Vakantie Azoren

07-01-2010 15:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

voor aankomend jaar zijn we vast eens aan het rondkijken voor onze vakantie.

Nu las ik over de Azoren, en het leek me wel leuk.

Maar is iemand hier toevallig al eens ooit geweest?

Welke eilanden zijn het leukste? En is 8-10 dagen lang genoeg?

Alle tips en weetjes zijn welkom!

Ik had gelezen dat je er goed walvissen kan spotten in het juiste seizoen.

Kan je ook makkelijk eilandhoppen bv?

Alvast bedankt!!

Groetjes Hammie
Een vriendin van mij heeft deze reis gemaakt en vond het erg mooi: http://www.djoserwandel.nl/wandelreis_azoren/
bedankt Elninjoo, zoiets bedoel ik
Niemand ooit geweest verder?

Dan moeten het wel erg saaie eilanden zijn..

misschien maar ergens anders naartoe gaan.
hmm,mij lijkt het wel!maar ben er nog nooit geweest.net wel een interressante site gezien,hij staat bij de titel:site waarop je op dier kunt zoeken.daar staan ook walvistochten enzo bij.
quote:Hammie000 schreef op 07 januari 2010 @ 22:36:

Niemand ooit geweest verder?

Dan moeten het wel erg saaie eilanden zijn..

misschien maar ergens anders naartoe gaan.mij lijkt 't er best mooi en wees blij dat het nog niet overspoeld wordt door massatoerisme: nu is het er waarschijnlijk nog mooi, als het eenmaal 'ontdekt' is dan krijg je lelijke hoogbouw en friet van piet en die dingen
Het lijkt mij geweldig om een keer naartoe te gaan, nu nog iemand zo gek krijgen om met me mee te willen

Je moet er wel rekening mee houden dat het weer niet zo warm en zonnig is als bv de Canarische Eilanden. Waarschijnlijk had je dat zelf al bedacht, maar als ik het over de Azoren heb, merk ik dat veel mensen denken dat het een zonbestemming is. Dat is het niet.

Ze liggen middenin de Atlantische Oceaan natuurlijk. Oh, hoe langer ik erover nadenk: ik wil ook!

Een collega van mij is er vaker geweest, die houdt van prachtige natuur. mooie wandelingen en niet te toeristisch. En hij is heel enthousiast.
Elninjoo, das ook weer zo!

En met dat massatoerisme is er ook zeker niks meer an.

Maar ik vind het zo moeilijk, ik moet nu kiezen, of naar de Azoren of nog ff doorsparen en naar Oost-Amerika in het najaar.

Vorig jaar naar de westkust geweest en ik vond het helemaal geweldig!

Wat een ontzettend luxeprobleem eigenlijk.. maar ik twijfel nog..

Delphicat, haha, heb dat zelf ook altijd als mensen het over een bestemming hebben, dààr wil ik ook heen.

Over dat klimaat had ik ook gelezen inderdaad, rond de 26 graden in de zomer, dus dat is wel lekker.

Maar het enige lastige lijkt mij, als je wilt eilandhoppen, kan je zelf dan geen auto huren?

Want hoe krijg je die van eiland tot eiland en dan ben je weer afhankelijk van zo'n georganiseerde rondreis, en daar heb ik nou net geen zin in..
Hoe hop je daar eigenlijk tussen de eilanden? Als dat per boot is neem ik aan dat je je huurauto gewoon kunt meenemen, maar als het te grote afstanden zijn en je moet vliegen, kun je dan niet je ene auto op het vliegveld inleveren en op het volgende eiland 'n andere huren?
quote:Hammie000 schreef op 08 januari 2010 @ 10:43:

Maar ik vind het zo moeilijk, ik moet nu kiezen, of naar de Azoren of nog ff doorsparen en naar Oost-Amerika in het najaar.

Vorig jaar naar de westkust geweest en ik vond het helemaal geweldig!

De Azoren ken ik niet, maar als ik jou was zou ik doorsparen voor Oost-Amerika in het najaar. Daar ben ik dit najaar geweest en de Indian Summer daar is geweldig. Ben zelf in Boston gestart, daarna naar Vermont, vervolgens afgezakt naar NY, Penssylvania (Amish) en Washington (waar ik nog een foto heb kunnen maken van Obama).
quote:Hammie000 schreef op 08 januari 2010 @ 10:43:

Over dat klimaat had ik ook gelezen inderdaad, rond de 26 graden in de zomer, dus dat is wel lekker.

Op Toeristiek (objectieve bestemmingsinformatie die de reisbranche gebruikt) melden ze dit over de Azoren:

"de Azoren hebben een zeeklimaat met een gem. temperatuur van 13°C in de winter en 22°C in de zomer, waarbij de temperatuur weinig schommelt. Net als in Nederland kan het weer vrij snel omslaan en kan het een deel van de dag bewolkt en regenachtig zijn en een ander deel helder en zonnig."

Dat klinkt niet als 26 graden... zou ik nog even nazoeken als dat belangrijk voor je is.
Thanx Delphicat .. de temp is voor mij opzich niet zo belangrijk, maar ik had het op een of andere website gelezen.

Heb ook wel gelezen dat je alle seizoenen op 1 dag kan hebben daar.

Gewoon verschillende soorten kleding meenemen.

Elninjoo, ja dat moet ik nog es kijken of dat kan, de auto mee op de boot, moet ik me nog ff in verdiepen.

Christiane, precies daarom twijfel ik ook nog

Ik vond Amerika ook zo geweldig..

Die Indian Summer lijkt me zeer mooi.
Lees net dat niet alle eilanden een onderlinge bootdienst hebben, maar die hebben dan chartervluchten.
Hoi Hammie,

Ik had hier een tijd geleden ook een topic over, misschien heb je er wat aan, ik zal hem meteen voor je uppen. Ik ben er uiteindelijk niet naar toe gegaan (te duur), maar wil er zeker nog graag een keer heen, de natuur lijkt me er geweldig.

Succes!
Hoi Sonnestraaltje, bedankt, ga hem meteen ff doorspitten!
quote:Hammie000 schreef op 08 januari 2010 @ 11:01:

Christiane, precies daarom twijfel ik ook nog

Ik vond Amerika ook zo geweldig..

Die Indian Summer lijkt me zeer mooi.Die is mooier dan mooi.
Hij is prachtig Christiane!
Wat wil je allemaal weten over de azoren/

Ik ben afgelopen juni 15 dagen op São Miguel geweest.

Nou ik hoor het wel,
oh, ik lees mee op dit topic.

azoren zou ik ook nog heel graag heen willen gaan. walvis spotten staat al erg lang op mijn verlanglijstje!
Drievliet, ik zou graag willen weten wanneer (welke maanden) je het beste kan gaan walvisspotten en vanaf welk eiland dat het beste kan..

Kan dat ook op Sao Miguel? want dat lijkt me wel het leukste eiland.
ik lees ook weer mee,want ben nog steeds geinterresseerd.

drievliet:mag ik vragen wat jullie daar 15 dagen hebben gedaan?is dat niet te lang?
Wij zijn in juni geweest,

15 dagen te lang! Nee hoor als je van een actieve vakantie houdt niet. Wij zijn heel het eiland rond geweest. veel mooie wandelingen gemaakt.

Walvissen wezen spotten zeker een aanrader.

Wij zijn in juni geweest! Op de Azoren is het weer per uur anders, we hebben hele warmen dagen gehad maar ook een aantal dagen dat de bewolking niet over de bergen kwam.

Wij zaten in Nordeste in dit deel is het erg stil en zie je wienig touristen, hier gingen wij ook voor want zo heb je goed contact met de lokalen. Wij hadden hier een huisje met auto

wat is een aanrader±

Wandeling salto prego

wandeling Trilho do Aggirao

Furnas de bronnen en terra bostra park dit zijn wel touristche dingen

thee plantages 2x

]logo do foga dit is een wateral

Haven vila Franca de camp en lagoa hiet kun je boodtochten doen naar walvissen en hier vertrekt een bootje naar deoverkwant om naar een heel klein eilandje) llheu de vila' te gaan om te zwemmen.

Lago de fogo

pico Bartolomeu

En een dagje naar de hoofstad

Kortom een top vakantie,

Als je nog meer vragen heb dan hoor ik eht wel

Groetjes
Ik vond de Azoren geweldig en zou graag weer eens terug willen! Ik ben er tien jaar geleden geweest bij een schooluitwisseling (naar Pico), dus mijn beeld is wel wat gekleurd aangezien ik de mensen heel leuk vond Maar ook de natuur is prachtig. Wij waren er in oktober en helaas was het weer in die tijd niet zo goed, waardoor we geen walvissen of dolfijnen konden zien en ook niet de berg konden beklimmen.

We zijn wel naar een ander eiland geweest en daar veel gewandeld. De Azoren is echt de moeite waard, krijg een soort van heimwee als ik eraan denk
hmmm,dat klinkt eigenlijk wel goed!!!!bedankt voor de info drievliet!
Hoi Keeprunning en Drievliet, bedankt voor jullie tips!

We hebben besloten dat het idd de Azoren gaan worden en waarschijnlijk ook Sao Miguel.

Ik denk dat we in mei of juni gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven