Verliefd op Amerika!
dinsdag 5 maart 2013 om 14:47
Vorig jaar ben ik voor het eerst een maand naar Amerika geweest, tijdens die vakantie ben ik verliefd geworden op het land en de mensen! Natuurlijk weet ik dat het allemaal wat geromantiseerd wordt tijdens een vakantie en er ook een andere kant is maar het verliefde gevoel blijft! Zo erg zelfs dat ik regelmatig flinke heimwee heb wanneer ik iets op tv voorbij zie komen.
Ik heb het idee dat mijn vriendinnen denken dat ik mij aanstel en dat het wel over gaat, zij hebben nog nooit een verre reis gemaakt. Met de tijd zal het heimwee gevoel vast slijten maar zijn er wellicht meer mensen die zulke gevoelens hebben voor een land?
Ik heb het idee dat mijn vriendinnen denken dat ik mij aanstel en dat het wel over gaat, zij hebben nog nooit een verre reis gemaakt. Met de tijd zal het heimwee gevoel vast slijten maar zijn er wellicht meer mensen die zulke gevoelens hebben voor een land?
zaterdag 9 maart 2013 om 10:35
Minnim waar in Colorado wil je een huisje?
We hebben een paar jaar geleden een heel mooi huisje gehuurd in Estes park.
Mocht je daar willen verblijven laat ik je het graag weten.
Ivetje wij zijn volop gaan rondreizen toen mijn jongste dochtertje net zes was.
Tot elf zijn ze juist goedkoper in ticket en pretparken etc .
Nog steeds vindt ze het fantastischs.
Terwijl de oudste nu voor de tweede keer niet meer mee wil omdat ze vanwege haar leeftijd
met vriendinnen op vakantie wil.
Dus mocht je het geld hebben gewoon doen.
We hebben een paar jaar geleden een heel mooi huisje gehuurd in Estes park.
Mocht je daar willen verblijven laat ik je het graag weten.
Ivetje wij zijn volop gaan rondreizen toen mijn jongste dochtertje net zes was.
Tot elf zijn ze juist goedkoper in ticket en pretparken etc .
Nog steeds vindt ze het fantastischs.
Terwijl de oudste nu voor de tweede keer niet meer mee wil omdat ze vanwege haar leeftijd
met vriendinnen op vakantie wil.
Dus mocht je het geld hebben gewoon doen.
zaterdag 9 maart 2013 om 16:51
minnim: ook kun je cabins huren in state parken. Wij hebben verschillende luxe cabins gehuurd voor de komende zomer.
Op prachtige locaties, 80 dollar per dag. Daar kan geen hotel of camper tegenop. Ik zal de link later wel eventjes plaatsen.
Een nadeel, je moet vroeg boeken omdat ze heel populair zijn..man zat er bovenop en we hebben nu vier verschillende locaties bemachtigd voor de komende zomer.
Op prachtige locaties, 80 dollar per dag. Daar kan geen hotel of camper tegenop. Ik zal de link later wel eventjes plaatsen.
Een nadeel, je moet vroeg boeken omdat ze heel populair zijn..man zat er bovenop en we hebben nu vier verschillende locaties bemachtigd voor de komende zomer.
zaterdag 9 maart 2013 om 22:26
http://www.oregon.gov/oprd/PARKS/pages/deluxe.aspx
Dit is bv van Oregon, ik denk als je state park in typt met cabins dat je dan al een heel eind komt. 9 maanden van te voren kun je je opgegeven.
Het is echt mooi hoor, prachtige locatie. Wij aan bv naar Lake Billy Chinook and we hebben een cabin een uurtje rijden van Crater Lake..schitterende omgeving..
Dit is bv van Oregon, ik denk als je state park in typt met cabins dat je dan al een heel eind komt. 9 maanden van te voren kun je je opgegeven.
Het is echt mooi hoor, prachtige locatie. Wij aan bv naar Lake Billy Chinook and we hebben een cabin een uurtje rijden van Crater Lake..schitterende omgeving..
zondag 10 maart 2013 om 04:34
Heel veel van die cabins worden lastminute ook weer geannuleerd, want mensen boeken idd heel vroeg van te voren, maar als hun route anders wordt kunnen ze dus cabins weer gratis cancelen. Dus gewoon die sites van de NP's in de gaten houden. In Yellowstone had je al cabins vanaf 60 dollar (maar ik zou in 'n duurdere categorie gaan zitten anders heb je geen badkamer ensuite)
zondag 10 maart 2013 om 10:19
Helaas in het Rockymountain np geen huisjes.
Maar mijn huisje lag op 250 meter van de ingang.
Het was wel een vrij duur huisje maar ontzettend luxe met bubbelbad op de veranda
barbuque en een drinkbakje waar de kolibries kwamen drinken.
Estespark is zowiezo een lief plaatsje maar voor boodschappen in de super erg duur.
Ook was er een beer die constant bij de huisjes scharrelt.
Maar mijn huisje lag op 250 meter van de ingang.
Het was wel een vrij duur huisje maar ontzettend luxe met bubbelbad op de veranda
barbuque en een drinkbakje waar de kolibries kwamen drinken.
Estespark is zowiezo een lief plaatsje maar voor boodschappen in de super erg duur.
Ook was er een beer die constant bij de huisjes scharrelt.
zondag 10 maart 2013 om 10:28
Ga even kijken hoe dat vrienden verzoek werkt.
Estes park is erg geliefd bij de amerikanen.
Is dan ook snel volgeboekt voor de betaalbare huisjes.
Dus snel reserveren is wel aangeraden.
Kijk anders ook even op tripadvisor daar vindt je ontzettend veel leuke huisjes.
Waaronder Litttlebear.
De omgeving vlak voor het Rockymountains park is erg mooi.
Estes park is erg geliefd bij de amerikanen.
Is dan ook snel volgeboekt voor de betaalbare huisjes.
Dus snel reserveren is wel aangeraden.
Kijk anders ook even op tripadvisor daar vindt je ontzettend veel leuke huisjes.
Waaronder Litttlebear.
De omgeving vlak voor het Rockymountains park is erg mooi.
zondag 10 maart 2013 om 10:43
zondag 10 maart 2013 om 11:00
zondag 10 maart 2013 om 12:51
Leuk om te lezen! Ik ben ook gek op Amerika. Heb een jaar in Chicago gezeten en 3 maanden in Miami. Zou er niet permanent willen wonen maar ga er graag (niet vaak helaas) op vakantie. Chicago is echt een geweldige stad.
Leuk dat er ook Australië liefhebbers zijn. Ik ben namelijk verliefd geworden op Sydney! Kwam er 9 jaar geleden op een working holiday (ik was toen 21) en inmiddels woon ik hier vanaf begin 2007 en ben ik ook permanent resident. Woon in Manly (strand suburb van Sydney) en ben echt elke dag blij dat ik hier kan wonen. Ik hou van het land, de zee, de natuur, het klimaat en de mensen.
Leuk dat er ook Australië liefhebbers zijn. Ik ben namelijk verliefd geworden op Sydney! Kwam er 9 jaar geleden op een working holiday (ik was toen 21) en inmiddels woon ik hier vanaf begin 2007 en ben ik ook permanent resident. Woon in Manly (strand suburb van Sydney) en ben echt elke dag blij dat ik hier kan wonen. Ik hou van het land, de zee, de natuur, het klimaat en de mensen.
zondag 10 maart 2013 om 16:43
quote:elninjoo schreef op 08 maart 2013 @ 21:48:
[...]
Wat boeit dat nou? En je wordt toch veel vrolijker van vakantiefoto's van jezelf als peuter op 'n coole bestemming dan van foto's op een 13 in 'n dozijn camping? Je moet 'n klein kind dus gewoon helemaal niets laten meemaken, want ze weten er later toch niks meer van? En als ouder staat je leven ook maar gelijk stil tot je kind oud genoeg is om de dingen bewust mee te maken?
Ze maakt genoeg mee. Maar er is nu geen geld voor, zeker niet voor 3 personen. En dan vind ik het idd al helemaal zonde als ik vol betaal terwijl ze er niks van mee krijgt uiteindelijk. Dan spaar ik liever even door, zodat we er goed van kunnen genieten en dochter er ook wat aan heeft. Buiten dat hebben wij een caravan waar we jaarlijks stalling voor betalen en daar gaan we graag mee op vakantie. Beetje zonde om die niet te gebruiken en er wel voor te betalen. Had ik hem beter niet kunnen kopen. en 2 keer per jaar op vakantie zit er al helemaal niet in momenteel. Dus we sparen nu gewoon rustig verder en over een jaar of 10 is er wel genoeg gespaard om met zijn 3en lekker weer die kant op te gaan. Zijn we ook 12,5 jaar getrouwd (als we het volhouden) en is een mooie reden
Prima dat jullie dit soort dingen niet uitstellen, ik zou het liever ook niet willen. Maar als er geen geld is heb je geen keus.
[...]
Wat boeit dat nou? En je wordt toch veel vrolijker van vakantiefoto's van jezelf als peuter op 'n coole bestemming dan van foto's op een 13 in 'n dozijn camping? Je moet 'n klein kind dus gewoon helemaal niets laten meemaken, want ze weten er later toch niks meer van? En als ouder staat je leven ook maar gelijk stil tot je kind oud genoeg is om de dingen bewust mee te maken?
Ze maakt genoeg mee. Maar er is nu geen geld voor, zeker niet voor 3 personen. En dan vind ik het idd al helemaal zonde als ik vol betaal terwijl ze er niks van mee krijgt uiteindelijk. Dan spaar ik liever even door, zodat we er goed van kunnen genieten en dochter er ook wat aan heeft. Buiten dat hebben wij een caravan waar we jaarlijks stalling voor betalen en daar gaan we graag mee op vakantie. Beetje zonde om die niet te gebruiken en er wel voor te betalen. Had ik hem beter niet kunnen kopen. en 2 keer per jaar op vakantie zit er al helemaal niet in momenteel. Dus we sparen nu gewoon rustig verder en over een jaar of 10 is er wel genoeg gespaard om met zijn 3en lekker weer die kant op te gaan. Zijn we ook 12,5 jaar getrouwd (als we het volhouden) en is een mooie reden
Prima dat jullie dit soort dingen niet uitstellen, ik zou het liever ook niet willen. Maar als er geen geld is heb je geen keus.
zondag 10 maart 2013 om 16:50
Kind naar opa en oma, stacaravan de deur uit en gaan met die banaan! quote:Leuk dat er ook Australië liefhebbers zijn. Ik ben namelijk verliefd geworden op Sydney! Kwam er 9 jaar geleden op een working holiday (ik was toen 21) en inmiddels woon ik hier vanaf begin 2007 en ben ik ook permanent resident. Woon in Manly (strand suburb van Sydney) en ben echt elke dag blij dat ik hier kan wonen. Ik hou van het land, de zee, de natuur, het klimaat en de mensen.Ohhhh, ik ben jaloers!!! Zo heerlijk daar!
zondag 10 maart 2013 om 19:47
quote:minnim schreef op 09 maart 2013 @ 00:13:
Ik snap Ivetje wel, dat is natuurlijk niet de belangrijkste reden om niet te gaan, maar als je het al nauwelijks kunt betalen is het wel een overweging om het te doen als kinderen er in elk geval een beetje herinnering aan kunnen hebben.
Ik ben aan het plannen om van de zomer een week naar Colorado te gaan, heeft iemand toevallig tips voor een vakantiehuisje voor vier personen voor een week? :-)Jaa, wij zijn een paar jaar geleden geweest, was heerlijk! Ik zal eens kijken wat de naam was
Ik snap Ivetje wel, dat is natuurlijk niet de belangrijkste reden om niet te gaan, maar als je het al nauwelijks kunt betalen is het wel een overweging om het te doen als kinderen er in elk geval een beetje herinnering aan kunnen hebben.
Ik ben aan het plannen om van de zomer een week naar Colorado te gaan, heeft iemand toevallig tips voor een vakantiehuisje voor vier personen voor een week? :-)Jaa, wij zijn een paar jaar geleden geweest, was heerlijk! Ik zal eens kijken wat de naam was