Trein/metro in Parijs

09-05-2012 16:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik wil van de zomer een reis maken door Frankrijk.

Nou moet ik in Parijs overstappen naar een ander station en daarvoor met de Metro.

De Thalys komt om 14.35 aan op Paris Nord

De metro gaat om14:43 en komt aan om 15:07

De TGV gaat dan om 15:13

Ik heb geen ervaring met de trein in Frankrijk en ik vraag me af of het haalbaar is of dat ik beter de trein een uur later kan nemen.

Ik weet wel dat als je hem mist je ticket niet meer geldig is.

Graag advies
a docter a day keeps the apple away
Dat is bijna geen doen. Als de Thalys ook maar iets te laat binnenkomt op Gare du Nord mis je de aansluiting.
Ja dat dacht ik ook, alleen weet ik niet hoe vaak er vertraging is bij de Thalys
Ik reis Fyra en de Thalys rijdt op hetzelfde spoor en is regelmatig te laat. Het rotte is je weet nooit wanneer e.a. op tijd rijdt. Je kunt beter een kop koffie drinken op Gare du Nord dan je aansluiting missen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is niet alleen de Thalys, met de metro kan er ook wel eens een vertraging zijn.

Ik zou het risico niet lopen.
Niet doen, tegen de tijd dat je uit de trein bent, bij metro, kaartje hebt gekocht enzovoort sta je zo te stressen dat je er zelf ook geen plezier meer aan beleefd. Idd lekker kopje koffie en croissant halen en op je gemak verder gaan.
Naar welk treinstation moet je ? De meesten zijn erg groot (vooral Montparnasse!) en je hebt dan toch nog wel 10 minuten nodig om bij je trein te komen. Als het haalbaar is, zou ik een trein later nemen.

Als je toevallig naar het Gare de Lyon gaat, kan je ook de RER (regionale trein/metro) nemen, die is sneller en rechtstreeks.

Ik reken meestal een uur overstaptijd en heb dan voldoende tijd
Kaartjes kan je ook uit de automaat halen, dat gaat sneller als bij een loket. Ze kosten geloof ik 1,60¤/stuk. Zorg dat je dan wat muntgeld bij de hand hebt.

(En misschien kan je ze zelfs in de Thalys kopen, ik weet niet of ze dat nog doen ?)
Dat ga je niet redden!

Je hebt op Gare du Nord dus 7 minuten om uit te stappen, kaartje voor metro kopen en weer in stappen.

En je stapt dus over van de trein op de metro. Geen idee of die bij elkaar in de buurt liggen. Je zal even moet zoeken, etc.

En dan 6 minuten om over te stappen op de TGV.

Ik zou de TGV van een uur later nemen, en zelfs dan denk ik je dat niet al te veel tijd hebt.
Ik vond garne du Nord al vrij groot, eer dat je daar doorheen bent en eindelijk in de metro zit ben je denk ik al meer dan 10 minuten kwijt. Helemaal als je bijna achter in de thalys zit. Op zich is de metro in Parijs wel makkelijk te doen alleen weet ik niet of ze altijd op tijd rijden.
Eens met vivagirl. Het kan behoorlijk stressen zijn om een verbinding te halen in Parijs. Ik zou ruim de tijd nemen en pas minimaal 1,5 uur later een TGV nemen als die mogelijkheid er is.

Metrokaartjes kun je in de Thalys kopen aan de bar. Erg makkelijk. Hoef je alleen maar de juiste metro te vinden.
Volgens mij ben je inmiddels wel overtuigd maar 7 minuten overstaptijd is echt veel te krap. Met een beetje pech moet je heel ver lopen naar de goeie metro en dan heb je je kaartje nog niet eens.
Bedankt voor jullie reacties!

De TGV vertrekt van Gare Montparnasse, en die van een uur later kost 12 euro meer maar dat moet ik dan maar voor lief nemen
Dat is geen doen, stations in Parijs zijn veel groter dan wat voor station in NL. Van Metro naar trein op Gare du Nord is al zowat 10 minuten lopen en dan moet je wel weten waar je heen moet.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je 10 minuten zou moeten lopen naar een metro Ik ga voor de veilige optie, dan hoef ik in ieder geval niet te stressen!
nee, ik zou het er niet op gokken.
Oh, ik zie dat je er zelf ook niet voor kiest
Ja, is zeker tien minuten lopen en dan heb je nog geen kaartje (en in de rij gestaan voor de automaat). Je moet trouwens vanaf de thalys naar links en dan een roltrap naar beneden nemen.

Vertraging van de metro in parijs is niet boeiend, ze gaan om de 3 minuten.

Ik zou dus ook een trein later nemen.
heb vorig jaar de transfer van gare du nord naar paris austerlitz gemaakt.

reken er op dat je inderdaad nog een flink eindje moet wandelen met je bagage alvorens je bij de metro bent. Eventueel moet je dan nog een kaartje kopen, bij de kassa zag het er ontzettend druk uit.

Dan de metro in. Ik weet niet hoe het is met de metro naar montparnasse, maar in de metro naar austerlitz stonden/zaten veel reizigers met bagage. kortom, het was best proppen om er in te komen. Bij aankomst moet je dan ook nog van metro naar trein. en roltrappen ben ik nou niet echt tegengekomen afgelopen zomer. had een vet onhandige tas mee en moest alle trappen sjouwen. Kortom, bespaar je inderdaad een heel hoop stress ter waarde van 12 euro en neem die trein later. Op deze manier hoef je niet meteen bij het minst of geringste bang te zijn om je trein te missen.

veel plezier met je reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven