Vakantie juni Cote d'Azur
donderdag 2 januari 2020 om 17:00
Mijn vriend en ik willen in juni zo'n anderhalve week vakantie vieren in de Cote d'Azur. We zoeken naar een leuke, gezellige badplaats tussen St Tropez en Monaco om te verblijven in een hotel, appartement of huisje. Het hotel/appartement/huisje moet op loopafstand van een leuk strand liggen. Verder zou het leuk zijn als we in een gezellig stadje/dorp zitten waar we leuk uit eten kunnen voor betaalbare prijzen.
Hebben jullie tips qua bestemming en accommodatie?
Hebben jullie tips qua bestemming en accommodatie?
donderdag 2 januari 2020 om 17:08
Uit eten voor betaalbare prijzen is in de Cote D'Azur lastig...
Wij hebben in 2017 deels in het intercontinental Carlton in Cannes geslapen (geen aanrader) en in een Air BNB - wel een aanrader, vlakbij het strand. Verder is het eten bij Nikki Beach Monaco en Club55 St Tropez best te doen, maar staat het niet in verhouding tot de prijs die je ervoor betaalt. We hadden onze auto meegenomen en dat was wel prima voor uitstapjes.
Ik was destijds hoogzwanger en noch mijn man noch ik dronken, maar voor een twee gangen dinner en een fles water betaalden we al snel 125 Euro voor twee personen. Ik vond de Cote D'Azur een beetje een aanfluiting wat dat betreft.
Wij hebben in 2017 deels in het intercontinental Carlton in Cannes geslapen (geen aanrader) en in een Air BNB - wel een aanrader, vlakbij het strand. Verder is het eten bij Nikki Beach Monaco en Club55 St Tropez best te doen, maar staat het niet in verhouding tot de prijs die je ervoor betaalt. We hadden onze auto meegenomen en dat was wel prima voor uitstapjes.
Ik was destijds hoogzwanger en noch mijn man noch ik dronken, maar voor een twee gangen dinner en een fles water betaalden we al snel 125 Euro voor twee personen. Ik vond de Cote D'Azur een beetje een aanfluiting wat dat betreft.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 2 januari 2020 om 17:18
Wij willen niet verblijven in de, voor ons, grote steden zoals Nice, Cannes, St Tropez, Monaco etc. Zeer waarschijnlijk gaan we er met de auto heen. Deze plaatsen zullen we een dagje bezoeken met de auto. Wij verblijven graag in een gezellige plaats, mag best een beetje toeristisch zijn, maar niet al te druk (op het strand). Een gezellige boulevard met voldoende restaurantjes is voor ons een must.Ammiedammie schreef: ↑02-01-2020 17:12Wat versta jij onder ‘leuk’? En wat is voor jou betaalbaar?
Wat zijn de dingen die je wilt doen daar (wat zijn jullie interesses)?
Wil je vliegen er naartoe of zelf rijden?
We willen in een accomodatie verblijven die op loopafstand van het strand ligt en een balkon heeft. Verder stellen we geen hoge eisen aan de accomodatie zelf.
donderdag 2 januari 2020 om 17:18
Wij willen graag (met de auto) St. Tropez en Monaco bezoeken. Verder willen we verblijven op een zonzekere bestemming aan het strand.
donderdag 2 januari 2020 om 17:22
Tja - zoals ik al eerder schreef: been there, done that en vond het niet zo geweldig. Allemaal een beetje nouveau riche...Fleecedekentje-1 schreef: ↑02-01-2020 17:18Wij willen graag (met de auto) St. Tropez en Monaco bezoeken. Verder willen we verblijven op een zonzekere bestemming aan het strand.
(al was ik in 2018 toevallig ook een dag in Monaco, maar da's een ander verhaal en was geen keuze
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 2 januari 2020 om 17:33
Fleecedekentje-1 schreef: ↑02-01-2020 17:18Wij willen niet verblijven in de, voor ons, grote steden zoals Nice, Cannes, St Tropez, Monaco etc. Zeer waarschijnlijk gaan we er met de auto heen. Deze plaatsen zullen we een dagje bezoeken met de auto. Wij verblijven graag in een gezellige plaats, mag best een beetje toeristisch zijn, maar niet al te druk (op het strand). Een gezellige boulevard met voldoende restaurantjes is voor ons een must.
We willen in een accomodatie verblijven die op loopafstand van het strand ligt en een balkon heeft. Verder stellen we geen hoge eisen aan de accomodatie zelf.
De hele Cote d'Azur is druk, ook in juni, zeker als je de kustweg rijdt.
donderdag 2 januari 2020 om 17:36
Ik zeg niet doen, dit moet je gewoon niet willen.
Wij wonen wat verder van de kust weg. De huur van vakantiehuizen is goedkoper maar het eten en drinken ook en meer rust. Aan de kust is het in de zomermaanden een gekkenhuis. Kijk eens in de buurt van Garde Freinet en omgeving.
Ook richting Cotignac en Gorge du Verdon is prachtig.
Je kan beter een huis met een zwembad huren dan dicht bij de zee zitten, zeker in het hoogseizoen.
Ps: Monaco en st Tropez zijn geen zak aan maar dat is m’n ervaring.
Wij wonen wat verder van de kust weg. De huur van vakantiehuizen is goedkoper maar het eten en drinken ook en meer rust. Aan de kust is het in de zomermaanden een gekkenhuis. Kijk eens in de buurt van Garde Freinet en omgeving.
Ook richting Cotignac en Gorge du Verdon is prachtig.
Je kan beter een huis met een zwembad huren dan dicht bij de zee zitten, zeker in het hoogseizoen.
Ps: Monaco en st Tropez zijn geen zak aan maar dat is m’n ervaring.
anoniem_291501 wijzigde dit bericht op 02-01-2020 17:40
2.31% gewijzigd
donderdag 2 januari 2020 om 17:43
Een Van der Valk is nóóit een goed idee.JustcallmeTuT schreef: ↑02-01-2020 17:38O, misschien is het van der Valk hotel wel iets voor jullie in st Aygulf.
Sainte-Maxime is wel een leuke plaats, voorderest vind ik daar waar jij naartoe wilt niet zo’n aanrader. Druk, duur, toeristisch.
Wel zonnig, dat wel. Ik zou een ander deel van Frankrijk kiezen. Of zelfs een ander land. Ik zou je eigenlijk San Sebastián willen aanraden. In Spanje. Daar vroeg je niet om, maar tips geven is gratis
donderdag 2 januari 2020 om 17:52
Ik had het dan ook over de kustdorpen/-steden, omdat dat is wat TO zoektJustcallmeTuT schreef: ↑02-01-2020 17:47Druk? In Garde Freinet? Vergeleken met de kust een Slapend dorpje. Cotignac idem dito en deze dorpen zijn beter betaalbaar dan aan de kust. In st Maxime sta je elke dag in de file bij de kustweg en is schreeuwend duur.
donderdag 2 januari 2020 om 18:00
vrijdag 3 januari 2020 om 17:23
Eens, zijn wij 2x geweest, prairies de la mer. Maar wel altijd file rijden richting St. Tropez of St. Maxime. Maar je kunt vanuit daar ook heel leuk met de boot naar die plekken toe. Ben er in Mei en in September geweest, dan is het te doen met de drukte, begreep dat juni-juli-augustus wel erg druk zijn.
Maar mooie omgeving, fijn eten, wij vinden het een leuke bestemming. En je weet dat het schreeuwend duur is daar moet je gewoon rekening mee houden.
vrijdag 3 januari 2020 om 22:05
Dank voor alle reacties! Mijn eerste voorkeur ging inderdaad uit naar Port Grimaud. We hebben nu echter een leuke studio (inclusief eigen tuintje en gedeeld zwembad) in Antibes gevonden voor nog geen 40 euro per nacht. Heel erg goed betaalbaar dus en op slechts 100 meter van het strand!
Wij kijken er erg naar uit en zijn benieuwd naar Antibes en omgeving.
Wij kijken er erg naar uit en zijn benieuwd naar Antibes en omgeving.