Verschillende beoordelingen resort

17-07-2013 15:52 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben ondertussen onze keuzes voor de vakantie beperkt tot 2 resorts waar we tussen twijfelen met een flink prijsverschil. Voor resort A is de totaalprijs 1600 euro, voor resort B is dat 1100 euro.

Vriend zijn voorkeur ligt bij resort A, die van mij bij resort B, maar het maakt ons allebei verder niet zo heel veel uit.

Volgende stap was natuurlijk om even de beoordelingen te bekijken en daar viel mij iets op. Op zooover krijgt krijgt resort B een iets hoger cijfer dan resort A (B: 8,1 A: 7,8) en bij tripadvisor is dat andersom.

Zijn wij Nederlanders nou zulke krenten dat we om de prijs een hoger cijfer geven of wordt er gewoon überhaupt anders beoordeeld. En: welke beoordeling kun je beter volgen?
Ik ga niet af op het cijfer. Maar wel op wat er gezegd wordt, want daar haal je het meeste uit.
Ik kijk niet op zoover omdat ze al een paar jaar niet meer onafhankelijk zijn en op verzoek (en betaling) van de accomodatie negatieve recensies weghalen. Voor mij dus alleen tripadvisor.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Dat zowiezo giulietta, alleen werd ik er niet veel wijzer van. Overwegend positieve reacties. 10 mensen die tevreden waren over bijvoorbeeld de kamer en het eten en dan zit er 1 tussen die een 3 geeft omdat de kamer en het eten zo slecht waren. Daar word ik niet veel wijzer van

Verder maakt het ons allebei dus niet zo heel veel uit welke van de 2 het wordt maar ik vond het wel grappig dat niet NL vs. internationale cijfers verschillen.
quote:adorabull schreef op 17 juli 2013 @ 15:55:

Ik kijk niet op zoover omdat ze al een paar jaar niet meer onafhankelijk zijn en op verzoek (en betaling) van de accomodatie negatieve recensies weghalen. Voor mij dus alleen tripadvisor.Oh goed om te weten. Vriend dan maar zn zin geven?
Ik lees altijd Zoover maar pik eruit wat ik belangrijk vind. Ik lees liever de goede beoordelingen en kijk dan of ik die punten ook goed vind. De zeik beoordelingen gaan vaak over dingen die helemaal niet aan het resort liggen (luidruchtige buren, blaffende honden, een haar in je soep in het restaurant in de stad) of van mensen die van een goedkoop hotel een 5 sterren resort verwachten.

Lees dus en kijk wat jullie beide aantrekt in het resort.
quote:Louba schreef op 17 juli 2013 @ 15:58:

Ik lees altijd Zoover maar pik eruit wat ik belangrijk vind. Ik lees liever de goede beoordelingen en kijk dan of ik die punten ook goed vind. De zeik beoordelingen gaan vaak over dingen die helemaal niet aan het resort liggen (luidruchtige buren, blaffende honden, een haar in je soep in het restaurant in de stad) of van mensen die van een goedkoop hotel een 5 sterren resort verwachten.

Lees dus en kijk wat jullie beide aantrekt in het resort.Onze meningen verschillen op iets heel onbenulligs...vriend houdt meer van palmbomen in de tuin en dat soort prul en ik vind de open ruimte en het goede uitzicht van het andere resort fijner
Bij tripadvisor (geen ervaring met zoover) kom je vaak zuurpruimen tegen die slechte recensies tikken. Dan is er iets niet helemaal naar hun zin (geen verse croissants bij het ontbijt) en dan is alles opeens vreselijk. Komt vooral veel voor bij hostels (zuinigerds die voor een dubbeltje op de eerste rang willen), maar kan ook bij duurdere hotels gebeuren. Als er verder alleen erg goede recensies zijn zou ik me er niet druk om maken. Pas wel op voor juichende recensies die geschreven zijn door mensen die verder niets hebben geschreven. Grote kans dat de eigenaar van je hotel die zelf heeft getikt .
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Als tien mensen zeggen dat de kamer goed is, dan zal het wel kloppen toch?

Die ene, dat kan nou net zo'n geval zijn als laatst bij Omroep Max. Een bejaarde man en zijn bejaarde vrouw wilden naar een hotel in Turkije aan een boulevard. Daar gingen ze namelijk altijd heen. De pakketreizen zaten al vol. Dus via het reisbureau rechtstreeks geboekt. Eenmaal in het hotel bleken ze overboekt te zijn. Ze kregen een gratis upgrade naar een mooier, luxer hotel met meer zwembaden. Maar twee kilometer verder van de boulevard en vol jonge gezinnen, dus 'het was niks.' En er werd een klacht ingediend.

Tsja, dat is dan natuurlijk maar relatief.
Ik ben Zoover fan. Beoordeel er zelf altijd op los. Tripadvisor vind ik zo maf, met die automatisch vertaalde beoordelingen.
Ik ken ook nog een leuke anecdote trouwens. Ooit had ik een adresje voor een stedentrip op het oog. Goede recensies op tripadvisor behalve eentje. De kamer zag er niet gezellig uit, hij moest zelf zijn bed opmaken, ontbijt was niet inbegrepen en hij moest zijn kamer delen met andere mensen. Het was een budget hostel. 15 euro per nacht. Sommige mensen...
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Ja die vertalingen zijn wel echt super irritant!!!

Maar ik ben als ik zelf ga beoordelen meer van de tripadvisor
quote:ricochet schreef op 17 juli 2013 @ 16:04:

Ik ken ook nog een leuke anecdote trouwens. Ooit had ik een adresje voor een stedentrip op het oog. Goede recensies op tripadvisor behalve eentje. De kamer zag er niet gezellig uit, hij moest zelf zijn bed opmaken, ontbijt was niet inbegrepen en hij moest zijn kamer delen met andere mensen. Het was een budget hostel. 15 euro per nacht. Sommige mensen...In diezelfde categorie. Turkije, hostel, 6 euro per nacht in het hoogseizoen, dicht bij het centrum en dan kreeg je ook nog een warm bord eten 's avonds als je dat wou. Ging er een zeuren dat het elke avond spaghetti was
Ik ben daar eens heel erg ingetuind. Een resort dat zeer goed beoordeeld werd, was voor ons een ware hel. Achteraf kan ik dat wel verklaren; Sjonnie en vooral Anita waren massaal naar zoover gegaan om de badplaats en de jonge mannen die de toeristes neukten onder het genot van Frans Bauwer en een shaggie op te hemelen.

Ik ga nu dus liever af op tips van vrienden en bekenden waarvan ik weet wat zij leuk vinden. Eens maar nooit weer.....
Zeikerds heb je overal. De ergste vind ik het type dubbeltje eerste rij. Als je nu eenmaal voor de laatste rij betaald hebt, moet je niet verwachten eerste klasse te zitten. Helaas verwachten wel heel veel mensen dat. Ooit in een goed resort op turkije (alhoewel goe, eens maar nooit meer want niet mijn type vakantie) hoorde ik een man klagen dat de bars pas om 10:00 's ochtends opengingen en het belachelijk was dat hij voor die tijd geen bier kon krijgen. Dat zou hij wel effe op zoover zetten. Tja, aan dat soort recensies hecht ik echt geen enkele waarde.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 17 juli 2013 @ 16:24:

Zeikerds heb je overal. De ergste vind ik het type dubbeltje eerste rij. Als je nu eenmaal voor de laatste rij betaald hebt, moet je niet verwachten eerste klasse te zitten. Helaas verwachten wel heel veel mensen dat. Ooit in een goed resort op turkije (alhoewel goe, eens maar nooit meer want niet mijn type vakantie) hoorde ik een man klagen dat de bars pas om 10:00 's ochtends opengingen en het belachelijk was dat hij voor die tijd geen bier kon krijgen. Dat zou hij wel effe op zoover zetten. Tja, aan dat soort recensies hecht ik echt geen enkele waarde.En je hebt niet gezegd dat er nuttigere websites zijn voor mensen zoals hij?
Ik vind Tripadvisor het meest zuivere. Denk dat op Zoover veel klootjesvolk zit en geen reizigers.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 17 juli 2013 @ 16:03:

Ik ben Zoover fan. Beoordeel er zelf altijd op los. Tripadvisor vind ik zo maf, met die automatisch vertaalde beoordelingen.Je kunt dat afzetten he, dan krijg je ze gewoon in 't engels. En mensen die het vertikken in engels te schrijven (m.n. fransen) die sla ik gewoon over.
Ik zou gewoon voor resort B gaan.

Resort A moet wel heel veel leuker zijn wil het prijsverschil van 500 euro goed gemaakt worden. Zoveel leuker kan het nou ook weer niet zijn.

Met die 500 euro die je daardoor bespaart kan je later in het jaar nog eens kort weg.
quote:sugarmiss schreef op 17 juli 2013 @ 17:00:

Ik zou gewoon voor resort B gaan.

Resort A moet wel heel veel leuker zijn wil het prijsverschil van 500 euro goed gemaakt worden. Zoveel leuker kan het nou ook weer niet zijn.

Met die 500 euro die je daardoor bespaart kan je later in het jaar nog eens kort weg.Zit er niet in aangezien we hierna 0 vakantiedagen over hebben Ja ik redeneer hetzelfde hoor, groot verschil lijkt er (behalve de prijs dan) niet te zijn. Maar vriend betaalt, dus als hij meer wil betalen ga ik er ook geen punt van maken. Plus dat we het prima kunnen missen.
Ik ga niet af op cijfers maar wat mensen erover zeggen.. Een keer in een budget hotel geslapen wat nog niet eens een voldoende kreeg en het is mij echt prima bevallen. Kreeg een slecht cijfer omdat het bed te hard was (niks van gemerkt), ontbijt niet incl., de inrichting te basic/niet sfeervol, kleine kamer, de douchekop zat vast aan het plafond, er was maar 1 stoel en de tv was te klein en weinig zenders en meer van die dingen. Tja het is niet voor niks budget denk ik dan.
Lees wel eens reacties op Zoover over een hotel waar ik ook ben geweest en dan vraag ik me soms echt af "zijn jullie in hetzelfde hotel geweest". Hebben ze het over onvriendelijk personeel of een vuile kamer en dan was mijn ervaring heel anders. Sommige mensen zijn echt zeikerds, zat een keer in een super hotel in Brazilie, hoorde ik een paar mensen mekkeren over het feit dat er geen Nederlandse tv-kanalen te ontvangen waren. Pfffff, dan spoor je toch niet.
Je moet er ook gewoon heen gaan met de juiste verwachtingen. Wij hebben dit jaar in een B&B hotel (de keten) geslapen in Frankrijk. Dat is budget, maar wel net iets beter dan F1. Ik ga ervan uit dat ik daar een normaal bed krijg en een badkamer op mijn kamer heb en dat de auto bewaakt geparkeerd staat. En ik verwacht qua ontbijt brood, wat beleg en koffie/thee. Als ik dat dan ook krijg, is mijn ervaring positief hoor. (Al zijn de betreffende hotels in Duitsland wel wat mooier dan in Frankrijk, maar soit. Wat wil je voor die enkele tientjes?)

Als ik naar een vijfsterren hotel ga daarentegen, verwacht ik in de watten gelegd te worden. En ik verwacht geweldige kamers en een uitgebreid ontbijt. Als ik dat krijg, prima. Maar ik heb ook wel eens in een Hilton geslapen die ik eigenlijk wel een beetje vond tegenvallen. Komt door die verwachtingen!
Wat mag je dan verwachten als je 100 euro per nacht betaalt voor een pakketreis tunesie? (in het achterhoofd houdende dat 5* daar iets anders betekent dan 5* hier natuurlijk)

EN nu weet ik nog steeds niet waarom nederlanders anders beoordelen dan een internationaal publiek
Als je vriend 500 euro wil betalen voor een paar palmbomen, zou ik hem een poster met palmbomen cadeau geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven