt-vluchten-weeze.html
Grr overal staat dat ryanair ook vanaf weeze naar pisa vliegt behalve op hun sitehttp://www.nu.nl/economie ... hrapt-vluchten-weeze.html
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!