Vakantie Azoren

07-01-2010 15:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

voor aankomend jaar zijn we vast eens aan het rondkijken voor onze vakantie.

Nu las ik over de Azoren, en het leek me wel leuk.

Maar is iemand hier toevallig al eens ooit geweest?

Welke eilanden zijn het leukste? En is 8-10 dagen lang genoeg?

Alle tips en weetjes zijn welkom!

Ik had gelezen dat je er goed walvissen kan spotten in het juiste seizoen.

Kan je ook makkelijk eilandhoppen bv?

Alvast bedankt!!

Groetjes Hammie
Ben er zelf nooit geweest maar wil er dol graag een keer naar toe. Kwam deze site op het internet tegen met veel informatie over de Azoren ...

Mischien heb je er iets aan.
hoe is het weer in oktober op de azoren ? ( begin oktober ) en kun je dan ook nog walvissen zien?
Nee, dat is het seizoen niet meer. Houd ook rekening met het weer: in de herfst kan het er erg waaien, en dan varen de boten helemaal niet uit.

Ben zelf twee weken op Horta en Pico geweest, in juni, en we konden precies drie dagen het water op....

En wat een saaie eilanden. Pas na jaren kon ik er weer tegen een hortensia te zien.
Ik ben naar de azoren geweest in de zomer vorig jaar, ik heb de 3 grootste eilanden bezocht. Het was echt prachtig! Ik zou het zeker aanraden. We hebben toen ook zo'n bootreis gemaakt en veel dolfijnen gezien en ook potvissen, was heel bijzonder!

Veel plezier daar!
Ik heb geen idee van het weer in oktober, in augustus 2010 hebben wij er 11 prachtige dagen doorgebracht, op Faial, Sao Jorge en Pico. Schitterend weer (25-30 graden, de mensen van daar vonden het erg warm), walvissen trip vanaf Pico, 3 soorten walvissen en dolfijnen gezien, gewandeld, gefietst en vreselijk genoten van de rust. Er is behalve wandelen, fietsen en walvissen kijken ook bijna niets te doen, dus als je meer vermaak wilt moet je er zeker niet heen. Maar als je dus van rust houdt en natuur dan is het er geweldig. Wij hadden een reis geboekt waar de transfers met de boot bij in zaten en hebben op de eilanden zelf gebruik gemaakt van taxi's om overal te komen (voor wandelingen en zo). Auto's huren is vrij kostbaar en als je een auto naar meerdere eilanden mee wil nemen dan ben je afhankelijk van de grotere veren en die gaan minder vaak, dus ben je minder flexibel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven