Vakantie Duitsland

13-06-2020 12:55 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze geboekte vakantie naar Corfu verschuiven we naar volgend jaar dus nu ben ik me een beetje aan het oriënteren om met de auto naar Duitsland te gaan in september.

We zijn twee keer in Berlijn geweest maar wil daar best terug want nog lang niet alles gezien , Cochem was leuk voor een keer en hoef ik niet nog eens heen al was de omgeving wel mooi. Verder eens een Sauerland geweest maar wat is verder een leuke stad, streek om te bezoeken?
Wat mij betreft staat alles nog open. Weet ook niet wat ik wil stad of natuur of een combinatie. Hebben 3 weken de tijd.
Liefst wel een appartement of vakantiewoning dus geen hotel. Kunnen ook nog een tent meenemen maar liever niet want heb niet zo’n zin in gesjouw.
Dus wie heeft een leuke tip?

*Ik ga er even vanuit dat reizen naar en in Duitsland dan weer gewoon mogelijk is.
Wij hebben besloten om een paar dagen naar mijn ouders te gaan en verder in Nederland te blijven. Wilden eerst naar het noordoosten van Duitsland, maar doen dat toch maar een andere keer. Wilden daar naar een pretpark. Zie het toch niet zitten continu met dat mondkapje op en af. Afgelopen weekend bij mijn ouders ook weer in de winkels steeds op en af en dochter vond het niet zo fijn. Met echt warm weer wordt dat dan helemaal benauwd denk ik. Dus nu 4 dagen bij mijn ouders en dan wat wandelen en in de tuin hangen. En vandaag ga ik een overnachting op de camping van Toverland boeken! En dan nog 1,5 week op een camping in Nederland. Nu alleen hopen dat hier geen nieuwe uitbraak komt.
Whomi schreef:
06-07-2020 06:37
Zie het toch niet zitten continu met dat mondkapje op en af.
Ja dat is wat mij ook een beetje tegenstaat. Hier hoeft het alleen in het Ov dus dat is makkelijk.

Ik heb wel een hoop plekken op mijn lijstje staan waar ik heen wil dankzij dit topic dus wel bedankt allemaal! Dus is het niet voor dit jaar dan een andere keer.
dolfje schreef:
06-07-2020 08:04
Ja dat is wat mij ook een beetje tegenstaat. Hier hoeft het alleen in het Ov dus dat is makkelijk.

Ik heb wel een hoop plekken op mijn lijstje staan waar ik heen wil dankzij dit topic dus wel bedankt allemaal! Dus is het niet voor dit jaar dan een andere keer.
Ik vond het een paar weken geleden nog niet zo vervelend, maar nu was het best benauwd en steeds winkel in/winkel uit. En dat moet in pretparken ook daar. Als je in de rij staat en binnen bent ergens. Dus toch maar een pretpark in Nederland doen dan en een familiebezoek Duitsland :)
Ik heb nog geen mondkapjes ben nog niet met OV geweest. Het lijkt mij ook veel gedoe.
Sächsische Schweiz is echt een fantastisch mooi wandelgebied: https://www.saechsische-schweiz.de/

En je kan fietsen huren en dan over een vlak fietspad langs de Elbe naar Tsjechië varen. Dagje Dresden kun je prima vanuit dat gebied doen met de trein. Of je combineert het met een paar dagen Leipzig, superleuke stad.

Wij hebben ons in die regio vorig jaar tien dagen prima vermaakt!
heavydrizzle schreef:
10-07-2020 14:07
Sächsische Schweiz is echt een fantastisch mooi wandelgebied: https://www.saechsische-schweiz.de/

En je kan fietsen huren en dan over een vlak fietspad langs de Elbe naar Tsjechië varen. Dagje Dresden kun je prima vanuit dat gebied doen met de trein. Of je combineert het met een paar dagen Leipzig, superleuke stad.

Wij hebben ons in die regio vorig jaar tien dagen prima vermaakt!
Dat is precies wat ik voor september dit jaar in gedachten had, ook die twee steden inderdaad. Goeie tip van dat fietspad, ik noteer het!
Alleen denk ik niet dat ik dit jaar ga maar het voor later bewaar als je (hopelijk) weer gewoon spontaan ergens kan gaan eten of drinken zonder reservering, en (hopelijk) geen mondkapje op hoeft in winkels enzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Wij hebben de knoop doorgehakt en 2 campings in Nederland geboekt voor september. Duitsland loopt als het goed is niet weg.
dolfje schreef:
10-07-2020 14:52
Wij hebben de knoop doorgehakt en 2 campings in Nederland geboekt voor september. Duitsland loopt als het goed is niet weg.
Wij hebben juist besloten om toch naar Duitsland te gaan. Nog wel met wat twijfels. Vooral door dat mondkapje. Maar het gaat vast leuk worden. Net als jouw vakantie in Nederland!
patsy--stone schreef:
10-07-2020 14:49
Dat is precies wat ik voor september dit jaar in gedachten had, ook die twee steden inderdaad. Goeie tip van dat fietspad, ik noteer het!
Alleen denk ik niet dat ik dit jaar ga maar het voor later bewaar als je (hopelijk) weer gewoon spontaan ergens kan gaan eten of drinken zonder reservering, en (hopelijk) geen mondkapje op hoeft in winkels enzo.
Ja, het is echt een aanrader, heel leuke regio! Wel iets om rekening mee te houden: er liggen nauwelijks bruggen over de Elbe, eigenlijk alleen in Pirna en in Bad Schandau. Dus als je aan de overkant van de rivier iets wilt gaan bekijken met de auto moet je vaak een behoorlijke omweg maken. Er zijn wel in alle plaatsen pontjes die voetgangers en fietsers voor weinig geld overzetten en die continu heen en weer varen zonder echte dienstregeling, maar dat kost wel wat extra tijd. Plan het dus wat ruimer in als je bijvoorbeeld de trein naar Dresden wilt halen en je accommodatie aan de overkant van het spoor ligt.
watdachtjehiervan schreef:
10-07-2020 14:59
Wij hebben juist besloten om toch naar Duitsland te gaan. Nog wel met wat twijfels. Vooral door dat mondkapje. Maar het gaat vast leuk worden. Net als jouw vakantie in Nederland!
Dat hoop ik ook wel. Ik ben normaal een echt strandganger maar ja als het zo’n weer is als dit in september .. ach ik kan mijn iPad volgooien met Netflix-series en films en op mijn ereader staat ook nog genoeg en op de droge momenten hup naar buiten dan. Maar wie weet is het dan stralend weer.
Mondkapjes moet ik nog wel kopen/maken voor de bootovertochten( gaan naar de wadden).

Jij ook ( vast )veel plezier!
@Heavydrizzle, goed om te weten, dank je! Ik zou dan met de auto gaan en vouwfiets mee.

@Dolfje, veel plezier! Hee en niet vergeten: het is nu een paar weekjes prutweer, na maaaaaaanden geweldig mooi weer.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
10-07-2020 15:09

@Dolfje, veel plezier! Hee en niet vergeten: het is nu een paar weekjes prutweer, na maaaaaaanden geweldig mooi weer.
Klopt hoor maar ik heb echt zo’n schurft aan dit weer en mede daardoor wil ik normaal altijd naar de zon op vakantie omdat het hier zo onvoorspelbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven