Transavia verandert de maten
woensdag 10 maart 2021 om 17:44
Ergens dit jaar hebben wij een vlucht met onze hond in de cabine. Op het moment van boeken (en bij inloggen in mijn boeking of het maken van een nieuwe boeking) zijn de afmetingen voor de reistas 47 x 30 x 27. Echter als ik op de veelgestelde vragen pagina kom, staan er nieuwe kleinere maten, ook is het gewicht van 10 naar 8kg maximaal gegaan. Ik kwam hier achter doordat ik nog een vlucht wilde boeken voor later dit jaar.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice omdat ik niet denk dat onze hond in het nieuwe formaat past en ik ook geen tas kon vinden welke aan de nieuwe maat voldoet. Echter heb ik 4 mensen gesproken bij transavia en zeggen ze allemaal iets anders. Erg verwarrend en ook stressvol.
Mijn man zegt maak screenshots van de boeking met de oude maten en gok het er op, maar ik ben een stresskip dus wil eigenlijk zwart op wit van transavia dat ik die tas mag gebruiken. Er is 1 man van de klantenservice geweest die zei dat ik er op kon vertrouwen dat de oude maten kloppen en de nieuwe een fout zijn maar hij wilde dit niet per email bevestigen. Doordat hij wel drie keer zei vertrouw mij je kunt gewoon boeken, juist ... vertrouw ik het niet.
Wat zouden jullie doen? En wat zijn mijn rechten bij een wijziging als deze?
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice omdat ik niet denk dat onze hond in het nieuwe formaat past en ik ook geen tas kon vinden welke aan de nieuwe maat voldoet. Echter heb ik 4 mensen gesproken bij transavia en zeggen ze allemaal iets anders. Erg verwarrend en ook stressvol.
Mijn man zegt maak screenshots van de boeking met de oude maten en gok het er op, maar ik ben een stresskip dus wil eigenlijk zwart op wit van transavia dat ik die tas mag gebruiken. Er is 1 man van de klantenservice geweest die zei dat ik er op kon vertrouwen dat de oude maten kloppen en de nieuwe een fout zijn maar hij wilde dit niet per email bevestigen. Doordat hij wel drie keer zei vertrouw mij je kunt gewoon boeken, juist ... vertrouw ik het niet.
Wat zouden jullie doen? En wat zijn mijn rechten bij een wijziging als deze?
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
woensdag 10 maart 2021 om 20:23
Zonder dier zou ik het ook riskeren, dan geraak je er desnoods wel met een andere vlucht. Maar met een dier mag je niet met elke maatschappij mee, dus loop je het risico dat je lang moet wachten.
Ik weet niet in hoeverre ze zich indekken in de kleine lettertjes, mogelijk staat daarin dat je automatisch akkoord gaat met aanpassingen en dergelijke. En zelfs al heb je gelijk, als je vliegtuig opstijgt terwijl je nog dingen aan het uitzoeken bent heb je daar niet veel aan.
woensdag 10 maart 2021 om 20:34
https://www.verenadierenartikelen.nl/We ... xfEALw_wcB
Deze in maar M is geschikt.
Deze in maar M is geschikt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 10 maart 2021 om 20:38
Bekijk Mister Mill Reistas Hond - Hondentas - Bagage Organizer Travelbag Pets op: https://www.bol.com/nl/p/mister-mill-re ... _iphoneapp
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 10 maart 2021 om 20:39
Oh laat maar, lijkt me niet dat je daar je hond in stoptsuzyqfive schreef: ↑10-03-2021 20:38Bekijk Mister Mill Reistas Hond - Hondentas - Bagage Organizer Travelbag Pets op: https://www.bol.com/nl/p/mister-mill-re ... _iphoneapp
woensdag 10 maart 2021 om 20:40
De ruimte onder de stoelen is ook erg afhankelijk van het type en leeftijd van de vliegtuigen. In nieuwere (of gemoderniseerde) vliegtuigen zitten nieuwe stoelontwerpen die meer ruimte onder de stoel hebben dan oudere stoelen.
woensdag 10 maart 2021 om 21:13
Ja, dat snap ik. Ik geef alleen aan dat ik van nature vaak te nonchalant ben met dat soort dingen. Tot en met vliegen met niet goed gekeurde visa etc aan toe.Duchesnea schreef: ↑10-03-2021 20:23Zonder dier zou ik het ook riskeren, dan geraak je er desnoods wel met een andere vlucht. Maar met een dier mag je niet met elke maatschappij mee, dus loop je het risico dat je lang moet wachten.
Ik weet niet in hoeverre ze zich indekken in de kleine lettertjes, mogelijk staat daarin dat je automatisch akkoord gaat met aanpassingen en dergelijke. En zelfs al heb je gelijk, als je vliegtuig opstijgt terwijl je nog dingen aan het uitzoeken bent heb je daar niet veel aan.
donderdag 11 maart 2021 om 11:15
Ja dat snap ik hoor. Misschien dat ze standaard de maat aanhouden van hun vliegtuigen met de minste ruimte, en hebben ze nu nieuwe en daarom de maten aangepast ? Of gewoon omdat het kan ? Ik weet het ook niet maar vervelend is het zeker, je wil niet stranden met je dier. Hopelijk komt er snel verduidelijking.followthesun schreef: ↑11-03-2021 10:51Duchesnea het past sowieso want ik heb eerder met deze maten gevlogen, de stoelen zijn niet ineens lager. Daarom snap ik de verandering ook niet zo goed.
donderdag 11 maart 2021 om 20:06