Tropical afsluiting Amerika reis?

19-03-2018 14:41 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha iedereen!

Ik heb meerdere oude topics gelezen maar ben toch benieuwd naar advies over mijn eigen vraag. Ik ga in Oktober als huwelijksreis een maand naar Amerika, ik zit te denken om vanuit Amsterdam te vliegen naar LA (rondtouren met auto rondom LA) > vliegen naar Portland > vanuit Portland vliegen naar New Orleans en vanuit New Orleans nog een weekje oid naar iets tropicals te gaan, een eiland bijvoorbeeld. Omdat ik dat als klein meisje al in mijn hoofd had door Honeymoon Hollywood films haha.

Ik ben al in Tulum/Holbox in Mexico geweest, dat was te gek, maar ben ook wel nieuwsgierig naar iets nieuws. Sta open voor leuke suggesties! Iets wat niet te ver vliegen is van New Orleans bijvoorbeeld (5 uur max bijv), en niet te duur is, Hawaii was al snel €450,- per ticket, en naar Cancun Mexico zag ik betere prijzen a €150,, maar ben ik dus al geweest. Ik dacht ook aan de Bahama's maar ik lees er best wat negatieve verhalen over.

Heeft iemand een tip voor een tropical plek waar ik wellicht niet aan heb gedacht?
En tips voor New Orleans omgeving? Daar wil ik ook een auto huren en dingen zien.
fjordson wijzigde dit bericht op 19-03-2018 14:45
3.16% gewijzigd
Gaat je alleen of gaat je man ook mee op huwelijksreis? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bahama's zou ik niet doen, inderdaad.

Wel erg leuk is Key West, het zuidelijkste puntje van Florida. Vanaf Miami is dat met een huurauto echt een prachtige reis met een geweldig leuke eindbestemming.
Ook erg leuk, mooi, bijzonder en niet te ver vliegen vanaf New Orleans is Cuba.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
19-03-2018 14:45
Gaat je alleen of gaat je man ook mee op huwelijksreis? ;-D
Hahah!! Ja ik ga zeker samen, maar ik wilde hem eigenlijk verrassen met een leuk plan en het dan voor leggen vanavond, daarom spreek ik nu vanuit 'ik'
fjordson schreef:
19-03-2018 14:47
Hahah!! Ja ik ga zeker samen, maar ik wilde hem eigenlijk verrassen met een leuk plan en het dan voor leggen vanavond, daarom spreek ik nu vanuit 'ik'
Mooi zo :)
Sorry for de off-topic, ik heb geen tips voor je.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 14:49
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-03-2018 14:45
Bahama's zou ik niet doen, inderdaad.

Wel erg leuk is Key West, het zuidelijkste puntje van Florida. Vanaf Miami is dat met een huurauto echt een prachtige reis met een geweldig leuke eindbestemming.
Ook erg leuk, mooi, bijzonder en niet te ver vliegen vanaf New Orleans is Cuba.
Dankje voor de tip!! Dat is inderdaad een leuk idee! Denk je dat het beter is om er een roadtrip van te maken van new orleans naar key west (we zijn wel gewend om grote roadtrips te maken) of is die omgeving niet zo en is het beter om te vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch naar Hawaii kijken, kijk eens bij Exitreizen voor combinatiereizen.
Je zit toch aan die kant van de Vs als je LA en Portland wilt bezoeken en je bent er dan “zo”. Vanaf San Francisco is het ongeveer 5 uur vliegen naar Oahu.
New Orleans zou ik daarom voor een andere keer bewaren.

En anders misschien Aruba of Curacao.
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor meer tips kijk eens op het Allesamerika. Forum
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-03-2018 14:50
Ik zou toch naar Hawaii kijken, kijk eens bij Exitreizen voor combinatiereizen.
Je zit toch aan die kant van de Vs als je LA en Portland wilt bezoeken en je bent er dan “zo”. Vanaf San Francisco is het ongeveer 5 uur vliegen naar Oahu.
New Orleans zou ik daarom voor een andere keer bewaren.

En anders misschien Aruba of Curacao.
Ja dat is wel waar, ik ga het zeker als optie opschrijven. Het enige was dat ik een paar keer heb gelezen dat mensen Hawaii vonden tegenvallen. Ben jij er geweest?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-03-2018 14:50
Oh en voor meer tips kijk eens op het Allesamerika. Forum
Ja dat forum ken ik! Maar nu nog niet op gekeken omdat ik dacht voor iets Tropicals buiten Amerika te gaan, dankje ga daar ook even op zoeken
Alle reacties Link kopieren
fjordson schreef:
19-03-2018 14:52
Ja dat is wel waar, ik ga het zeker als optie opschrijven. Het enige was dat ik een paar keer heb gelezen dat mensen Hawaii vonden tegenvallen. Ben jij er geweest?
Ja twee keer zelfs.
Dus ik vond het zeker niet tegenvallen. Wij zijn de eerste keer op Oahu en Maui geweest en de tweede keer Oahu en Big Island.
Oahu is zeker Waikiki ontzettend druk maar als je daar buiten bent is het echt prachtig.
Key West vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen. De weg er naar toe is lang en het is allemaal ontzettend toeristisch. De zonsondergang was leuk inderdaad, maar verder vond ik het vooral druk en krap. Dan lijkt Cuba mij leuker.
Alle reacties Link kopieren
maritte schreef:
19-03-2018 14:55
Key West vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen. De weg er naar toe is lang en het is allemaal ontzettend toeristisch. De zonsondergang was leuk inderdaad, maar verder vond ik het vooral druk en krap. Dan lijkt Cuba mij leuker.
Dat zal misschien ook aan de tijd van het jaar liggen? Ik was er in juni, en toen was het er rustig.
Alle reacties Link kopieren
fjordson schreef:
19-03-2018 14:49
Dankje voor de tip!! Dat is inderdaad een leuk idee! Denk je dat het beter is om er een roadtrip van te maken van new orleans naar key west (we zijn wel gewend om grote roadtrips te maken) of is die omgeving niet zo en is het beter om te vliegen?
Ik heb het nooit gereden, maar Google Maps zegt dat het 15 uur rijden is, dus als jullie dat goed te doen vinden...
dolfje schreef:
19-03-2018 14:50
Ik zou toch naar Hawaii kijken, kijk eens bij Exitreizen voor combinatiereizen.
Je zit toch aan die kant van de Vs als je LA en Portland wilt bezoeken en je bent er dan “zo”. Vanaf San Francisco is het ongeveer 5 uur vliegen naar Oahu.
Ik zou Hawaii ook niet meteen afschieten, mits het op je wensenlijst staat natuurlijk. Het is een onwijs lange reis als je vanuit Nederland rechtstreeks naar Hawaii reist dus "in de buurt zijn" scheelt heel veel. En het is natuurlijk een mooie bestemming voor een huwelijksreis!
Alle reacties Link kopieren
Jamaica? Barbados? St. Barth(erg duur ws)....?
The Keys zijn wel leuk maar idd erg druk en toeristisch (ben er verschillende malen/maanden geweest). Ook draait het eigenlijk maar om het laatste eilandje. Heel tropisch/bounty is het niet... Zou dan nog eerder kiezen voor een stad zoals San Diego, een gezellige stad met een Caribische sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Oktober is ongeveer de top van het orkaanseizoen in Florida.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een cruise die verschillende eilanden / landen aan doet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook cruise zeggen. De kosten vallen best mee (vind ik dan) omdat aan boord volpension is inbegrepen. Super om te doen en je ziet zonder veel moeite verschillende plekken. Rondje varen door de Caribbean en beetje relaxen op een luxe schip, ik zou het wel weten!
Alle reacties Link kopieren
Jamaica! Supermooie natuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je de Keys af. We zijn afgelopen zomer (eind juli) geweest, heel dom hadden we daar op zaterdag een hotel geboekt. We hebben 4 uur in de file gestaan, want blijkbaar gaan veel Amerikanen op zaterdag naar de keys. Vervolgens was het er vreselijk druk en viel het ons ontzettend tegen. Ik ken dan wel leukere romantische plekken in de USA. Naples was dat bijvoorbeeld :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Road trip van New Orleans naar Zuid Florida is oersaai. Ik zou Hawaii of Cuba doen.
Let je trouwens wel op dat je niet alleen maar aan het afstanden maken bent? Ik zou zelf eerder voor een bepaald deel van de VS kiezen en dat dan rustig doen, en misschien dan nog een dikke week iets heel anders. Cuba, Hawaii, of een ander deel van Mexico wat je nog niet kent.
Ik zou Portland lekker laten zitten. Leuke stad hoor, maar niet voor een Honeymoon in Oktober (veel regen). Zo bijzonder is het daar nou ook weer niet.

Waar ga je in LA verblijven? Venice en Santa Monica zijn leuk bij het strand.

En net als liza hierboven zou ik ook gaan voor Cuba, Hawaii, of Mexico.

Ik vond Miami helemaal niks. Super ordinair nachtleven! New Orleans lijkt me wel leuk, maar ik ben er nog nooit geweest. En NY is natuurlijk ook geweldig voor een lang weekend als je daar nog nooit geweest bent.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
20-03-2018 05:55
Ik zou Portland lekker laten zitten. Leuke stad hoor, maar niet voor een Honeymoon in Oktober (veel regen). Zo bijzonder is het daar nou ook weer niet.

Waar ga je in LA verblijven? Venice en Santa Monica zijn leuk bij het strand.

En net als liza hierboven zou ik ook gaan voor Cuba, Hawaii, of Mexico.

Ik vond Miami helemaal niks. Super ordinair nachtleven! New Orleans lijkt me wel leuk, maar ik ben er nog nooit geweest. En NY is natuurlijk ook geweldig voor een lang weekend als je daar nog nooit geweest bent.
New Orleans is een mooie niet al te grote stad, langer dan een dag is eigenlijk niet nodig. En na een swamptour en een plantagebezoek heb je de omgeving ook wel gezien...
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
20-03-2018 05:55
Ik zou Portland lekker laten zitten. Leuke stad hoor, maar niet voor een Honeymoon in Oktober (veel regen). Zo bijzonder is het daar nou ook weer niet.

Waar ga je in LA verblijven? Venice en Santa Monica zijn leuk bij het strand.

En net als liza hierboven zou ik ook gaan voor Cuba, Hawaii, of Mexico.

Ik vond Miami helemaal niks. Super ordinair nachtleven! New Orleans lijkt me wel leuk, maar ik ben er nog nooit geweest. En NY is natuurlijk ook geweldig voor een lang weekend als je daar nog nooit geweest bent.
Goede tip qua regen, niet over nagedacht.
Mensen zijn zo gek van Portland dat ik er heel nieuwsgierig naar ben. Maar regen is idd niet fijn..

In LA weet ik eigenlijk nog niet zo goed, maar eigelnlijk is Santa MOnica of Venice wel een goed idee ja!

En ja ik twijfel ook over Florida, sommige mensen zijn wel weer gek van Miami?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven