Vakantie eind mei 2019

01-04-2019 14:47 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag eind mei 2 weekjes naar de zon!
Iemand hier leuke tips voor een bestemming? Heb wel wat noten op mijn zang ;)

-Max 6 uur vliegen
- redelijke zon zekerheid
-ik ben zwanger dus ik moet er wel heen kunnen/mogen (denk aan zika virus)
- geen Turkije of Egypte

Ik denk zelf aan Canarische eilanden, Griekse eilanden of Mallorca..
Ik zie alleen zoveel verschillende berichten over de temperaturen daar
Azoren?
Madeira
redbulletje schreef:
01-04-2019 14:50
Azoren?
Ben je in ieder geval verzekerd van alle soorten weer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Canarische eilanden zeker een aanrader en bijv. Kos ook
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
redbulletje schreef:
01-04-2019 14:50
Azoren?
Is dat geen 7u vliegen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Canarische eilanden. Als je de twee weken op één bestemming wil doorbrengen, zou ik wel voor een groter eiland kiezen (Tenerife of Gran Canaria).
Malagueña schreef:
01-04-2019 14:57
Is dat geen 7u vliegen?
Welnee:
Hoe lang is het vliegen naar Ponta Delgada, Portugal
De vliegtijd naar Ponta Delgada, Portugal is 3 uur en 49 minuten.
U landt op luchthaven Joao Paulo II Airport.
De afstand van Amsterdam naar Ponta Delgada is 2857 kilometer.
Canarische eilanden heb je eigenlijk zongarantie.
Griekenland is volgens mij ook heerlijk in mei, maar wel wat minder warm soms.
Mallorca zou ik zelf niet doen; ik ben daar wel eens begin juli geweest en had voornamelijk regen. Kan ook aan de periode hebben gelegen, maar de mensen daar zeiden dat je beter eind augustus kunt gaan als je echt voor de zon komt.
Wij zijn vorig jaar in mei naar de Algarve geweest 2 weken.
Hebben 2 weken mooi weer gehad, soms een bui en soms wat wind. Maar van de 14 dagen zeker 12,5 dag zon gehad.
En het was niet te warm, was toen we weggingen 24 weken, voor mij was de temperatuur goed vol te houden
Het Griekse Zakynthos vond ik erg leuk.
Girafjes schreef:
01-04-2019 15:10
Canarische eilanden heb je eigenlijk zongarantie.
Griekenland is volgens mij ook heerlijk in mei, maar wel wat minder warm soms.
Mallorca zou ik zelf niet doen; ik ben daar wel eens begin juli geweest en had voornamelijk regen. Kan ook aan de periode hebben gelegen, maar de mensen daar zeiden dat je beter eind augustus kunt gaan als je echt voor de zon komt.
Wij zijn eens augustus/september naar Mallorca geweest. De eerste week mooi weer gehad maar de tweede en de derde week regen en storm. De ligbedden bij het zwembad waaiden het zwembad in. Wij hebben foto's die overdag gemaakt zijn en het was zo donker dat het wel avond leek.
Ik was in januari op Tenerife en toen kon je ook al in de zon liggen. Het strand was behoorlijk vol.
En als je een directe vlucht hebt maar 4,5 uur vliegen en genoeg te zien en te doen.
Blondie456 schreef:
01-04-2019 15:35
Wij zijn eens augustus/september naar Mallorca geweest. De eerste week mooi weer gehad maar de tweede en de derde week regen en storm. De ligbedden bij het zwembad waaiden het zwembad in. Wij hebben foto's die overdag gemaakt zijn en het was zo donker dat het wel avond leek.
Wij waren 2 weken geleden op Mallorca en heerlijk zonnig weer gehad met temperaturen rond de 20 graden. Lekker rustig nog want nog geen toeristenseizoen. Vond het een prachtig groen eiland, mooie bergroutes, gezellige dorpjes.
dolfje schreef:
01-04-2019 15:35
Ik was in januari op Tenerife en toen kon je ook al in de zon liggen. Het strand was behoorlijk vol.
En als je een directe vlucht hebt maar 4,5 uur vliegen en genoeg te zien en te doen.
Ging jij voor de zon of voor het eiland? En had je sfeervolle accommodatie? Mij lijkt Tenerife wellicht ook wel wat voor volgende winter namelijk. Hoeft voor ons geen strand/zwemweer te zijn, maar wel in t-shirt op terras en gewoon lekker met de auto dat eiland rond crossen.
Griekenland is bijna altijd heerlijk.
Ik heb er zelfs begin mei nog warm weer gehad.
Leuke eilanden zijn onder andere Rhodos. Kreta, Lesbos en het wat kleinere Kos.
Leuke reacties..zal verder gaan zoeken voor de Canarische eilanden!

Nadeel vind ik bij al die zonvakanties dat het vaak allemaa van die grote resorts zijn met 6 verdiepingen of meer..vind ik zo ongezellig! Misschien gewoon ouderwets maar naar het reisbureau!
redbulletje schreef:
01-04-2019 15:37
Wij waren 2 weken geleden op Mallorca en heerlijk zonnig weer gehad met temperaturen rond de 20 graden. Lekker rustig nog want nog geen toeristenseizoen. Vond het een prachtig groen eiland, mooie bergroutes, gezellige dorpjes.
Oh echt? Ik twijfel voor de eerste weken van mei of Mallorca niet te koud is.
Ik neig zelf weer naar even een weekje Griekenland.
redbulletje schreef:
01-04-2019 15:39
Ging jij voor de zon of voor het eiland? En had je sfeervolle accommodatie? Mij lijkt Tenerife wellicht ook wel wat voor volgende winter namelijk. Hoeft voor ons geen strand/zwemweer te zijn, maar wel in t-shirt op terras en gewoon lekker met de auto dat eiland rond crossen.
Wij waren met een groep vrienden en hadden een groot huis gehuurd.
T-shirt op terras aan de kust kon prima! Tijdens rondrijden in de bergen fleece vest mee. En in de avond koelde het waar wij zaten flink af. Maar het was echt prima sightseeing weer!
Flashy schreef:
01-04-2019 15:40
Oh echt? Ik twijfel voor de eerste weken van mei of Mallorca niet te koud is.
Ik neig zelf weer naar even een weekje Griekenland.
In mei zijn de hotelzwembaden wel open. En ook nu zag ik hier en daar iemand in zee zwemmen. Zelf hoef ik niet zonodig te bakken. We hebben heerlijk in t-shirts kunnen rondlopen en hebben dat hele eiland gezien met onze huurauto.
dolfje schreef:
01-04-2019 15:47
Wij waren met een groep vrienden en hadden een groot huis gehuurd.
T-shirt op terras aan de kust kon prima! Tijdens rondrijden in de bergen fleece vest mee. En in de avond koelde het waar wij zaten flink af. Maar het was echt prima sightseeing weer!
In welke plaats zat je en waren daar ook restaurants open?
maribos schreef:

Nadeel vind ik bij al die zonvakanties dat het vaak allemaa van die grote resorts zijn met 6 verdiepingen of meer..vind ik zo ongezellig! Misschien gewoon ouderwets maar naar het reisbureau!
Of gewoon los je vluchten, accommodatie en huurauto boeken.
maribos schreef:

Hoeft niet hoor. Kijk eens bij Eliza was here bijvoorbeeld.
Het leuke van Lanzarote is dat het voornamelijk laagbouw is.
maribos schreef:

Algarve is in deze periode heerlijk. Net als Corfu, Lefkas en Kefalonia. Je kunt ook eilandhoppen in Griekenland, bijvoorbeeld 2 eilanden combineren, Lefkas en Kefalonia bijvoorbeeld.

Ik weet niet waar je dan kijkt, maar er zijn zat kleinschalige accommodaties te vinden, TUI, Sunweb, Eliza was here en Ross’ holidays hebben ook kleinschalige accomodaties.
dolfje schreef:
01-04-2019 15:48
Hoeft niet hoor. Kijk eens bij Eliza was here bijvoorbeeld.
Het leuke van Lanzarote is dat het voornamelijk laagbouw is.
Eliza was here is niet op eenpersoonsboekingen ingesteld. Maar je kunt het wel gebruiken om kleinschalige accommodatie te zoeken en daarna op booking.com te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven