Verassingsreis stedentrip

12-01-2020 22:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi!

Ik en mijn vriend willen eind februari op vakantie. We zitten er aan te denken om een stedentrip te doen in de vorm van een verassingsreis. Daar zijn een paar bekende sites voor. Ik zou graag willen vragen naar jullie ervaringen ermee? Was het goed geregeld? Verassende bestemming exct.

Ik weet niet of dat hier mag maar dan ook eventueel via welke organisaties.
Je kan me ook privé berichten.
Ik heb een paar jaar geleden een reis geboekt bij surprise me. Je kan daar ook je voorkeur aangeven en nog een aantal belangrijke dingen doorgeven, dingen zoals dat het veilig moet zijn voor vrouwen etc.

Ik ging destijds naar Helsinki. Was er nog nooit geweest en het hotel was vlakbij het centrum. Ook het moment ernaartoe was leuk. Ook dat we het weerbericht van de bestemming kregen zodat je wist wat je moest inpakken. . Ik zou zo weer boeken bij hun.
Ow, hier ga je gezeur over krijgen. Ver-assen is niet zo leuk op vakantie.
Luci_Morgenster schreef:
12-01-2020 22:59
Het is wel lekker warm op plaats van ver-assing. Ik had die fout nog niet eens gezien :facepalm;
Luci_Morgenster schreef:
Als taalnazi is dat het eerste wat ik zie arggghhh.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
To vraag even of een mod een extra r in je topictitel zet. Anders gaat de helft van de berichten over taalgeneuzel.

On topic: een vriendin van mij heeft via ah.nl vouchers gekocht voor €90 pp. voor een verrassingsreis. Kon voor €10 extra 3 steden uitsluiten en gingen uiteindelijk voor erg weinig naar Londen.
Nadeeltje was luchthaven-hotel zat 80 km tussen en geen transfer.
Trein dan zelf regelen.
Zelf hou ik niet van verrassingen en zeker in februari zou ik gewoon kijken waar het lekker weer is en een transavia ticket boeken en zelf een hotel uitzoeken op booking.com. Wat ik vaak lees van die surpriseme reisjes zijn slechte vluchttijden dus te kort op de plaats van bestemming en hotels die tegenvallen. Ik zou de regie dus in eigen hand willen hebben en dan maar wat duurder uit zijn.
ik ben met sprs.me gegaan. Was ontzettend leuk, de stad was een aangename verrassing, hotel was prima en vluchttijd ook. Ik vond het wel relatief duur. Ik kon het zelf goedkoper boeken, maar goed.. het was een kado ;-) dus ik heb het niet hoeven betalen
Een verrassingsreis zou ik persoonlijk ook niet blij van worden.
Misschien vind je op www.bebsy.nl ook wel wat.
Geen verrassingen maar wel veel keuze en goede prijzen.

Wij hebben zelf al een paar keer via Bebsy geboekt.
Het lijkt me ook niets. Maar ik ben niet zo van verrassingen en ik wil een goede slaapplek.
Ik had een hele leuke trip met surprise me! Wij gingen voor de goedkope variant dus slechte vliegtijden en seks hebbende mensen op de hostel kamer, maar het was erg leuk. Achteraf denk ik dat we voor hetzelfde geld iets in een mooi hotel hadden kunnen boeken voor die tijd (in januari is alles goedkoop).
Twee x gedaan en erg leuk. Paar weken van tevoren bestemming. Hotel beide keren prima. Hou in de gaten dat veel dingen extra kosten: naast elkaar zitten in vliegtuig, extra tas mee, bestemmingen uitsluiten etc etc. Wij vlogen 1x met wizzair die hebben bizarre kleine afmetingen voor handbagage. Hotels lagen beiden keren prima gelegen maar goed wij wandelen graag. Ben je slecht ter been moet je dat risico misschien niet willen nemen dat we wat verder afgelegen zit
Ze zijn goedkoop en verrassend omdat de bedrijven zo de restjes opmaken
Vaak niet de meest gewenste bestemmingen of hotels
Luci_Morgenster schreef:
:proud: :rofl:

Als ik voor een vakantie geen bestemming meer weet...?
World of Warcraft: Legion
Luci_Morgenster schreef:
12-01-2020 23:42
Het lijkt me ook niets. Maar ik ben niet zo van verrassingen en ik wil een goede slaapplek.
Een verrassingsreis houdt niet per definitie een slechte slaapplek in, lijkt me.
World of Warcraft: Legion
lilalinda schreef:
13-01-2020 06:33
Beide keren waren geen steden die ik zelf zou kiezen nee maar waren juist wel een groot succes. Leuke steden. Iedereen denkt vaak aan de geijkte steden Rome Parijs etc. Des te leuker vond ik dit. Viel echt niet tegen.
gizz schreef:
13-01-2020 08:03
Beide keren waren geen steden die ik zelf zou kiezen nee maar waren juist wel een groot succes. Leuke steden. Iedereen denkt vaak aan de geijkte steden Rome Parijs etc. Des te leuker vond ik dit. Viel echt niet tegen.
geloof best, dat je mazzel kan hebben en helemaal als je beetje positief in het leven staat, heb je al snel een leuke reis
Maarrrr
het zijn reizen die de organisaties niet verkocht krijgen en voor een laag bedrag aanbieden, met het verrassingseffect, omdat mensen dat spelelement leuk vinden.
Het zijn niet de reizen die erg gewild zijn
gizz schreef:
13-01-2020 06:19
Twee x gedaan en erg leuk. Paar weken van tevoren bestemming. Hotel beide keren prima. Hou in de gaten dat veel dingen extra kosten: naast elkaar zitten in vliegtuig, extra tas mee, bestemmingen uitsluiten etc etc. Wij vlogen 1x met wizzair die hebben bizarre kleine afmetingen voor handbagage. Hotels lagen beiden keren prima gelegen maar goed wij wandelen graag. Ben je slecht ter been moet je dat risico misschien niet willen nemen dat we wat verder afgelegen zit

Jij hoorde dus ruim vooraf welke stad het werd? Wat is dan nog de verrassing?
Had je niet voordeliger zelf die stad kunnen boeken?
Srprsme een keer of 4 gedaan. Erg leuk. Je hoort pas op het vliegveld waar je heen gaat. Altijd prima hotels gehad. Zelfs een keer solo together gedaan, waarbij je ook nog eens met vreemden op reis gaat!
redbulletje schreef:
12-01-2020 23:26
Zelf hou ik niet van verrassingen en zeker in februari zou ik gewoon kijken waar het lekker weer is en een transavia ticket boeken en zelf een hotel uitzoeken op booking.com. Wat ik vaak lees van die surpriseme reisjes zijn slechte vluchttijden dus te kort op de plaats van bestemming en hotels die tegenvallen. Ik zou de regie dus in eigen hand willen hebben en dan maar wat duurder uit zijn.
Ik moet er ook niet aan denken. Mijn moeder had dit een keer voorgesteld om ons op te geven voor Surprise me maar ik heb dat toen echt afgekapt. Ik wil weten waar ik naar toe ga zodat ik research kan doen over de omgeving, zodat ik leuke musea op kan schrijven, etc.
Niet weten waar ik terecht kom vind ik helemaal niks, maar ja ik ben met vakanties en stedentrips een echte planner.
Ik vind het juist heerlijk om ruim van tevoren op Booking.com te snuffelen naar hotelletjes en leuke deals. Als ik dat allemaal niet kan kiezen zou ik dat niet op prijs stellen.

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat die reizen veel duurder waren dan als je het zelf boekt. Dat zou ik dus lekker doen als je op een krap budget zit.
Marana schreef:
13-01-2020 08:10
Jij hoorde dus ruim vooraf welke stad het werd? Wat is dan nog de verrassing?
Had je niet voordeliger zelf die stad kunnen boeken?
Was uiteindelijk echt wel voordeliger dan zelf boeken.
Madrid87 schreef:
13-01-2020 09:15
Ik moet er ook niet aan denken. Mijn moeder had dit een keer voorgesteld om ons op te geven voor Surprise me maar ik heb dat toen echt afgekapt. Ik wil weten waar ik naar toe ga zodat ik research kan doen over de omgeving, zodat ik leuke musea op kan schrijven, etc.
Niet weten waar ik terecht kom vind ik helemaal niks, maar ja ik ben met vakanties en stedentrips een echte planner.
Ik vind het juist heerlijk om ruim van tevoren op Booking.com te snuffelen naar hotelletjes en leuke deals. Als ik dat allemaal niet kan kiezen zou ik dat niet op prijs stellen.

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat die reizen veel duurder waren dan als je het zelf boekt. Dat zou ik dus lekker doen als je op een krap budget zit.
Precies, da's ook mijn idee. Het uitzoeken van de bestemming, de omgeving en de hotels is voor mij echt onderdeel van de vakantiepret.
Een vriendin en een neef van mij zijn een keer weggeweest met surprise.me. Allebei heel tevreden. Vriendin is naar Milaan geweest, neef naar Boedapest. Hotels waren ook prima.
lilalinda schreef:
Heb je ervaring of zit je in de business? Serieuze vraag.
lilalinda schreef:
Dit schud je gewoon ergens uit je mouw, of kun je dit onderbouwen? Bij Srprsme sturen ze je echt niet per definitie naar “niet de meest gewenste bestemmingen”. Ze sturen letterlijk overal mensen heen. Van Australië naar Canada naar Zweden tot Portugal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven