Verliefd op Amerika!

05-03-2013 14:47 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik voor het eerst een maand naar Amerika geweest, tijdens die vakantie ben ik verliefd geworden op het land en de mensen! Natuurlijk weet ik dat het allemaal wat geromantiseerd wordt tijdens een vakantie en er ook een andere kant is maar het verliefde gevoel blijft! Zo erg zelfs dat ik regelmatig flinke heimwee heb wanneer ik iets op tv voorbij zie komen.

Ik heb het idee dat mijn vriendinnen denken dat ik mij aanstel en dat het wel over gaat, zij hebben nog nooit een verre reis gemaakt. Met de tijd zal het heimwee gevoel vast slijten maar zijn er wellicht meer mensen die zulke gevoelens hebben voor een land?
Overigens, ik ben zelf een keer of vier in de VS geweest. Driemaal voor familiebezoek en eenmaal een rondreis in het westen. Vond het absoluut een topvakantie, maar verliefd nee. Het is een leuk land voor op vakantie, maar het lijkt me niks om er te moeten wonen.
quote:flower_sophie schreef op 05 maart 2013 @ 16:37:

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :-)

[...]

Wat goed van je! Gaaf dat ze dat willen doen voor je.

Ik mis hele simpele dingen waar ik daar al snel aan gewend was, in het verkeer, in de omgang met mensen, bepaald eten. Het is wat.. Mountain dew is eindelijk bij de AH te koop nu, wat heb ik dat gemist haha! En ik mis de ihop en de outback (steakhouse) met hun blooming onion. Zucht...gewoon het lekker ontbijten bij zo'n tent. Dat was echt heerlijk! En goedkoop
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 05 maart 2013 @ 16:37:

[...]

In welk hotel heb je gelogeerd in Yosemite?Wawona de wc en badkamer zat op de veranda, vandaar dat je een badjas kreeg haha!
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 05 maart 2013 @ 16:39:

Overigens, ik ben zelf een keer of vier in de VS geweest. Driemaal voor familiebezoek en eenmaal een rondreis in het westen. Vond het absoluut een topvakantie, maar verliefd nee. Het is een leuk land voor op vakantie, maar het lijkt me niks om er te moeten wonen.Dat denk ik dus ook inderdaad. Om te wonen zal het aardig tegenvallen ten opzichte van hier ben ik bang. Als je alleen al kijkt naar de zorg daar, en de werkeloosheid is veel hoger. Het is voor ons fijn daar, omdat het relatief goedkoop is want wij verdienen meer ten opzichte van daar. En dus heb je daar een luxer leven met je salaris van hier. Maar eenmaal een salaris van daar, dan word het een stuk minder aangenaam denk ik. Dus we blijven maar gewoon hier, sparen door om over een jaar of 10 weer terug te kunnen en voor de tussentijd heb ik mijn badjasje haha!
De rest van Amerika ken ik niet, maar new york heeft mijn hart gestolen hoor. Ik zou er alleen never nooit willen wonen en met mijn nu 11 maanden oude zoon zie ik een bezoekje ook niet zitten. Maar zodra het kan...!
Ja, ik het met NY ook, inderdaad. En met Zürich. Overigens was het in beide steden toen ik daar was ook fantastisch weer, dus dat zal ook meegeholpen hebben

NY zal nog wel even duren voordat ik daar weer terug ben, maar naar Zürich mag ik volgende maand alweer, voor werk.
Ik zou heel graag weer terug willen, heb er een tijdje gewoond.

Realiseer je wel, om er te wonen is echt heel anders dan een vakantie, net als iedere plaats trouwens.

En inderdaad, het is een groot land. Het verschilt enorm per staat.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 05 maart 2013 @ 16:39:

Overigens, ik ben zelf een keer of vier in de VS geweest. Driemaal voor familiebezoek en eenmaal een rondreis in het westen. Vond het absoluut een topvakantie, maar verliefd nee. Het is een leuk land voor op vakantie, maar het lijkt me niks om er te moeten wonen.Ligt er ook aan waar je woont. Wij wonen in een prachtig gebied in de NW, ik zou echt niet meer terug willen.
quote:Ivetje schreef op 05 maart 2013 @ 16:39:

[...]

En ik mis de ihop en de outback (steakhouse) met hun blooming onion.

Oooh de Blooming onion! Slechts 1x gehad maar man dat wil ik nog wel een keer!

En de iHop,ook 1x gaan ontbijten en ik zat voor de rest van de dag vol
Ik heb in de 9 jaren dat ik hier woon, nog nooit een ihop en een Blooming onion van binnen gezien:)
Snel doen dan haha!
Hier ook een fervent Amerikaganger Ben er nu een keertje of 8 (denk ik ) geweest, telkens naar vrienden. We hebben goede vrienden in Georgia waar ik nu 4 keer geweest ben. Ben twee keer in NYC geweest (een keer een tripje met vriendin uit Georgia, nadat we eerst naar Memphis waren geweest) en een keer met CCman voor een weekje. Ook in seattle had ik een vriendin waar ik ben geweest, zij woont inmiddels in Indiana. Zij had me meegenomen naar een schiereiland met een indianenreservaat waar we hele grote zeepokken vonden. Later met een NL vriendin een trip gemaakt van San Fran (meegedaan met een hardloopwedstrijd) naar Las Vegas, was wel ok, maar wil eigenlijk niet meer 'als toerist' erheen...heb echt gave dingen meegemaakt daarzo, had op de radio in Atlanta tickets gewonnen voor een parkconcert enzo, van die rare dingen ghehehehe (dat krijg je als je bij Amerikanen zit, je belt dan toch wat makkelijker dan met je NL mobiel ;))

Mijn vriendin is een echte Southerner, haar moeder is echt vleesgeworden Steel Magnolias ;) Ze komen uit een dorpje vlakbij Whistle Stop, voor degenen die echt thuis zijn in de Amerikaanse chick flick met een verhaal ;) Ik heb heel wat nachtjes zingend 'on the porch' doorgebracht. Southern movies zijn niet heel ver bezijden de waarheid hoor Ik wilde eigenlijk met pasen naar Valdosta, naar haar familie en paaseieren zoeken, maar ben zwanger. Wordt dus een weekje in Istanbul Ik heb ook een vriend in Baton Rouge, hij is net zo gek van Europa als ik van Amerika. Hij is nu 3 opeenvolgende jaren een weekje bij ons geweest en nog naar vrienden in de rest van Europa..good times!!
Oh en mijn vriendin is als echte Southerner niet vies van een vette hap, maar ihop mijdt ze toch echt als de pest....schijnt niet hygienisch te zijn
Ik denk dat mijn nickname wel genoeg zegt )

Ik ben gek op de VS. Mensen die altijd meteen maar roepen dat Amerikanen dom zijn en ze het land achterlijk vinden, zijn er overduidelijk nog nooit geweest. Want wat een verschil met het bekrompen en veroordelende Nederland.

Amerikanen zijn over het algemeen vele malen vriendelijker en behulpzamer dan wij Nederlanders. Dat ze dom zouden zijn is met name gebaseerd op het plattelandsvolk dat in het midden van het enorme land woont

Maar zeg nou zelf: hoe slim kunnen wij de gemiddelde Nederland tegenwoordig nog noemen??

Ik vind reizen door de VS heerlijk. De afwisseling van fantastische steden met schitterende natuur is zo geweldig! Het gemak en comfort waarmee de meeste dingen gaan....en dan de service die je overal krijgt! Kom daar hier eens om!

Mijn favoriete steden zijn New York, Seattle en San Francisco

Als je het rondje zuidwest eenmaal gedaan heb, kan ik je een rondje noordwest van harte aanbevelen.

Ik heb ook altijd heimwee naar Amerika en zou er dolgraag willen wonen. Maar helaas is het zo verdomd moeilijk om er binnen te komen. Jammer anders was ik hier al lang weggeweest....geef mij die domme Amerikanen maar
Het enige jammere vind ik dat amerikanen soms echt barbaren kunnen zijn op culinair gebied

In de grote steden kan je nog wel genoeg goede restaurants vinden maar daarbuiten is het echt om te huilen zo slecht. Om nog maar te zwijgen van het brood :-))

Maar goed...dat neem ik graag voor lief als ik er op vakantie ga.

Krijg er genoeg lekkers voor terug (ECHT goeie hamburgers bijvoorbeeld....of Cinnabon!!)
Het enige jammere vind ik dat amerikanen soms echt barbaren kunnen zijn op culinair gebied

In de grote steden kan je nog wel genoeg goede restaurants vinden maar daarbuiten is het echt om te huilen zo slecht. Om nog maar te zwijgen van het brood :-))

Maar goed...dat neem ik graag voor lief als ik er op vakantie ga.

Krijg er genoeg lekkers voor terug (ECHT goeie hamburgers bijvoorbeeld....of Cinnabon!!)
quote:ccbloom schreef op 05 maart 2013 @ 19:29:

Oh en mijn vriendin is als echte Southerner niet vies van een vette hap, maar ihop mijdt ze toch echt als de pest....schijnt niet hygienisch te zijn

Ik heb er gelukkig geen last van gehad

Het was er trouwens stervensdruk en wat voor grote porties wij daar voorbij zagen komen daar schrokken wij echt van...

Ik ben pas 2x in de VS geweest maar we gaan zeker terug er is daar nog ontzettend veel wat ik wil zien.
Leuk topic! En leuk om al die verschillende meningen te lezen.

Ik vond laatst zo n ouderwets vrienden boekje terug waar in stond: wat is je grootste droom? En bij mij stond naar amerika gaan :-).

Daarna daadwerkelijk geweest twee keer en nu woon ik er :-). Ik hou van dit land en mis het als ik er niet ben. Tegelijkeriijd mis ik nederland ook hoor als ik daar niet ben. Het is allemaal niet zwart/wit, leuk of niet leuk, de een boven de ander voor mij.

De diversiteit van het land is enorm! Raakt niet uit gekeken en geleerd.

Met ihop heb ik niets (ik zou in plaats daarvan cracker barrel eens proberen, leuke ouderwets amerikaans aandoende ontbijt tent). Maar de onion rings bij outback daarentegen, yam!!!
quote:americagirl schreef op 05 maart 2013 @ 19:41:

Ik denk dat mijn nickname wel genoeg zegt )

Ik ben gek op de VS. Mensen die altijd meteen maar roepen dat Amerikanen dom zijn en ze het land achterlijk vinden, zijn er overduidelijk nog nooit geweest. Want wat een verschil met het bekrompen en veroordelende Nederland.

Amerikanen zijn over het algemeen vele malen vriendelijker en behulpzamer dan wij Nederlanders. Dat ze dom zouden zijn is met name gebaseerd op het plattelandsvolk dat in het midden van het enorme land woont

Maar zeg nou zelf: hoe slim kunnen wij de gemiddelde Nederland tegenwoordig nog noemen??

Ik vind reizen door de VS heerlijk. De afwisseling van fantastische steden met schitterende natuur is zo geweldig! Het gemak en comfort waarmee de meeste dingen gaan....en dan de service die je overal krijgt! Kom daar hier eens om!

Mijn favoriete steden zijn New York, Seattle en San Francisco

Als je het rondje zuidwest eenmaal gedaan heb, kan ik je een rondje noordwest van harte aanbevelen.

Ik heb ook altijd heimwee naar Amerika en zou er dolgraag willen wonen. Maar helaas is het zo verdomd moeilijk om er binnen te komen. Jammer anders was ik hier al lang weggeweest....geef mij die domme Amerikanen maar Hier moet ik wel om lachen. Waar baseer je dit dan op?
Ha, leuk topic, zo heb ik net n.a.v. het gespreksonderwerp 'IHOP' ontdekt dat Amerika ook een soort van poffertjes heeft, 'silver dollar pancakes'.

Ik woon ook in de VS, ben in geen van de restaurant ketens die jullie noemen geweest. Ik haal wel eens koffie bij de Starbucks... maar verder zijn er hier zat betere, lokale restaurants. Ook betere koffietentjes trouwens. Maar dat zal er ook wel vanaf hangen waar je zit.

Ik zit niet in een sexy deel van de VS, en ben ook nog niet in een sexy deel op vakantie geweest. Mijn ervaring tot nu toe is dat ik het heerlijk vind dat er zoveel ruimte is, zowel fysieke ruimte als sociale ruimte om wat minder normaal te zijn, maar dat betekent wel dat je niet in een paar uur naar een compleet andere ervaring rijdt, dus vanuit hier op vakantie is minder leuk dan vanuit Nederland, in het algemeen.

Elninjoo, Australie is inderdaad prachtig, ik vond Sydney ook een verrassend aangename plek om te zijn!
Helemaal met je eens americagirl!
Ken het gevoel.

Na aankomst was het net of we thuiskwamen.

En na drie weken hadden we het Amerika koorts te pakken.

Compleet ziek na thuiskomen.

Jaren lang gemiddeld drie keer per jaar in Amerika op vakantie.

Nu nog vijf maanden wachten en dan gaan we weer.

Vindt de mensen over het algemeen juist super vriendelijk en behulpzaam..soms heerlijk over the top amerikaans.

Natuur parken overweldigend mooi.

Steden als New york ,Chicago,Philadelphia,Los angeles,Boston,Seattle,Las vegas geweldig en facinerend.

Het was heel moeilijk om dit jaar maar een keer te kunnen.

Helaas zijn de tickets stuk duurder geworden.

Het leuke is dat alle staten zo anders zijn en dat maakt bij mij het verlangen om alle staten te willen zien

heel groot.

Tel hier ook de dagen en wil volgend jaar toch echt proberen om minimaal twee keer te kunnen gaan.
I-hop,Dennies en Applebees heerlijk eten.

Wij gaan dit jaar de rondreis in Atlanta Georgia beginnen ben benieuwd hoe het daar is.
Ha, grappig, ik heb echt niemand hier zich ooit positief horen uitlaten over IHOP, Dennies, of Applebees. Wel over de blooming onion bij Outback, trouwens.

Binnenkort een weekendje naar Chicago, ik ben benieuwd!
Applebees vond ik wel lekker en ook gezellig, maar tenten als de iHop vind ik maar ongezellige vreetschuren.

Vond juist dat je overal van die leuke kleine diners had die niet bij 'n keten hoorde en waar je lekker en goedkoop kon eten. Heb er geen enkele keer behoefte gehad naar 'n Mac of soortgelijk te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven