Vies vakantieverhaal

05-09-2012 16:07 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog jong was, lang geleden, ging ik met een stel vriendinnen kamperen ergens aan de Franse kust. Tikje primitief, maar wel mooi weer en veel lol. Met dit meidenclubje heb ik nog steeds contact.

Vriendin A. kreeg door al het stokbrood een flinke verstopping en steeds meer buikpijn. Op een ochtend was ze het zo zat dat ze laxeerpillen had gehaald, die ze met een flinke kop koffie innam.

Later die dag gingen we naar het strand, ongeveer een kilometer lopen vanaf de camping. Vriendin A. werd op het strand steeds stiller en zei op een bepaald moment dat ze beter terug kon gaan naar de camping wegens enorme buikkramp. Ze zag op dat moment lijkbleek.

Meisjes van 17 doen maar weinig dingen alleen dus liep ik met haar mee terug naar de camping. A. zag er steeds beroerder uit en liep steeds moeizamer door het zand te sjokken.

Ergens halverwege zei ze: 'het gaat echt niet meer'. Dat kon van alles betekenen, in haar geval betekende het dat ze een enorme diarree-aanval kreeg die haar lichte korte broek donker kleurde, langs haar benen naar beneden liep en de stank verspreidde van een abattoir. En dat op een voetpad waar veel mensen liepen die nogal vreemd opkeken.

We liepen de struiken in (iets dat ze beter 2 minuten eerder had kunnen doen). Daar heeft ze de ergste troep eraf geveegd, haar broek/bikinibroekje uitgedaan en achtergelaten en mijn korte broek aangedaan. Vervolgens met nog meer buikkrampen doorgehobbeld naar de camping, waar ongeveer 30 meter voor het WC-gebouw ze opnieuw in tranen uitbarstte waarna ook mijn korte broek donker kleurde.

Ik ben handdoeken en kleren in de tent gaan halen, zij is meteen gaan douchen en was daarna gelukkig weer toonbaar en opgeknapt.

Nu de volgende vraag. Deze vriendin gaat trouwen en we gaan een stukje doen op de bruiloft. Kunnen we dit verhaal wel of niet in het stukje verwerken?
Was dat andere verhaaltje op een feestje of op haar bruiloft?

Je gaat toch niet andermans bruiloft verpesten met zulk soort dingen??

Ik zou zelfs nog een stap verder gaan en de bruid waarschuwen dat deze persoon geen microfoon in handen krijgt.
Hé ja, lachuh...
Nee, belachelijk dat je het zelfs ook maar overweegt.
Die sketches zijn soiso altijd vreselijk.

Zeauieseau.
doen en de bruid filmen tijdens het stukje en op youtube zetten.

gegarandeerd kaskraker.
Ja ééénig!

Maak er een sketch van! Lache.

Nep-diarree maak je van ontbijtkoek en water, in the Magic Bullet.

En voor het abbatoir-effect gebruik je stinkbommen.

Dit wordt geheid de mooiste dag van haar leven! Niet vergeten de foto's op Facebook te zetten.
Even een andere mening: ik vind dit wel kunnen. Het is toch een grappig verhaal? Als ik zoiets had meegemaakt zou ik het ook als grappig verhaal op avonden in de kroeg vertellen. Zoiets zou ik best kunnen hebben van mn vrienden. Grappig toch? Er is niets beledigends of kwetsend aan.

Zo een verhaal met de wijnfles daarentegen vind ik echt niet kunnen.
quote:patricia_90 schreef op 05 september 2012 @ 16:13:

Toelichting: lijkt me geen verhaal voor een bruiloft.

Alleen een ander meisje uit dit clubje wil het er wel graag inhebben omdat op een feestje van haar er ook wat dingen over haar verteld zijn door het meisje dat nu gaat trouwen (iets met een ex-vriendje en een wijnfles) die ze liever prive had gehouden.

Laat haar die vete zelf uitvechten daar heeft ze jouw verhaal toch niet voor te gebruiken? Ik vind het vreemd dat je dat überhaupt overweegt. Waarom ben je bereid hetzelfde (mogelijke rancune) dat zij heeft te creëeren bij deze vrouw met een verhaal over haar en jou?

Was jij bij die eerste bruiloft aanwezig?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:zammm schreef op 05 september 2012 @ 16:21:

Die sketches zijn soiso altijd vreselijk.

Zeauieseau.Dat ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dit is gewoon ranzig en echt beschamend. Niet alleen de bruid hoeft dit niet aan te horen, denk ook aan de gasten en de bruidegom.

Ook niet echt tof van je om het hier neer te zetten. Straks leest ze het.
Natuurlijk kan je het verhaal vertellen. Misschien dat mannen daar wat makkelijker in zijn, maar het is toch alleen maar grappig? T 'is een beetje vies, maar kan in principe meer mensen overkomen (ja, ik ken er minstens 1). Neem aan dat de dame in kwestie er achteraf ook om kon lachen?

Poep en piesverhalen zijn lichtelijk genant maar nooit echt erg. Het gaat immers om dingen die iedereen doet. Wat dat betreft lijken wijnflessen en exen me veel erger (vacuum gezogen?)
*Zeurmodus aan*

Het lijkt wel of je zelf degene bent waarbij het wijnflesincident werd aangehaald op de bruiloft.

Voor de openingspost (nogal herkenbaar) was het namelijk niet nodig geweest het verhaal zo uitgebreid uit de doeken te doen.

Genant verhaal was voldoende geweest als omschrijving.

Op deze manier gooi je het verhaal toch eens lekker in de openbaarheid maar hey, je hebt het er op de bruiloft zelf niet over gehad.

*Zeurmodus uit*
quote:Bammetjebam schreef op 05 september 2012 @ 16:26:

Dit is gewoon ranzig en echt beschamend. Niet alleen de bruid hoeft dit niet aan te horen, denk ook aan de gasten en de bruidegom.

Ook niet echt tof van je om het hier neer te zetten. Straks leest ze het.Dit dus.
Zou ze het grappig vinden? Dan wel (maar kan me dit NIET voorstellen)

Nee dus
Nee; dat is niet leuk.

Ik zou me als toehoorder op de bruiloft plaatsvervangend schamen.

Humor hoort leuk te zijn; dit is iemand in de zeik zetten met een voorval waar ze vast niet aan herinnerd wil worden.
met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!

op een bruiloft hoor je het bruidspaar niet voor paal te zetten!

op een vrijgezellenfeest horen naar mijn idee wel een paar lichte genante anekdotes de revu te passeren..... dit is het stadium licht genant echt al ver voorbij!! dit is meer een - nooit meer aan denken en doen of het nooit gebeurd is- voorval.
quote:gember999 schreef op 05 september 2012 @ 16:21:

Even een andere mening: ik vind dit wel kunnen. Het is toch een grappig verhaal? Als de oorzaak drank of drugs waren geweest had ik het nog enigzins grappig kunnen vinden. In dit verhaal is het gewoon ziekte/beroerdheid. Daar is niks grappigs aan.
quote:shepard schreef op 05 september 2012 @ 16:28:

Natuurlijk kan je het verhaal vertellen. Misschien dat mannen daar wat makkelijker in zijn, maar het is toch alleen maar grappig? T 'is een beetje vies, maar kan in principe meer mensen overkomen (ja, ik ken er minstens 1). Neem aan dat de dame in kwestie er achteraf ook om kon lachen?

Poep en piesverhalen zijn lichtelijk genant maar nooit echt erg. Het gaat immers om dingen die iedereen doet. Wat dat betreft lijken wijnflessen en exen me veel erger (vacuum gezogen?)

Ik zou daar ook jaren later waarschijnlijk helemaal niet om kunnen lachen. En gezien de reacties hier de meeste mensen niet.

En als je het dan al niet laat omdat het niet gepast is tegenover je vriendin (het is haar feestje!), doe het dan alsjeblieft omdat de veel van de gasten waarschijnlijk geen hap meer door zijn strot kan krijgen na zo'n verhaal.
Als het niet uit negatieve overwegingen wordt gedaan, kan het volgens mij wel. Het is maar net hoe je het brengt.

Mits je weet dat zij er zelf tegenwoordig ook om kan lachen natuurlijk en ze er geen jeugdtrauma aan over heeft gehouden, kun je het volgens mij best op een luchtige manier kort noemen, maar dan geen dingen bij de naam noemen maar meer een soort hint geven van dat er toen iets gebeurd is....Zo gaan sketches toch altijd...net op het randje, maar niet erover. Niemand kwetsen natuurlijk en mensen geen ranzig gevoel geven. Maar ik las ook iets over terugpakken ofzo? Als het daarvoor bedoeld is, is de reden al helemaal verkeerd en moet je er niet eens aan denken om het te doen.

Alleen een ander meisje uit dit clubje wil het er wel graag inhebben omdat op een feestje van haar er ook wat dingen over haar verteld zijn door het meisje dat nu gaat trouwen (iets met een ex-vriendje en een wijnfles) die ze liever prive had gehouden.

Dus vriendin A gaat trouwen.

Vriendin B voelde zich door A voor schut gezet op haar eigen bruiloft en wil nu wraak.

En jij zegt: "Ik heb het juiste verhaal daarvoor".

Jullie hebben dus zitten roddelen over A, anders was jij nooit meegegaan in die wraakgevoelens van B.

En het gaat nog wel om de trouwdag van A!

Met zulke vriendinnen heb je geen vijanden nodig.
OMG dat meent dat meisje niet he? Een soort van wraak.. hoe laag kun je zakken.. Wat je vriendin toen gedaan heeft tijdens haar bruiloft is ook niet oké, maar dat betekent toch niet dat zij nu zo teruggepakt moet worden?

Wij maken ook een filmpje met daarin nagespeelde gebeurtenissen, maar het blijft altijd netjes.

Alleen een ander meisje uit dit clubje wil het er wel graag inhebben omdat op een feestje van haar er ook wat dingen over haar verteld zijn door het meisje dat nu gaat trouwen (iets met een ex-vriendje en een wijnfles) die ze liever prive had gehouden.En jij wil daar aan meewerken? Echt te ziek voor woorden als je zoiets durft te flikken op iemands bruiloft. Bah. Zeker niet aardig van ander meisje, maar hoe oud zijn jullie?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Niet doen. Simpel.
Niet doen, wat is daar voor iets leuks aan?
Als ik als gast zulke verhalen aan moet horen op een bruiloft, zorg ik ervoor deze mensen nooit meer op een ander feestje te hoeven zien. Snap al die onderbroeken lol en gemene streken nooit, daar hoeft een ander toch niks van te weten. Bewaar dat lekker voor een intiemere gelegenheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven