Verre reis met pubers, waar naar toe?

31-07-2021 10:56 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend luxe probleem, maar wie wil meedenken?

Wij willen volgend jaar met onze pubers, dan 15 en 14 wat verder weg. Budget is ongeveer €10.000. Wij houden van mooie natuur gemixt met een bijvoorbeeld een mooie stad.
Punt is wel dat man en kinderen hete temperaturen slecht aankunnen. Dus liever geen langere tijd 35C+ voor ons. Een paar dagen is ok.
Bij voorkeur een rondreis.

We zitten aan de schoolvakanties vast. We hebben twee weken meivakantie en in de zomer drie weken.

Zelf hadden we al bedacht: in de zomer naar Amerika, het zuidwesten is natuurlijk wel heel gaaf met de Grand Canyon, Las vegas etc. Maar wel erg heet. En daar twijfel ik over. Voor de meivakantie vind ik het te kort. Misschien een ander deel van Amerika? Meer richting Yellowstone of Oregon die kant?

Of in de meivakantie naar Japan. Ik denk dat we in twee weken wel een indruk moeten kunnen krijgen en dat we na twee weken ook wel aardig door ons budget heen zijn. ;-)

We zijn al geweest in Indonesie, Mexico, Zuid Afrika.

WIe heeft er inspiratie voor ons? Out of the box met 2 x een vakantie van €5000 is ook nog een idee. :-)
Bubblegum1 schreef:
03-08-2021 12:07
Gisteravond toch weer zitten kijken naar Japan. Maar ik ben zo bang dat als ik boek dat we straks eerst in quarantaine moeten en dan is de vakantie al om. Zo lastig, want als we langer wachten schieten de ticketprijzen omhoog.
Het is of zekerheid over de prijs
Of onzekerheid over de prijs en hopelijk tzt meer zekerheid over evt quarantaine

Dat moet je voor jezelf afwegen.
Maar veel maatschappijen hebben goede omboekvoorwaarden dus ik zou het er wel op durven te gokken
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
03-08-2021 12:45
Klinkt echt fantastisch , je Japan reis. Ik ben wel benieuwd naar de route 🤩
Eerste reis:
Tokyo (dagtrip naar Nikko)
Hakone
Takayama (met o.a. Shirakawago als dagtrip)
Kyoto
Nara
Koya-san
Osaka
Hiroshima
Miyajima
Fukuoka

Tweede reis:
Tokyo
(auto ophalen)
Nikko
Jigokudani Snow Monkey Park
Kanazawa
Takayama
Mnt Fuji
Kamakura
(auto inleveren)
Kyoto
Nara
Koya-San
Osaka

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven