toscane hoe en wat?

23-10-2011 09:06 44 berichten
We zitten alvast wat te brainstormen voor de vakantie volgend jaar

man mag deze keer de bestemming kiezen en hij wil graag naar toscane

, idee is dat we wss begin juni gaan

Maar waarheenprecies ? We gaan met onze dochter van dan 2,5 dus het liefst wel iets met andere kinderen

camping zijn we volgens mij nog niet echt aan toe

Dus wie heeft tips?

Verder twijfelen we erg over hoe we er heen gaan, de hele weg rijden zie ik niet zitten

zat aan de auto slaaptrein te denkenof kunnen we beter vliegen en daar een auto huren?

Wie heeft met een van beide ervaring? Of nog andere ideeen ?
Alle reacties Link kopieren
www.ghiaccivecchi.it of www.topictravel.nl (daar hebben wij geboekt).

Het is overigens geen camping; maar een parkje met huisjes.
Als je er op googled vind je hem zo ramia

maar het is geen camping
Dat was precies tegelijkertijd!
haha, nee volgens mij was je een miliseconde sneller
Dank!
quote:Pauline65 schreef op 23 oktober 2011 @ 09:52:

Wij zijn dit jaar ook naar Toscane geweest: gevlogen vanaf Eindhoven op Pisa (geboekt vorig jaar november; 3 personen op en neer voor ¤ 350 inclusief bagage); auto gehuurd bij Hertz (via Ryanair => scheelt 30%).

Vliegen + autohuur was voordeliger dan rijden: benzine, tolgelden en overnachtingen!!

Wij hadden een huisje bij Ghiacchi Vecchi; een kleinschalig autovrijpark ongeveer 90 km ten zuiden van Pisa en de kust.

Volop kinderen, die lekker hun gang kunnen gaan.

Dit park is o.a. te boeken via topictravel. Op Zoover scoort het ook goed.

Ben 2 maanden terug in Pisa geland, nadeel van boeken via Ryan air bij Hertz kan zijn dat er nadat een vlucht van Ryanair is geland, het meerendeel van die passagiers idd in de lange rij bij hertz gaan/moeten staan

(Ze krijgen ineens veel klanten tegelijk)

Wij hadden via europcar gehuurd, en waren binnen 10 minuten bij de huurauto.

www.europcar.com

Accomodatie geboekt via www.tritt.nl

(Pisa airport/vliegveld heeft een gratis shuttlebusje naar het terrein waar alle auto verhuurmaatschappijen zitten, maar het is slechts 300 meter lopen, dus ook prima te doen. Wat rommelig ouder vliegveld trouwens, maar dat geldt voor meer dingen in Italia..)
Wat me wel opvalt is dat bijna alle accomidaties voor vier personen maar een slaapkamer hebben

is het zo raar dat ik er graag twee wil ?
Bij het park waar wij geweest zijn, heb je keus tussen 1 of 2 slaapkamers. Wij huren ook altijd iets met 2 slaapkamers.

Toen wij bij Hertz kwamen, kwamen er onmiddellijk een paar mensen bij aan de balie, wij hebben niet lang hoeven wachten.

Maar goed, Europcar is ook goed. Gewoon even vergelijken wat de tarieven zijn.
Wij waren toen ik hoogzwanger was (ca 1,5 jr geleden) in een huisje bij Lucca in de buurt. Dat was echt heel erg mooi en lijkt me ook met een kind heel leuk. Het was een heel mooi huisje in rustige, beboste omgeving, en vandaar uit zijn we naar het strand geweest, naar Lucca, Florence, Siena, een aantal andere stadjes, en de bergen in geweest. Vooral de kust en de bergen vond ik erg leuk omdat de rest wel heel toeristisch was.

Het viel me wel echt tegen hoe duur het was. Zwemmen in een zwembad kostte 16 euro voor 2 personen, voor een halve dag!! (Dus als je eerder kwam betaalde je nog meer...) En een ijsje al gauw 5 euro. Bovendien was het echt heel vol.

Die bergen rondom Bagna di Lucca en Bargi( of -a?) waren echt erg mooi en bijzonderder. Wel leuk hoor, vakantie plannen
Oh en wij waren vliegen met transavia (naar pisa) en daarna een goedkope huurauto. Dat was net zo duur als zelf rijden!!
Een ijsje vijf euro? Voor een sorbet neem ik aan?
wij deden ook vliegen op pisa.zaten(wel zonder kinderen)een week in Lucca en Vernazza,Cinque Terre.En wij deden alles met de trein.Alle steden prima te bereiken en geen gezeur met parkeren.Trein is ook spotgoedkoop.

Enne ijsjes in Lucca,super heerlijk !!!Helemaal niet zo duur hoor,ligt een beetje aan waar je bent.
Nee helaas, het was een schepijsje met (dat dan weer wel) 2 bollen. Ja opletten waar kan vast, maar ik was hoogzwanger he iets minder geduld en uithoudingsvermogen!

Het viel me ook tegen dat er echt niks te ontdekken viel, overal waar we kwamen spraken ze engels en waren ze op toeristen ingespeeld. Niet dat je daarom niet mloet gaan hoor, het was ook heel erg leuk, maar ik vond dus de rustigere delen boven pescia en lucca leuker.
quote:germanwings schreef op 26 oktober 2011 @ 22:37:

Een ijsje vijf euro? Voor een sorbet neem ik aan?

Wij vonden Toscane echt opvallend duur, niet de accommodaties (betaal je in NL vaak meer voor..) maar winkels, supermarkten, drogisterijen, dagelijkse artikelen. Als ik 't goed heb liggen de lonen daar lager dan in Holland, geen idee hoe die Italianen rondkomen..

(Ik bedoel dus niet een terras op een dure locatie, maar winkels in minder bekende stadjes/dorpen)
quote:26gelukkig schreef op 27 oktober 2011 @ 20:39:

Nee helaas, het was een schepijsje met (dat dan weer wel) 2 bollen. Ja opletten waar kan vast, maar ik was hoogzwanger he iets minder geduld en uithoudingsvermogen!

Het viel me ook tegen dat er echt niks te ontdekken viel, overal waar we kwamen spraken ze engels en waren ze op toeristen ingespeeld. Niet dat je daarom niet mloet gaan hoor, het was ook heel erg leuk, maar ik vond dus de rustigere delen boven pescia en lucca leuker.

Mijn ervaring was precies het tegenovergestelde: ook bij jongeren zeer weinig of geen kennis van 't Engels, een (was mijn indruk) naar binnen gerichte cultuur: zouden Italiaanen veel in het buitenland komen/reizen?

Waar je bijvoorbeeld in Zeeland borden (ook van Rijkswaterstaat over werk aan de weg) in het Duits ziet, is dat in Toscane ondenkbaar. Ze zijn enorm afhankelijk van toeristen, maar tegelijkertijd boeit 't ze geen flikker. Arrogant eigenlijk.
Hi!

Allereerst wil ik je zeggen dat Toscane echt een top bestemming is! Ik ben er al zovaak geweest, en ik kan er geen genoeg van krijgen! het landschap, de mensen maar vooral het HEERLIJKE eten! Ik ga eigenlijk elk jaar met eurorelais daarheen. Zij hebben mooie en voordelige appartementen! Genieten van Toscane met Eurorelais. hier kan je vele huisjes en appartementen boeken voor in Toscane. Je kan ook eens bij vakantie Italie kijken. Ook zeker de moeite waard! Ik krijg gelijk zin om er weer heen te gaan! Gezellig Italie is ook leuk!

Heel veel plezier alvast!

Groetjes
Goede en praktische wegrestaurants:

www.autogrill.com
Hoi,

Ik ben vorig jaar met een vriendin naar Toscane geweest. het was er echt heerlijk. Je kan makkelijk op Pisa vliegen (oa met Transavia) en op het vliegveld een huurauto ophalen. Wij hebben verbleven op een Agriturismo genaamd Atretino. (www.atretino.nl ) Helemaal super. Het is eigendom van een Nederlands echtpaar met een zoontje van een jaar of 4. Toen wij er waren (vorig jaar September) waren er ook een paar gezinnen met kinderen. Van baby's tot kleuters). Er is een zwembad een aantal speeltoestellen en een trampoline.

Het is echt een prachtige omgeving vanwaar je zo naar oa Lucca, Siena, Florence (hebben wij met de trein gedaan), Volterra en San Gimignano rijdt.

Wij denken er over om volgend jaar weer te gaan.

Succes!
quote:quattro35 schreef op 28 oktober 2011 @ 01:26:

[...]

Wij vonden Toscane echt opvallend duur, niet de accommodaties (betaal je in NL vaak meer voor..) maar winkels, supermarkten, drogisterijen, dagelijkse artikelen. Als ik 't goed heb liggen de lonen daar lager dan in Holland, geen idee hoe die Italianen rondkomen..

(Ik bedoel dus niet een terras op een dure locatie, maar winkels in minder bekende stadjes/dorpen)Haha vond dit wel een grappige opmerking. Maar je went eraan hoor zo'n laag loon. Gewoon minder vaak kleding kopen, vakantie in eigen land en allebei fulltime werken. Gemiddeld loon is idd 1100 netto (obv 40 uur)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven