Vakantie ijsland

07-06-2019 22:30 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in juli op vakantie naar IJsland, we gaan kamperen, wat we verder precies allemaal gaan doen is nog een verrassing want dat wordt voor ons verzorgd.

Heb inmiddels al sneldrogende handdoeken gekocht, een mummyslaapzak met een comforttemperatuur van -1, een slaapmat (luchtbed werd niet aanbevolen). Ben nog op zoek naar een goede wandelbroek (eventueel afritsbaar( en fleecekleding, ben al bij Decathlon geweest maar de maten zijn daar heel raar. Mijn normale maat is te klein, en een maat groter is weer veel te groot. Bever is ruim buiten mijn budget.
Heeft iemand tips/musthaves?
IJsland is fantastisch :heart:
Ik heb veel mooie landen gezien (heel) ver weg en dichtbij, maar naar IJsland blijf ik steeds teruggaan.

Wandelschoenen vinden voor smalle voeten is lastig, ik weet het. Ik heb destijds voor mijn eerste IJslandreis schoenen van Hanwag gekocht, die hebben verschillende modellen ook in een N-maat (narrow). Waren wel heel erg duur (rond de 250 euro geloof ik).
Ik doe de mijne weg omdat ik liever op lage wandelschoenen loop, maar ik weet niet welke maat je hebt en zonder te passen opsturen lijkt me ook niet heel handig.
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
03-07-2019 20:54
IJsland is fantastisch :heart:
Ik heb veel mooie landen gezien (heel) ver weg en dichtbij, maar naar IJsland blijf ik steeds teruggaan.

Wandelschoenen vinden voor smalle voeten is lastig, ik weet het. Ik heb destijds voor mijn eerste IJslandreis schoenen van Hanwag gekocht, die hebben verschillende modellen ook in een N-maat (narrow). Waren wel heel erg duur (rond de 250 euro geloof ik).
Ik doe de mijne weg omdat ik liever op lage wandelschoenen loop, maar ik weet niet welke maat je hebt en zonder te passen opsturen lijkt me ook niet heel handig.
Ik heb 39/Amerikaanse maat 6 geloof ik. Zijn het hoge? Hoe hoog ongeveer?

Ben heel benieuwd naar ijsland nu iedereen zo lyrisch is
Hmm, ik heb maat 40 en de wandelschoenen zijn 41,5. Met dikke wandelsokken passen ze mij perfect, maar waarschijnlijk zijn ze voor jou dan wat groot.

Het zijn echt hoge, niet precies deze maar hetzelfde idee:
https://www.zwerfkei.nl/product/hanwag- ... fnEALw_wcB

Klasse B/C, dus met stijve zool. Geschikt voor heel ruw bergachtig terrein (afhankelijk van wat voor hikes je wilt doen, voor IJsland meestal niet per se nodig).
Misschien kun je eens een soortgelijke wandelschoen gaan passen ergens, zodat je weet hoe het zit?
Alle reacties Link kopieren
Ah nee dat word mij helaas veel te groot. Maar dank je wel voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of je al weg bent overigens, maar ik kan je aanraden om wat eten zelf mee te nemen.
Denk aan zakjes aardappelpuree poeder, energie repen, havervlokken, chocpasta of pindakaast etc. Dat scheelt je best veel aan kosten daar.
Groente eet je daar voornamelijk uit blik ;-)
Alle reacties Link kopieren
Een muggennetje! Er zijn daar mugjes die in je neus, oren, mond, eigenlijk overal, inkruipen. Verder een prachtig land, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ben nog niet weg ik vertrek zaterdag. Heb droog voedsel bij me (repen, noodles,) en een pot calve haha. En een muggennetje.

Had de wandelschoenen nog een keer geprobeerd maar bij het bruggetje naar beneden lopen gleed mijn hiel een halve cm naar voren dus ze waren toch niet goed.. nu toch maar op mijn nikes. Misschien niet de beste optie maar ik krijg er iig geen blaren van en ze zijn ook pas nieuw dus ze bieden nog wel steun
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier!!

Grappig trouwens, ik ben nog nooit muggen tegen gekomen in IJsland, of ze hebben me een keer met rust gelaten (doen ze in de rest van de wereld nooit) ;-)

Je zou kunnen kijken in IJsland zelf. Je hebt op veel plaatsen de store: ICEwear. Niet het goedkoopste merk, maar wel goedkoper dan de mega dure IJslandse merken.
Ook goedkoper dan de Bever hier, zit meer tussen de Decathlon en de Bever in qua prijzen.
Maar wat ik concreet wil zeggen: als je totale aankoop boven de 6000KR is, krijg je de BTW terug. Je ontvangt dan een speciale bon, vul je gegevens in en als je het land weer verlaat lever je deze in op het vliegveld (voor je douane doorgaat).
Binnen paar weken staat het bedrag of op je credit card of bankrekening. Zo word het nog iets betaalbaarder.
Alle reacties Link kopieren
Puzzlenien schreef:
11-07-2019 11:56
Heel veel plezier!!

Grappig trouwens, ik ben nog nooit muggen tegen gekomen in IJsland, of ze hebben me een keer met rust gelaten (doen ze in de rest van de wereld nooit) ;-)

Je zou kunnen kijken in IJsland zelf. Je hebt op veel plaatsen de store: ICEwear. Niet het goedkoopste merk, maar wel goedkoper dan de mega dure IJslandse merken.
Ook goedkoper dan de Bever hier, zit meer tussen de Decathlon en de Bever in qua prijzen.
Maar wat ik concreet wil zeggen: als je totale aankoop boven de 6000KR is, krijg je de BTW terug. Je ontvangt dan een speciale bon, vul je gegevens in en als je het land weer verlaat lever je deze in op het vliegveld (voor je douane doorgaat).
Binnen paar weken staat het bedrag of op je credit card of bankrekening. Zo word het nog iets betaalbaarder.
Nee klopt van wat ik zag op YouTube hebben ze daar geen muggen zoals wij die kennen want het waait er veel te hard. Maar er is een heel groot meer waar het wel stikt van de mugjes (ze steken niet) maar dit kruipen dus wel overal in.. en ik weet niet of we er heen gaan (de hele reis is min of meer een verrassing) maar ik heb het dan liever bij me.

Dank voor de tip ik ga ervoor kijken
Alle reacties Link kopieren
:'( wat een klote jaar.. viel vanochtend van de trap dikke enkel en last van mijn peesplaat kan amper lopen.. naar de HAP.. Heb naast een dikke enkel een hielspoor getriggered.. en we gaan heel veel wandelen wat mijn hielspoor alleen maar erger gaat maken want mijn steunzolen zijn niet goed meer.. dag vakantie :'( klotezooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven