Trein/metro in Parijs

09-05-2012 16:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik wil van de zomer een reis maken door Frankrijk.

Nou moet ik in Parijs overstappen naar een ander station en daarvoor met de Metro.

De Thalys komt om 14.35 aan op Paris Nord

De metro gaat om14:43 en komt aan om 15:07

De TGV gaat dan om 15:13

Ik heb geen ervaring met de trein in Frankrijk en ik vraag me af of het haalbaar is of dat ik beter de trein een uur later kan nemen.

Ik weet wel dat als je hem mist je ticket niet meer geldig is.

Graag advies
a docter a day keeps the apple away
Dat is bijna geen doen. Als de Thalys ook maar iets te laat binnenkomt op Gare du Nord mis je de aansluiting.
Ja dat dacht ik ook, alleen weet ik niet hoe vaak er vertraging is bij de Thalys
Ik reis Fyra en de Thalys rijdt op hetzelfde spoor en is regelmatig te laat. Het rotte is je weet nooit wanneer e.a. op tijd rijdt. Je kunt beter een kop koffie drinken op Gare du Nord dan je aansluiting missen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is niet alleen de Thalys, met de metro kan er ook wel eens een vertraging zijn.

Ik zou het risico niet lopen.
Niet doen, tegen de tijd dat je uit de trein bent, bij metro, kaartje hebt gekocht enzovoort sta je zo te stressen dat je er zelf ook geen plezier meer aan beleefd. Idd lekker kopje koffie en croissant halen en op je gemak verder gaan.
Naar welk treinstation moet je ? De meesten zijn erg groot (vooral Montparnasse!) en je hebt dan toch nog wel 10 minuten nodig om bij je trein te komen. Als het haalbaar is, zou ik een trein later nemen.

Als je toevallig naar het Gare de Lyon gaat, kan je ook de RER (regionale trein/metro) nemen, die is sneller en rechtstreeks.

Ik reken meestal een uur overstaptijd en heb dan voldoende tijd