Verliefd op Amerika!

05-03-2013 14:47 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik voor het eerst een maand naar Amerika geweest, tijdens die vakantie ben ik verliefd geworden op het land en de mensen! Natuurlijk weet ik dat het allemaal wat geromantiseerd wordt tijdens een vakantie en er ook een andere kant is maar het verliefde gevoel blijft! Zo erg zelfs dat ik regelmatig flinke heimwee heb wanneer ik iets op tv voorbij zie komen.

Ik heb het idee dat mijn vriendinnen denken dat ik mij aanstel en dat het wel over gaat, zij hebben nog nooit een verre reis gemaakt. Met de tijd zal het heimwee gevoel vast slijten maar zijn er wellicht meer mensen die zulke gevoelens hebben voor een land?
Nou verliefd op Amerika heb ik niet maar als ik een film/ serie oid zie wat in NY, Las Vegas of Hawaii speelt wil ik acuut weer terug!
Ik was verliefd op Amerika, totdat...... ik er geweest ben.

Vreselijk land, vreselijke mensen....................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 05 maart 2013 @ 14:59:

Ik was verliefd op Amerika, totdat...... ik er geweest ben.

Vreselijk land, vreselijke mensen....................Waar ben je geweest? (Amerika is groot en verschilt nog al per staat).
Ik had heimwee naar Costa Rica toen ik daar had gewoon. En ik had nog meer heimwee naar Zwitserland toen ik daar een half jaar had gewoond. Op een gegeven moment slijt dat gewoon. Ik wilde eerst terug naar CR en toen naar Zwitserland, nu woon ik in Wenen en daar zit ik wel prima.
Hoe kan je nou verliefd zijn op een heel continent?

Maakt nogal een verschil of je in Redneck Texas bent of California.Alaska of Hawaii

Dat is zeggen dat je Europa zo geweldig vindt. Ja leuk, vind je de flirterige Italiaan, de botte Fransoos, de nuchtere Nederlander of de beleefde Engelse zo leuk?
quote:flower_sophie schreef op 05 maart 2013 @ 15:03:

[...]

Waar ben je geweest? (Amerika is groot en verschilt nog al per staat).Right back at you Welk deel van Amerika ben je geweest? Ben je op heeeeel Amerika verliefd geworden?
Ik heb na mijn middelbare school een zomer doorgebracht in het buitenland. Toen ben ik ook verliefd geworden op dat land. Achteraf associeer ik het meer met een gevoel van vrijheid, loskomen, volwassen worden, nieuwe ervaringen, andere mensen. Het was allemaal spannend, ik ging de wijde wereld in, de toekomst lag open, de wereld aan mijn voeten. Een soort jeugdige overmoed Dus meer dat dan verliefdheid op het land.

herken je dat een beetje?
quote:flower_sophie schreef op 05 maart 2013 @ 15:03:

[...]

Waar ben je geweest? (Amerika is groot en verschilt nog al per staat).Toledo, Detroit, was aardig, maar die luchthavens en NY, horror.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 05 maart 2013 @ 15:13:

[...]

Toledo, Detroit, was aardig, maar die luchthavens en NY, horror.Dan zat je ook net op de verkeerde plek. De plek die jij noemt hoef ik ook niet zo nodig te zien..
quote:Sssenta schreef op 05 maart 2013 @ 15:08:

Hoe kan je nou verliefd zijn op een heel continent?Haha ik geef je helemaal gelijk! We zijn in het Zuid Westen geweest.
Ik ben verliefd op west Noord Amerika én...op Australie!

Heerlijke landen, veel ruimte, prachtige natuur én super vriendelijke relaxte mensen!

Alleen besef ik ook dat in Noord Amerika het klimaat niet ideaal is het hele jaar door. Ze hebben best lange strenge winters.

Dat is in Australie natuurlijk weer 'n stuk beter.
Ik vind New york juist helemaal geweldig! Ben er paar dagen geweest, en zou zo terug willen haha. Maar niet echt verliefd ofzo. Na een paar dagen wil ik ook wel weer naar huis
Ik wilde helemaal niet naar huis en nu ik thuis ben wil ik het liefst zo snel mogelijk weer terug! Ik ben al eerder op vakantie geweest naar landen verder weg maar die landen brachten me nooit dit gevoel.
Ik heb langer dan een jaar in Manhattan gewoond, ik stond te janken op het vliegveld toen ik naar huis ging. Wát een stad en wát een leven ik dat daar had. Maanden lang had ik heimwee, stond in de kroeg te grienen op Sinatra's NY, kreeg een wee gevoel als ik Law&Order keek. Ik zou terug en de rest van m'n leven in NY wonen. Ingeschreven voor de Green Card lottery, banen gezocht etc etc.

Nu jaren later is de heimwee weg. Kijk er met veel plezier op terug. Maar uiteindelijk had ik in A'dam ook een super leven. Anders, maar leuk. Nu woon ik in London. Soms krijg ik heimwee als ik plaatjes van de grachten zie. Maar opnieuw een heerlijke stad. Hoop hier wat langer te blijven
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik heb drie keer in een ander land gewoond en twee keer werd ik verliefd en had ik heimwee toen ik terug in Nederland was. De derde keer was ik alleen maar blij dat ik terug was.

O, en mijn eerste verre vakantie was naar Indonesie en ook daarop ben ik jaren verliefd geweest.
Ik hou niet zo van steden. In NY ben ik nog niet geweest, maar trekt me ook niet zo.

Voor mij is Sydney de enige stad waar ik me voel alsof ik er thuis hoor. Komt ook door de ruimte, veel groen, veel water en relaxte mensen.
Wij zijn 2 jaar terug in Amerika geweest. Rondreis langs LA, las vegas, grand canyon, bryce canyon, yosemite, san fransisco enz. En ik herken het helemaal! Ook ik heb heimwee! Zou er het liefst gaan wonen, maar besef dat dat toch iets heel anders is dan er op vakantie zijn dus doen we maar niet om mijn heimwee een klein beetje te stillen, heb ik nu een badjas besteld bij het hotel in yosemite waar we zaten. Heb hem toen niet meegenomen, geen ruimte in de koffer. Heb daar nu nog altijd spijt van, dus heb nu de stoute schoenen aan getrokken en gemaild of ze hem wilden opsturen en hopelijk heb ik hem binnenkort lekker hier thuis, ben ik toch weer een beetje daar!
:Imao:
Stom zeg typ ik een heel bericht....error op de iphone.

Maar goed....

Ik vind Amerika ook een super vakantieland. Dit jaar weer terug voor een 5-weekse rondreis. Ik kan niet wachten!
Herkenbaar, ik heb het met Engeland. Ben er 5 jaar geleden zo'n 4 maanden geweest. Alles wat ik terugzag van de stad waar ik woonde gaf mij zoveel heimwee!

Maar het slijt, heel cliché maar waar. Ik ga er dit jaar weer naar toe en heb er weer veel zin in en zal zeker de glimlach niet van mijn gezicht krijgen. Maar dat echte heimwee gevoel is er niet meer, heb gewoon mooie herinneringen aan de stad en zal altijd een plekje in mijn hart houden. That's it.
Ik ken het wel..heb een jaar in Australie eo gezeten...als ik nu beelden zie....dan krijg ik spontaan heimwee. terwijl dat nu toch al zeker 16 jaar geleden is..(jeetje ik wordt oud).....

het is dat de financien het niet toelaten en ik een partner met vliegangst heb..maar anders........ook met kids..,,,,heerlijk...
Puck
Eerst in New York geweest en daarna in 2011 een rondreis gemaakt van L.A. naar San Francisco. via Las Vegas en een hoop National Parcs en ben ook helemaal verliefd geworden op het land. Geweldige mensen, lekker eten, alles is groot, mooi, schoon enz....

Over 3 jaar gaan we weer terug.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :-)quote:Ivetje schreef op 05 maart 2013 @ 15:42:

Wij zijn 2 jaar terug in Amerika geweest. Rondreis langs LA, las vegas, grand canyon, bryce canyon, yosemite, san fransisco enz. En ik herken het helemaal! Ook ik heb heimwee! Zou er het liefst gaan wonen, maar besef dat dat toch iets heel anders is dan er op vakantie zijn dus doen we maar niet om mijn heimwee een klein beetje te stillen, heb ik nu een badjas besteld bij het hotel in yosemite waar we zaten. Heb hem toen niet meegenomen, geen ruimte in de koffer. Heb daar nu nog altijd spijt van, dus heb nu de stoute schoenen aan getrokken en gemaild of ze hem wilden opsturen en hopelijk heb ik hem binnenkort lekker hier thuis, ben ik toch weer een beetje daar!

Wat goed van je! Gaaf dat ze dat willen doen voor je.

Ik mis hele simpele dingen waar ik daar al snel aan gewend was, in het verkeer, in de omgang met mensen, bepaald eten. Het is wat..
quote:Ivetje schreef op 05 maart 2013 @ 15:42:

Wij zijn 2 jaar terug in Amerika geweest. Rondreis langs LA, las vegas, grand canyon, bryce canyon, yosemite, san fransisco enz. En ik herken het helemaal! Ook ik heb heimwee! Zou er het liefst gaan wonen, maar besef dat dat toch iets heel anders is dan er op vakantie zijn dus doen we maar niet om mijn heimwee een klein beetje te stillen, heb ik nu een badjas besteld bij het hotel in yosemite waar we zaten. Heb hem toen niet meegenomen, geen ruimte in de koffer. Heb daar nu nog altijd spijt van, dus heb nu de stoute schoenen aan getrokken en gemaild of ze hem wilden opsturen en hopelijk heb ik hem binnenkort lekker hier thuis, ben ik toch weer een beetje daar!In welk hotel heb je gelogeerd in Yosemite?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven