Vakantie Duitsland

03-09-2025 15:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn aan het rondkijken voor een vakantie naar Duitsland volgend jaar. Nou is Duitsland best wel groot. Heeft iemand tips voor een leuke vakantie met 2 tieners (12 en 14) en een hond. Enige vereisten zijn een zwembad met minimaal 1 glijbaan en een voetbalveld.

Ik hoor graag ervaringen!
Loren schreef:
03-09-2025 16:45
Wij zaten een keer in Landal Salztal Paradies in de Harz. Leuk zwembad hadden ze daar. En een mooie omgeving.
Ja! Eens :) wij waren daar in t voorjaar van 2024. Met de trein de Brocken op, zwemmen, boomtoppenpad met kabelbaantje, wandelen daar. Ik moet wel zeggen. De echt leukere dingen van de Harz zitten aan de noordkant. Dit park zit aan de zuidkant (Bad Sachsa). Als je daarheen wil zou ik eerder omgeving Wernigerrode zoeken.

Wat een heel mooi, maar wellicht minder spannend gebied is, is de Lüneburger Heide in Bispingen. Een uur onder Hamburg en een uur boven Hannover. Wel iets verder rijden dan die 5u. Je hebt er een groot Center Parks met alle voorzieningen, een megagroot pretpark (Heide-Park), in Soltau nog een leuk zwembad met zoutwater welness en je bent ook zo in Hamburg wat altijd een goed idee is. Ik denk dat het met pubers wellicht wat minder boeiend is. Ik ben in Soltau opgegroeid en met de kindjes (toen 4 en 5) op vakantie geweest en dat was prima. We hebben veel op het park gedaan.

En regio Garmisch - Pattenkirchen is echt heel mooi. Zugspitze op, rodelbanen, je kunt de skischans bezoeken. We zijn daar icm Oostenrijk geweest (nog meer rodelbanen). Overnacht in Stuttgard (daar hebben ze veel autofabrieken en musea, o.a. Porsche). Je hebt daar ook van die hele toffe kloofwandelingen (klamm).

Veel succes met kiezen!
Lüneburger heide kom ik ook wel eens met mijn man.
Mijn opa heeft daar in kamp bergen belsen gezeten. Ik leg daar dan altijd een bloemetje met mijn man neer.
:)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven