Vakantie Andalusië

27-10-2019 07:56 15 berichten
We zijn ons aan het oriënteren om komende zomer twee weken naar Andalusië te gaan. Het idee was vliegen op Malaga en dan meer het binnenland in te gaan.
We weten dat het warm kan zijn maar hoe zit het met de temperaturen in de siërra nevada?
Is wandelen mogelijk ? Wat zijn aanraders ?
Leuke plekken om te verblijven, liefst niet te toeristisch
Alle reacties Link kopieren
Andalusië is heel gaaf maar wel warm in de zomer. Afgelopen juni waren wij in Sevilla en toen was het eigenlijk al te heet.

Wij hebben hier gewandeld jaren geleden https://www.reislegende.nl/el-torcal-de-antequera/

Finca de la Fronda (in de buurt van Huelva),
Casa Adelante (in de buurt van Sevilla)
Barros de Luna (Coin , buurt van Malaga)
Arriadh hotel (Ronda)
Alora Valley View Accommodations (Alora)

Dit zijn tips van accomodaties die ik van een vriendin gekregen heb maar daar zijn wij uiteindelijk niet geweest maar wel ooit nog eens van plan.
Dit jaar zijn we dus naar Sevilla geweest en Zahara de los Atunes dat ligt aan de kust.
Ik zou nooit in het hoog seizoen gaan. In mei was het in Cordoba al 43 graden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sevilla is te heet denk ik. Dat wordt het niet.
We dachten eraan om echt het gebied achter Malaga te nemen. Siërra nevada en het wandelgebied ernaast
Jaren geleden waren wij in september in Torremolinos op vakantie en toen een dagje naar Cordoba gegaan en toen was het er ook 46 graden. Echt niet te doen.
Wij hebben een rondreis gemaakt in juni langs Madrid, Sevilla, Jerez de la Frontera, Tarifa, Malaga, Granada en Cordoba.
Ik vond Andalusië geweldig. Maar wel heet. De Sierra Nevada was toen wel iets koeler maar nog heet. Maar wij zijn niet hoog geweest.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik snap dat Cordoba en Sevilla echt heet is. Ik denk dat we daar ook niet naar toe gaan.
We zijn natuur en rust liefhebbers en willen ons dan ook richten op de berggebieden. Ik vroeg me af hoe daar de temperaturen zijn. We hebben al eens bij dik 30 gewandeld maar comfortabel is anders dat klopt.
Als je wil wandelen in het hoogseizoen dan kun je misschien beter naar Scandinavië gaan. Of naar de Azoren waar het weer minder heet is. Afgelopen perioden is het een tijd rond de 50 graden geweest in de zomers en was er een soort nood toestand. In Zuid Spanje wandelen doe je in het naseizoen of de lente.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In de Siërra Nevada is het een stuk koeler dan gemiddeld in Andalusia. Maar het kan er nog steeds goed warm zijn, zeker als je niet heel hoog zit. Het is wel erg mooi daar en je hebt er de typische Berberse bergdorpen liggen die zeker de moeite waard zijn.
Ik zou niet in het hoogseizoen gaan om te wandelen. En dat zeg ik, als hitteliefhebber. Wij willen volgend jaar zomer wandelen en dingen zien en gaan expres niet naar een warm land, maar naar Schotland. En in juni naar Zuid-Europa, maar dan alleen voor een strandvakantie.
Wij waren er in september, en dat was heerlijk. Op de warmste dagen hoog in de bergen gewandeld, op de iets minder warme dagen steden bezocht. Ook in september was het iedere dag 30 graden of warmer.
We hadden Andalusië uitgezocht omdat we toch graag warmte hebben. En voor mij is warmte echt wel 30 graden zeker. En de natuur sprak ons enorm aan. 40 graden is echter te warm om te wandelen. We hoopten echter dat het in bepaalde gebieden rond de 30 zou blijven
Als je houdt van rust en prachtige uitzichten, kan ik je deze twee accommodaties van harte aanbevelen:

https://abnb.me/BIEO867b80
Deze ligt wel behoorlijk afgelegen (laatste kwartier over een onverharde weg), de bekende wandelroute 'Camino del Rey' is daar niet heel ver vandaan, werd me verteld door de eigenaar (mocht je die route willen lopen, dan even goed plannen, want schijnbaar moet je daar al lang van tevoren toegangskaarten voor kopen).
Het natuurgebied Torcal de Antequera (met bijzondere rotsformaties en ook verschillende wandelroutes) ligt op ongeveer 45 minuten rijden.
Maar eigenlijk hebben we vooral genoten van de jacuzzi :-)

https://abnb.me/1Yaww71b80
En deze ligt aan de rand van een heel klein dorpje, direct aan een wandelroute.
Het is er heerlijk zitten op het dakterras (met mini-zwembadje voor wat verkoeling)

Ik weet niet hoe heet het daar in de zomer wordt (wij waren er in de winter), maar ze zijn in elk geval wat hoger gelegen, dus misschien valt het mee.
Wow die zien er leuk uit! Even opgeslagen voor een eventuele volgende keer :P
Andalusie is echt fantastisch maar zou inderdaad niet hoogzomer gaan. Eerder mei, september, oktober e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven