vakantie najaar

05-08-2013 10:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag in november of begin december een weekje weg willen. Het budget is echter niet heel groot,max 800 euro p.p. het liefst ergens waar het mooi weer is,een mooi strand maar ook wat cultuur. Ook moet het in het land zelf niet echt duur zijn. Geen egypte,turkije,tunesie,spanje. Dus best veel eisen voor een klein budget. Heb natuurlijk wel al gegoogled maar kan geen keuze maken.
Marokko
Valt ook Zuid Spanje (Andalusie) en de Canarische eilanden af? Want juist daar is het nog goed toeven in november/december wat betreft lekker weer in Europa.

uiteraard niet warm genoeg om in zee te zwemmen. Met een beetje geluk (Canarische Eilanden) wel warm genoeg om aan het strand te liggen.
I choose happy!
Is het weer in december lekker genoeg om echt op het strand te liggen??

Je hebt nogal wat eisen ja. Is die 800 incl eten, drinken etc? Als je in de winter op vakantie wilt en je wilt een strandvakantie dan zul je verder weg moeten. En dat is duurder dan een weekje weg in europa.
Cuba, St. Maarten, Mexico
Europa kun je uiteraard vergeten rond die periode.

Gambia kan ook nog trouwens als strandvakantie.
Begin oktober en dan Mallorca zou nog net gaan, maar wij hadden toen ook best geluk met het weer. Die tijd is het gewoon koud in Europa, dan kun je echt niet meer lekker op een strand gaan liggen.. Een kennis van mij gaat begin december op vakantie naar Cuba, genieten van het mooie weer! Lijkt me wel wat duurder dan ¤800 maar dat zou ik echt niet weten.
Dacht gelijk aan Griekenland toen ik je titel las. Maar november en december.. Dat is eerder vakantie in de winter dan in het najaar.

Israel?
Oh en Thailand natuurlijk. Daar is het leven in elk geval super goedkoop. Moet je alleen 'n goedkoop ticket zien te scoren. Wat doen die tegenwoordig die kant uit? Zou je daar nog voor 600 euro naartoe kunnen vliegen? Is wat budget bijsparen niet haalbaar? Eventueel stel je je vakantie gewoon uit tot januari/februari en heb je nog 2 maanden extra om je budget te vergroten. In jan/feb zit je overal goed in de tropen, want buiten de regentijden en buiten het orkaanseizoen.
Als je goed zoekt vind je voor dat budget ook wel een reisje naar Curacao - echt een aanrader. Altijd mooi weer en super mooie stranden

In Thailand is het regenseizoen geloof ik in oktober, maar anders is dat ook zeker een aanrader met beperkt budget. Goeie tip trouwens van Elninjoo - uitstellen, sparen, regenseizoen weg.
quote:chimeid schreef op 05 augustus 2013 @ 10:04:

. Heb natuurlijk wel al gegoogled maar kan geen keuze maken.Of kon je niets vinden voor dat geld?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Malta? Zit ook in het winteraanbod van zomerreizen bij D-reizen.
Is het budget alleen voor reis&verblijf of ook voor eten/drinken/zakgeld?

Denk dat Gambia het hoogst haalbare is met dat budget,Caribisch gebied is volgens mij duurder.
Voor een ruime 550 euro heb je een retourtje Bangkok eind november/begin december (met Etihad). Neem daar een goedkope binnenlandse vlucht naar een eiland bij.

Dan heb je nog een kleine 30 euro per persoon per dag om van te leven, prima! Ok, daarvoor krijg je geen over the top luxe, maar wel gewoon een kamer of huisje aan het strand.
Ik denk dat je teveel wilt voor dat geld. Misschien zijn de Kaapverdische eilanden wat voor je, warm en goedkoop maar niet erg mooi.
Als je op de site van Arke kijkt, kom je wel wat reizen tegen rond de 800 (vlucht en verblijf en soms ook nog een auto).

Curacao, Marokko, Canarische Eilanden, Florida en zelfs Dubai (ter plaatsen echter niet goedkoop).
¤800 pp moet voldoende zijn voor 1 week! Is dat incl alle uitgaven ter plaatse, eten/drinken?

Opties;

- gambia

- Kaapverdische eilanden

- Dubai

- orlando

All in;

- cuba

- dominicaanse republiek

- mexico

Dit zijn dan pakketreizen, je kan evt ook nog kijken naar een los ticket naar een bestemming plus losse accommodatie
800 euro is voor de ticket en het verblijf...dus niet voor zakgeld en eten etc.

Thailand staat hoog op mijn lijstje maar vind een week te kort. Man kan max een week weg.

Iemand vroeg of ik niks kon vinden voor het budget,jawel hoor. Ik zag new york,gambia,portugal etc. Maar weet niet wat echt leuk is en waar het nog een beetje warm is dan.
Iedereen bedankt voor de tips trouwens
Zonnigschilpadje denk je dat dat echt lukt voor 800?
Maar als je in februari gaat, kan je man dan niet zijn vakantiedagen van volgend jaar aanspreken zodat je gewoon 3 weken kunt gaan?
Mexico is geweldig maar ik vond het daar gruwelijk duur!
Be the change you want to see in the world
Elninjoo, heb dit jaar nog geen vakantie gehad en ben al bijna aan het einde van mijn latijn. Voor een ander is nog 2 maanden misschien kort,voor mij niet. Dus helaas. Misschien dat ik rond die tijd nog een keer wegwil,maar eerder dus ook
New york en portugal zou ik niet doen in november/december als je mooi weer wilt.

Ik zou als je thailand te ver vindt toch maar voor gambia gaan.
quote:chimeid schreef op 05 augustus 2013 @ 14:59:

Elninjoo, heb dit jaar nog geen vakantie gehad en ben al bijna aan het einde van mijn latijn. Voor een ander is nog 2 maanden misschien kort,voor mij niet. Dus helaas. Misschien dat ik rond die tijd nog een keer wegwil,maar eerder dus ookAls je budget een verre en langere reis toelaat volgend jaar in combinatie met 'n weekje dichtbij weg zou ik voor Gambia gaan. Als je reisbudget daardoor volgend jaar geen 3 weken bijv. Thailand aankan zou ik dat weekje rust gewoon thuisblijven en uitrusten en daarmee geld uitsparen om in februari lekker op 'n tropische bestemming te gaan rondreizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven