Trekhaak koffer

29-05-2020 21:41 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben sinds een half jaar een hond die we meenemen op vakantie. Maar 40 kilo hond neemt bijna de hele kofferbak in beslag 🤣

Voor de vorige auto hadden we eens een dakkoffer, maar nam aardig wat plek in beslag qua opslag.

We zitten nu aan een trekhaak koffer te denken. Geen windgeruis en geen weerstand met autorijden. En makkelijker qua inladen en uitladen.

We gaan altijd in NL op vakantie, op max 2 uur autorijden, nemen altijd een huisje met wasmachine en droger en beddengoed. Dus qua hoeveelheid bagage zou een trekhaak koffer voldoende zijn.

Iemand ervaring ermee? Zoiets als https://www.thule.com/nl-nl/cargo-carri ... o-carriers
Als ik er zo naar kijk zou ik zeggen dat de kofferbak niet open kan als dat ding er op zit. Dat zou betekenen dat je in geval van nood je hond niet uit de auto kunt krijgen. Dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen. Onze hond zit altijd op de achterbank, omdat de kofferbak laag is, maar met 1 kind past dat makkelijk.
tara82 schreef:
29-05-2020 21:59
Als ik er zo naar kijk zou ik zeggen dat de kofferbak niet open kan als dat ding er op zit. Dat zou betekenen dat je in geval van nood je hond niet uit de auto kunt krijgen. Dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen. Onze hond zit altijd op de achterbank, omdat de kofferbak laag is, maar met 1 kind past dat makkelijk.
Hoedenplank eruit halen, dan kan de hond over de achterbank er alsnog uit?
Alle reacties Link kopieren
Dit ding neemt denk ik ook veel opslagruimte in beslag met dat rek en een koffer?
Dus als je het daarom zou doen dan zou ik kiezen wat je het gemakkelijkst lijkt.
Luci_Morgenster schreef:
29-05-2020 22:01
Hoedenplank eruit halen, dan kan de hond over de achterbank er alsnog uit?
Een hond onder de hoedenplank lijkt mij nog al naar voor het beest. De hele weg in het donker. Ik neem aan dat ze een hondenrek in de auto heeft juist om te voorkomen dat hij naar voren springt. Of je die makkelijk weg krijgt vanaf de achterbank weet ik niet. Bank weg klappen kan natuurlijk, maar als er kinderzitjes vast zitten dan moeten die ook eerst los. Geen fijn idee als je auto in de fik staat. Natuurlijk is dat een extreem scenario, maar het zal je maar overkomen.
Alle reacties Link kopieren
tara82 schreef:
29-05-2020 21:59
Als ik er zo naar kijk zou ik zeggen dat de kofferbak niet open kan als dat ding er op zit. Dat zou betekenen dat je in geval van nood je hond niet uit de auto kunt krijgen. Dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen. Onze hond zit altijd op de achterbank, omdat de kofferbak laag is, maar met 1 kind past dat makkelijk.
Je hebt ook kantelbare, zodat je wel bij kofferbak kan.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij erg onhandig omdat je niet meer in de achterbak kan. Wij hebben een grote dakkoffer. Ideaal. Je kan er makkelijk bij, passen 7 sporttassen in. Geruis en extra verbruik vallen reuze mee. Opbergen is inderdaad lastig. Gelukkig mag hij bij ouders op zolder. Je kan ook een dakkoffer huren. Dan heb je dat probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Valt erg tegen wat erin kan in vergelijking met de prijs die je betaald. Ik zou er eentje in real life gaan beoordelen of het wel groot genoeg is.
Hebben jullie maar 1 auto? Als je allebei een auto hebt, en je gaat niet verder dan 2 uur rijden van huis, dan lijkt het mij voordeliger om met 2 auto's op vakantie te gaan dan om zoiets aan te schaffen en de rest van het jaar in de weg te hebben liggen.
Alle reacties Link kopieren
Sophievdb schreef:
29-05-2020 22:08
Dit ding neemt denk ik ook veel opslagruimte in beslag met dat rek en een koffer?
Dus als je het daarom zou doen dan zou ik kiezen wat je het gemakkelijkst lijkt.
Je hebt ook inklapbare of opvouwbare. Dan kan je het als platte pakket rechtop neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
29-05-2020 22:28
Het lijkt mij erg onhandig omdat je niet meer in de achterbak kan. Wij hebben een grote dakkoffer. Ideaal. Je kan er makkelijk bij, passen 7 sporttassen in. Geruis en extra verbruik vallen reuze mee. Opbergen is inderdaad lastig. Gelukkig mag hij bij ouders op zolder. Je kan ook een dakkoffer huren. Dan heb je dat probleem niet.
We hebben geen dakrails dus zouden we dan moeten aanschaffen. We hebben een auto van 15 jaar oud die sinds 12 a 13 jaar geen nieuwe modellen meer uitbrengt dus wordt moeilijk vinden denk ik. En waarschijnlijk over 2 jaar andere auto dus zochten naar een oplossing die ook op andere auto kan.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
29-05-2020 22:31
Hebben jullie maar 1 auto? Als je allebei een auto hebt, en je gaat niet verder dan 2 uur rijden van huis, dan lijkt het mij voordeliger om met 2 auto's op vakantie te gaan dan om zoiets aan te schaffen en de rest van het jaar in de weg te hebben liggen.
Ja maar 1 auto. Ik doe alles met de fiets en mijn man heeft ook geen auto nodig voor werk dus we hebben de auto voor nood en ritjes naar familie.

We gaan elke 2 maanden een weekendje naar mijn ouders dus zouden hem dan ook kunnen gebruiken. Is niet noodzakelijk maar is wel makkelijker in combinatie met hond mee.
Alle reacties Link kopieren
Moet de hond de hele achterbak hebben of kun je er iets bij zetten?
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
29-05-2020 22:56
Moet de hond de hele achterbak hebben of kun je er iets bij zetten?
Ik denk dat hond 2/3e deel nodig heeft. Dus aan 1 kant kunnen we bijvoorbeeld 2 weekendtassen op elkaar zetten.
sassie24 schreef:
29-05-2020 23:19
Ik denk dat hond 2/3e deel nodig heeft. Dus aan 1 kant kunnen we bijvoorbeeld 2 weekendtassen op elkaar zetten.
Twee weekendtassen lijkt me genoeg voor een vakantie in een huisje met wasmachine? Ik begrijp dat er geen kinderen zijn?
Ik zou het niet doen als dan de achterklep niet meer open kan en de hond in de kofferbak moet. Als mijn ouders op vakantie gaan mag de hond op de achterbank (wel met kleed over de achterbank) en gaan de koffers en andere zooi in de kofferbak. Maar ik neem aan dat je met een gezin op vakantie gaat dus dan kun je het moeilijk even omdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Is een miniaanhanger/bagage aanhanger huren misschien op optie, als overbrugging voor die 2 jaar?

- Sorry, irrelevant, want je vraagt om ervaringen-
Alle reacties Link kopieren
Al eens aan een hondenkarretje gedacht ? Spotgoedkoop te vinden op marktplaats. Met een klein beetje geluk mag je er zelfs 130 mee rijden, hangt af van de totale lengte van de combinatie.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
30-05-2020 10:31
Al eens aan een hondenkarretje gedacht ? Spotgoedkoop te vinden op marktplaats. Met een klein beetje geluk mag je er zelfs 130 mee rijden, hangt af van de totale lengte van de combinatie.
Arme hond....
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
29-05-2020 23:23
Twee weekendtassen lijkt me genoeg voor een vakantie in een huisje met wasmachine? Ik begrijp dat er geen kinderen zijn?
We hebben 4 kinderen 😊
We hebben een 6 zit auto dus 3 op de voorbank en 3 op de achterbank.
Dus met 2 weekendtassen gaan we het niet redden. Qua kleding wel. Maar ook handdoeken en zwemspullen en wat speelgoed en voetbal.
sassie24 schreef:
30-05-2020 11:15
We hebben 4 kinderen 😊
We hebben een 6 zit auto dus 3 op de voorbank en 3 op de achterbank.
Dus met 2 weekendtassen gaan we het niet redden. Qua kleding wel. Maar ook handdoeken en zwemspullen en wat speelgoed en voetbal.
Oké, duidelijk. Dat was het eerder niet toen je het over de achterbank had :)
Alle reacties Link kopieren
Kit_Kat schreef:
30-05-2020 10:20
Is een miniaanhanger/bagage aanhanger huren misschien op optie, als overbrugging voor die 2 jaar?

- Sorry, irrelevant, want je vraagt om ervaringen-
Ja hebben we ook al aan gedacht maar nog geen bedrijf in de buurt gevonden die bagagewagens verhuurt. Op 30-40 minuten autorijden afstand. Maar is wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-05-2020 11:23
Oké, duidelijk. Dat was het eerder niet toen je het over de achterbank had :)
Ik heb nog even teruggelezen en ergens stond achterbak (kofferbak) dus zonder n 😉
sassie24 schreef:
30-05-2020 11:31
Ik heb nog even teruggelezen en ergens stond achterbak (kofferbak) dus zonder n 😉
Je hebt gelijk!
Alle reacties Link kopieren
Even laten weten dat we er eentje gekocht hebben, die kantelbaar is zodat de kofferbak open kan en de hond makkelijk erin en eruit kan.

Het is een trekhaakrek waarop je of een bagagekoffer kan monteren of beugels voor 2 fietsen. Dus meerdere opties.

We hebben hem 1 keer gebruikt en erg tevreden tot nu toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven