Verhuizen naar Berlijn
zondag 30 augustus 2009 om 13:24
Mijn vriend en ik hebben na lang praten, fantaseren en denken de knoop doorgehakt en we gaan in januari naar Berlijn verhuizen! Erg veel zin in, alleen waar begin je met regelen? Wat is verstandig? En is er iemand die ervaring heeft met wonen en werken in Berlijn? Ik vraag me ook af hoe je het beste aan een huis komt? Ik heb een tijdje in België gestudeerd via studie, maar dat was toch anders dan werken en zelf woonruimte zoeken.
Zoals je merkt, hebben we ons nog niet ingelezen en voorbereid, behalve dan dat we inmiddels gestart zijn met een cursus Duits, dus hier en daar vraag ik rond voor informatie en ervaringen. Zo ook dus op het forum Het gaat me vooral om de praktische kant, maar ervaringen zijn natuurlijk ook meer dan welkom!
Ik kijk uit naar de reacties, bedankt alvast!
Zoals je merkt, hebben we ons nog niet ingelezen en voorbereid, behalve dan dat we inmiddels gestart zijn met een cursus Duits, dus hier en daar vraag ik rond voor informatie en ervaringen. Zo ook dus op het forum Het gaat me vooral om de praktische kant, maar ervaringen zijn natuurlijk ook meer dan welkom!
Ik kijk uit naar de reacties, bedankt alvast!
zondag 30 augustus 2009 om 13:44
Leuk idee! Ik hoor veel goede verhalen over Berlijn.