Viva forummers die wonen in het buitenland

08-06-2018 15:21 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon zelf in Spanje en ben benieuwd of er meer forummers zijn die niet in Nederland of Belgie wonen. Waarom ben jij naar het buitenland vertrokken? Hoe bevalt het je nu? Zou je ooit terug willen?

Ik woon dus in Spanje vanwege een vrijwilligersproject (minimaal een jaar) en er is kans dat ik hierna naar Tsjechisch ga.
Jest schreef:
24-04-2019 14:45
Is paprikachips dan bij jullie ook overal verkrijgbaar? Hier ook niet namelijk. En ik ken iemand in Australië die zelfs weleens paprikachips uit Nederland laat opsturen.
Paprikachips niet.
Maar paprikapoeder zeker wel.

Ik neem ook steeds minder terug na een bezoek naar Nederland.
In de Albert Heijn sta ik te lekkerbekken als een kind in een snoepwinkel om vervolgens geen idee te hebben wat te kopen of te bedenken dat ik daadwerkelijk mee naar huis wil nemen. Verder dan een zakje kruidenmix voor nasi of bami kom ik meestal niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik kan hier wel paprika chips vinden. Ik eet niet zoveel chips, maar heb nu opeens trek in paprika chips haha

Ik had laatst deze:

Afbeelding

Het is geen lays maar wel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jest schreef:
24-04-2019 14:45
Is paprikachips dan bij jullie ook overal verkrijgbaar? Hier ook niet namelijk. En ik ken iemand in Australië die zelfs weleens paprikachips uit Nederland laat opsturen.
Chipssmaken zijn inderdaad verschillend. Maar bij de Hema verkopen ze ook in Engeland wel paprikachips.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Jest schreef:
24-04-2019 14:45
Is paprikachips dan bij jullie ook overal verkrijgbaar? Hier ook niet namelijk. En ik ken iemand in Australië die zelfs weleens paprikachips uit Nederland laat opsturen.

Ja, bij de Hema en supermarkten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nectarinepit schreef:
24-04-2019 15:39
Ja, bij de Hema en supermarkten.
Goh, ik heb echt nog nooit paprikachips in de supermarkt gezien. Mijn kinderen kenden het ook niet totdat ik het een keer meenam van de Hema.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
24-04-2019 15:49
Goh, ik heb echt nog nooit paprikachips in de supermarkt gezien. Mijn kinderen kenden het ook niet totdat ik het een keer meenam van de Hema.

Afbeelding

Al meerdere keren gekocht bij onder andere Sainsbury's, Tesco en Morrisons in zowel kleine als grote zakken. Qua smaak niet heel anders dan Nederlandse paprikachips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu door jullie de eigenaar van 2 zakken paprika chips :rofl: ik heb deze merken nog niet geprobeerd, ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leighton; geniet het! Gelukkig hebben ze wel paprikachips in Zwitserland, want ik zou ook niet zonder kunnen!
Alle reacties Link kopieren Quote
JobEva schreef:
25-04-2019 11:41
Leighton; geniet het! Gelukkig hebben ze wel paprikachips in Zwitserland, want ik zou ook niet zonder kunnen!
Dat moet wel lukken dankjewel :-9 heb je een favoriet merk paprika chips? Dan neem ik die volgende keer mee :D
Leighton schreef:
25-04-2019 11:32
Ik ben nu door jullie de eigenaar van 2 zakken paprika chips :rofl: ik heb deze merken nog niet geprobeerd, ben erg benieuwd.
:rofl: Sorry!
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding]

De allerlekkerste paprikachips van de hele wereld! :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
25-04-2019 15:34
Afbeelding]

De allerlekkerste paprikachips van de hele wereld! :proud:
Ja die heb ik nu meegenomen! Erg lekker inderdaad :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, binnenkort verhuizen mijn gezin en ik naar Amerika. Ik ben vast niet de enige die daar woont/ gaat wonen denk ik he?
Alle reacties Link kopieren Quote
suckerpunch83 schreef:
04-05-2019 10:32
Hallo allemaal, binnenkort verhuizen mijn gezin en ik naar Amerika. Ik ben vast niet de enige die daar woont/ gaat wonen denk ik he?
Ik heb er tijdelijk gewoond (iets langer dan twee jaar) aan de oostkust, met soms periodes voor werk in de MidWest. :)

Ik vond het vooral leuk omdat het tijdelijk was (klinkt wat negatief) en ik dus kon genieten van wat het te bieden had (wbt natuur en variatie) zonder me er enorm te moeten hechten.

Waar ga je wonen?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren Quote
Uit nederland neem ik vooral potjes seroendeng mee. Zal vast in mijn sta ergens te krijgen zijn, maar ik kan het nooit vinden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren Quote
boebezoebe schreef:
04-05-2019 12:32
Ik heb er tijdelijk gewoond (iets langer dan twee jaar) aan de oostkust, met soms periodes voor werk in de MidWest. :)

Ik vond het vooral leuk omdat het tijdelijk was (klinkt wat negatief) en ik dus kon genieten van wat het te bieden had (wbt natuur en variatie) zonder me er enorm te moeten hechten.

Waar ga je wonen?
We gaan in Phoenix wonen, dus koud gaan we het niet krijgen. Het is ook voor tijdelijk, 4-5 jaar ongeveer. Enorm veel zin in!
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Suckerpunch. Een vriendin van me komt uit Arizona, heb haar ook wel eens opgezocht, mooie staat voor roadtrips :)

Het leuke aan de VS vond ik dat eigenlijk alles wat je zoekt er wel te vinden is (wbt gemeenschap zeg maar). minder was dat ik maar twee weken per jaar officieel vakantie had.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren Quote
boebezoebe schreef:
04-05-2019 12:34
Uit nederland neem ik vooral potjes seroendeng mee. Zal vast in mijn sta ergens te krijgen zijn, maar ik kan het nooit vinden.
Oh ja, lekker! Er is overal veel Aziatisch te krijgen, maar Indonesisch is wel heel specifiek. Ik heb het in Londen nooit gezien.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Leighton schreef:
14-04-2019 19:50
Ik zat naar ik vertrek te kijken en bedacht me opeens dat ik frikandellen, kroketten, bitterballen etc. eigenlijk helemaal niet mis. :$ Ben ik de enige of ben ik gewoon een mislukte Nederlander? :rofl:
Je bent niet de enige. Ik mis alleen satesaus soms, maar verder ook helemaal niets :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik jonger was en voor het eerst wegging uit Nederland miste ik meer. Nu woon ik al weer meer dan 10 jaar in het buitenland en toen ik tussendoor een paar jaar weer in Nederland woonde miste ik daar juist Britse dingen die inmiddels normaal geworden waren (thee vooral, haha).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verhuis in een paar weken weer naar NL. Ergens heb ik er helemaal geen zin in. Ik doe het vooral voor mijn vrienden en familie maar ergens verlang ik toch naar het buitenland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suckerpunch, lijkt me heel leuk dat deel van de US.

Foodisgood, why?! Ik neem aan dat het tijdelijk is?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
^Ik vond mn baan niks dus heb opgezegd en ga voorlopig terug naar NL want had geen behoefte om een andere baan daar te zoeken. Hopelijk is het tijdelijk maar dat is nog niet zeker. Ben alleen dus in dat opzicht wel makkelijker. Ben nu aan het kijken naar Portugal. Iemand ervaring er mee? Braga of Lissabon?
Ik ga na een paar maanden NL juist weer verhuizen naar het buitenland.

Had last van een woonplaatskeuze crisis en besloot weer terug te gaan naar Nederland. Beviel me niet, dus ik ga weer aan de slag bij mijn oude werk in Zweden.
Ben wel benieuwd wat jullie als (tijdelijke) remigranten het meeste tegenvalt aan Nederland.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven