totensontag?!!!duitsland ?

14-11-2012 23:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het helemaal voor me ! Eindelijk een weekend weg kunnen plannen met zijn 2 . Iets wat we al heel lang wilden en dan voornamelijk naar Duitsland vanwege de kerstmarkten ..

Zonet hotelletje geboekt van zaterdag tm maandag ,wij helemaal blij !

Lees ik op internet : 25 november totensontag en dat is een feestdag waarop alles gesloten is ,?? !! Balen balen balen !!!!

Misschien gaan we nu allen voor 1 overnachting ... Maar ti's echt balen ...

Dit moest ik ff kwijt :(
waar ga je heen, want het is echt niet overal in dld een crije dag
We wilden naar oberhausen :( .... En zoals ik het lees ... Is de kerstmarkt die dag alleen van 18:00 tot 21:00 open .... Dan zouden we niet weten wat we de rest van de dag zouden moeten doen :s...
Lekker wandelen door de omgeving, ergens wat drinken (er zal vast wel wat open zijn?) en genieten van elkaar in het hotel
genoeg te doen in de omgeving

ik wist niet dat de kerstmarkt dicht was,

maar je kunt bijv ook naar Zeche Zollverein in Essen

Weet niet of essen dan koopzondag heeft? Er zit een mooie dierentuin in Gelsenkirchen en in Duisburg

Krugapark in Essen is ook leuk

Sea life oberhausen?

Ik kan nog wel even door gaan, wat zoeken jullie?
Jaaaaa is ook nog een optie:)... Met name dat jn het hotel is natuurlijk wel gezellig ?.... Misschien maar een beetje op internet zoeken of daar verder ook bezienswaardigheden zijn ...
quote:-teuntje- schreef op woensdag 14 november 2012 23:42 genoeg te doen in de omgeving

ik wist niet dat de kerstmarkt dicht was,

maar je kunt bijv ook naar Zeche Zollverein in Essen

Weet niet of essen dan koopzondag heeft? Er zit een mooie dierentuin in Gelsenkirchen en in Duisburg

Krugapark in Essen is ook leuk

Sea life oberhausen?

Ik kan nog wel even door gaan, wat zoeken jullie?

Oeh , ik had je berichtje nog niet gezien .. We wilden het inderdaad met essen combineren .. In essen schijnt ook veel te zien en kan je goed shoppen ... We houden wel van shoppen eigenlijk en drukte en lampjes :D !

Helaas Hebben Essen en Oberhausen geen koopzondag .... Of kerstmarkt dat de hele daf open is ... Wij zijn wel 2 mensen die echt VAB de drukte houden ...
Koopzondag is in Duitsland toch niet heel normaal... zelfs Berlijn heeft dat nooit.
quote:spectral schreef op 15 november 2012 @ 08:29:

Koopzondag is in Duitsland toch niet heel normaal... zelfs Berlijn heeft dat nooit.Klopt, zondag is echt nog een rustdag daar. En met een beetje pech is op zaterdag ook veel al om 12 uur dicht. Maar dat is volgens mij meer in de kleinere steden zo bij mijn ouders in het dorp mogen ze iig op zondag geen hout zagen of grasmaaien ofzo haha!
Nee koopzondag is vrij uniek in Duitsland. Dus als het wel was geweest had je gewoon mazzel gehad.
Ivetje, dat was ook zo toen ik er woonde, begin jaren '90. Gingen we naar een stad, dan moest dat 's ochtends want 's middags was alles dicht. Gelukkig kan je in de grotere steden op zaterdag tegenwoordig vaak tot minimaal 20.00 uur winkelen. En in de zomer of rond Kerst soms zelfs tot middernacht.
quote:sweetcandy schreef op 14 november 2012 @ 23:38:

Lekker wandelen door de omgeving, ergens wat drinken (er zal vast wel wat open zijn?) en genieten van elkaar in het hotel Amper hoor op deze dag van de 'dodenverering'. Hangt er ook zo'n ingedutte sfeer in de straten, niets gezelligs aan.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 15 november 2012 @ 08:37:

Ivetje, dat was ook zo toen ik er woonde, begin jaren '90. Gingen we naar een stad, dan moest dat 's ochtends want 's middags was alles dicht. Gelukkig kan je in de grotere steden op zaterdag tegenwoordig vaak tot minimaal 20.00 uur winkelen. En in de zomer of rond Kerst soms zelfs tot middernacht.Ja idd, mijn ouders wonen vlakbij Gerolstein en daar is echt een groot deel van de winkels wel al om 12 uur dicht. Heel irritant, want wij komen vaak pas rond die tijd bij mijn ouders aan haha! Gelukkig is de takko, lidl, shuheparadies, aldi, supermarkt enzo wel open. Maar echt die kleinere winkels niet.
Anders kun je nog altijd naar het Moviepark. Niet zo heel ver weg.

http://www.movieparkgermany.de/nl/
Oeps... dat is dus precies het weekend dat wij ook gaan. Ik ga eens even kijken wat dat betekent!

edit: inderdaad ook in aken kerstmarkt alleen in de avond. Goed dat ik het weet :-) Maar zondag is uberhaupt al een lastige dag in duitsland waar weinig winkels open zijn.

veel plezier volgende week!
Als je in Aken zit, ben je ook zo in Nederland. Dat scheelt dan alweer, daar kennen ze wel koopzondag.
@giulietta: hahaha neeeeee geen nederland dat weekend :-) niet leuk.
België dan?
geen koopzondag? er is echt regelmatig een koopzondag in Essen hoor, ik geloof het weekend erna

centro heeft ook regelmatig koopzondag
Ik zou je echt zeche zollverein aanraden, zit ook een cafeteria bij,ruhrmuseum en red dot designmuseum, heel mooi om ook gewoon overheen/tussendoor te lopen, denk dat de ijsbaan dan mss ook al open is daar.
Lekker in de natuur wandelen? Of ben ik nu te naïef?
Teuntje, zelfs Düsseldorf heeft nagenoeg nooit een koopzondag...
Wat veel reacties ik ben op werk kan niet reageren ....zal na werk reageren ;)
spectral, 2 december is koopzondag in dusseldorf

ik weet niet hoevaak dat daar is, maar hier is wel regelmatig ergens koopzondag ( eigen gemeente of buurgemeente)
essen ook 2 dec

centro 16 december

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven