vakantie naar st maarten?
zondag 14 april 2013 om 12:12
Hallo,
Ik ben er geweest en vond het inderdaad klein, je hebt ook twee verschillende gedeeltes, engels en frans als ik het goed heb, het contrast in welvaart vond ik wel erg groot.
De stranden en de zee zijn sowieso geweldig, dus als het alleen om lekker te relaxen en van de zon te genieten is voldoet het prima, wel erg heet trouwens!
Ik ben er geweest en vond het inderdaad klein, je hebt ook twee verschillende gedeeltes, engels en frans als ik het goed heb, het contrast in welvaart vond ik wel erg groot.
De stranden en de zee zijn sowieso geweldig, dus als het alleen om lekker te relaxen en van de zon te genieten is voldoet het prima, wel erg heet trouwens!
zondag 14 april 2013 om 12:27
Er is meeeeeeer dan genoeg te doen om je een week te vermaken hoor!
- Philipsburg (Frontstreet + Boardwalk + lekker eten bij Chesterfields)
- Strand bij Karakter beach bar (heerlijk op het strand liggen met loungemuziek op de achtergrond)
- Stranden aan de Franse kant (Baie Rouge, Happy Bay)
- Stranden aan de Nederlandse kant
- Uitgaan bij Soggy dollar bar of club Tantra
- Stripclub Badabing is een hele ervaring (was laatst nog in het nieuws vanwege omkoopschandaal)
- Restaurant 'Calmos' aan de Franse kant, waar je de hele dag op een strandstoel kunt liggen met je voeten in het water.
Ga er niet heen heen met het idee dat het een deel van Nederland is. Sint Maarten is echt heeeeel anders! Maar kun je genieten van een andere cultuur dan kun je echt een leuke week hebben. Ga niet 's nachts over straat met een dure camera om je nek (m.a.w. ga niet de toerist uithangen, dan wordt het niet een leuke week)
Een huurauto is overigens onmisbaar!
xxKirsi
- Philipsburg (Frontstreet + Boardwalk + lekker eten bij Chesterfields)
- Strand bij Karakter beach bar (heerlijk op het strand liggen met loungemuziek op de achtergrond)
- Stranden aan de Franse kant (Baie Rouge, Happy Bay)
- Stranden aan de Nederlandse kant
- Uitgaan bij Soggy dollar bar of club Tantra
- Stripclub Badabing is een hele ervaring (was laatst nog in het nieuws vanwege omkoopschandaal)
- Restaurant 'Calmos' aan de Franse kant, waar je de hele dag op een strandstoel kunt liggen met je voeten in het water.
Ga er niet heen heen met het idee dat het een deel van Nederland is. Sint Maarten is echt heeeeel anders! Maar kun je genieten van een andere cultuur dan kun je echt een leuke week hebben. Ga niet 's nachts over straat met een dure camera om je nek (m.a.w. ga niet de toerist uithangen, dan wordt het niet een leuke week)
Een huurauto is overigens onmisbaar!
xxKirsi
zondag 14 april 2013 om 12:29
quote:himalaya schreef op 14 april 2013 @ 12:26:
Nee, er zijn geen winkels. De bewoners moeten iedere dag met hun boodschappentas de kano in om op een ander eiland een halfje brood en een pak melk te kopen.
Ik ben meerdere keren op St Maarten geweest.
Kleiner dan Schier?
Dat gevoel had ik niet.
er is een grote winkelstraat, met veel elektronica, goedkoop daar.
Genoeg restaurants en barretjes.
Mooie strande. Airport beach is gaaf. Daar zie je die grote 747's landen vlak boven het strand!
Nee, er zijn geen winkels. De bewoners moeten iedere dag met hun boodschappentas de kano in om op een ander eiland een halfje brood en een pak melk te kopen.
Ik ben meerdere keren op St Maarten geweest.
Kleiner dan Schier?
Dat gevoel had ik niet.
er is een grote winkelstraat, met veel elektronica, goedkoop daar.
Genoeg restaurants en barretjes.
Mooie strande. Airport beach is gaaf. Daar zie je die grote 747's landen vlak boven het strand!
zondag 14 april 2013 om 12:29
quote:junamietje schreef op 14 april 2013 @ 12:20:
nee dat is ook zo maar ik bedoel je hebt klein
en klein. als t nog kleiner is dan schier dan is t
echt mini. zijn er wel winkels enz
Er landen dagelijks 747, A340, 757, 767, A330 vol met toeristen. Het is één van de populairste trekpleisters voor Amerikanen in de Cariben. Het zal dus wel meevallen!
Heb je ooit een vliegveld gezien op Schier, laat staan een 747 vol Amerikanen?
nee dat is ook zo maar ik bedoel je hebt klein
en klein. als t nog kleiner is dan schier dan is t
echt mini. zijn er wel winkels enz
Er landen dagelijks 747, A340, 757, 767, A330 vol met toeristen. Het is één van de populairste trekpleisters voor Amerikanen in de Cariben. Het zal dus wel meevallen!
Heb je ooit een vliegveld gezien op Schier, laat staan een 747 vol Amerikanen?
zondag 14 april 2013 om 12:38
zondag 14 april 2013 om 12:40
St. Maarten is hartstikke leuk. Je hebt heel veel mooie strandjes en je kan op de Nederlandse kant goed eten en drinken voor relatief weinig.
Het is erg Amerikaans georiënteerd, dus verwacht geen Jan Smit toestanden zoals op Curacao. Er zijn ook relatief weinig Nederlandse toeristen.
De Franse kant is echt Frans en eigenlijk net iets mooier dan de Nederlandse kant, alleen wel duurder om te verblijven en ook eten is duurder, maar wel heerlijk
Shoppen is niet echt geweldig, sieraden sigaretten en drank zijn heel goedkoop.
Ook is het aan te raden om een auto te huren, anders kom je niet ver....
Veel plezier met plannen, het is een heerlijk eiland!
Het is erg Amerikaans georiënteerd, dus verwacht geen Jan Smit toestanden zoals op Curacao. Er zijn ook relatief weinig Nederlandse toeristen.
De Franse kant is echt Frans en eigenlijk net iets mooier dan de Nederlandse kant, alleen wel duurder om te verblijven en ook eten is duurder, maar wel heerlijk
Shoppen is niet echt geweldig, sieraden sigaretten en drank zijn heel goedkoop.
Ook is het aan te raden om een auto te huren, anders kom je niet ver....
Veel plezier met plannen, het is een heerlijk eiland!
maandag 15 april 2013 om 11:52
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 april 2013 @ 12:38:
Die warme fohnwind als je uit het vliegtuig stapt was ook een hele aparte ervaring.
Meteorologisch gezien is het alles behalve een warme föhnwind.
Maar ik snap wat je bedoelt. Het went ook heel snel.
wiki:
Een föhn is een warme droge wind die vaak aan de noordzijde van de Alpen waait. De benaming is afgeleid uit het Latijnse "favonius" (warme wind) en het gotische fôhn (vuur). In de Alpen is het een normaal verschijnsel, maar de föhn waait ook op veel andere plaatsen in de wereld, soms onder andere benamingen. Zelfs het Limburgse heuvelland kent soms een zwak föhneffect, wat daar plaatselijk aanleiding kan geven tot zonnig weer en een opmerkelijke temperatuurstijging.
Die warme fohnwind als je uit het vliegtuig stapt was ook een hele aparte ervaring.
Meteorologisch gezien is het alles behalve een warme föhnwind.
Maar ik snap wat je bedoelt. Het went ook heel snel.
wiki:
Een föhn is een warme droge wind die vaak aan de noordzijde van de Alpen waait. De benaming is afgeleid uit het Latijnse "favonius" (warme wind) en het gotische fôhn (vuur). In de Alpen is het een normaal verschijnsel, maar de föhn waait ook op veel andere plaatsen in de wereld, soms onder andere benamingen. Zelfs het Limburgse heuvelland kent soms een zwak föhneffect, wat daar plaatselijk aanleiding kan geven tot zonnig weer en een opmerkelijke temperatuurstijging.
maandag 15 april 2013 om 12:50
Ik ben ook een paar keer op St. Maarten geweest en het is wel een klein eiland maar groot genoeg voor zeker een week. Ik vond het een heel leuk eiland met genoeg te doen en veel mooie stranden. Voordeel is dat als het aan de "rechterkant" vh eiland bewolkt is je naar de "linkerkant" rijdt en daar is het lekker zonnig op het strand.
Een huurauto is wel een must.
Een huurauto is wel een must.