Viva forummers die wonen in het buitenland

08-06-2018 15:21 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon zelf in Spanje en ben benieuwd of er meer forummers zijn die niet in Nederland of Belgie wonen. Waarom ben jij naar het buitenland vertrokken? Hoe bevalt het je nu? Zou je ooit terug willen?

Ik woon dus in Spanje vanwege een vrijwilligersproject (minimaal een jaar) en er is kans dat ik hierna naar Tsjechisch ga.
redbulletje schreef:
10-06-2018 12:29
Wat 'n heerlijk land!!! En omdat het zo afgelegen ligt hoef je je ook veel minder druk te maken over de rest van de wereld, want daar hebben ze gewoon vrijwel niets mee te maken. En de natuur is er zo mooi! En vele malen rustiger dan hier in west Europa. Ze hebben in NZ toch ook gewoon de Hollandse winkel? Lekker dicht bij Australie ook voor op vakantie te gaan.
Grappig dat je dat zegt, want we gaan eigenlijk nooit naar Australie op vakantie. Dat is het nadeel van een multi-nationale relatie: Waar je ok woont je hebt altijd 1 of 2 families ver weg wonen, dus de meeste vakanties gaan op aan familiebezoek. We gaan vooral in eigen land op vakantie met de NZ familie omdat er hier zoveel prachtige natuur is. En we gaan eens per 2 jaar naar Nederland om familie en vrienden te bezoeken. Dus dan zijn de vakantiedagen en het geld weer op....
Nederlandse winkel daar koop ik eigenlijk nooit van. Ze zitten ook zo'n 1000km hier vandaan, dus ik moet het toch online bestellen. En daarnaast vind ik het meeste Nieuw-zeelandse eten toch veel lekkerder dan Nederlands eten. Gelukkig zijn er wel hier en daar wat Nederlandse producten te krijgen in lokale supermarkten, dusde paar dingen die ik gebruik, appelstroop, currysaus en ketjap manis staan gewoon in de kast hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
IJskoffie* schreef:
10-06-2018 20:08
In de eerste jaren weg uit NL nam ik ook tassen vol eten mee terug. Maar dat wordt steeds minder. Als ik in NL ben eet ik al die dingen wel maar ik neem nog maar weinig mee terug naar huis. Hier zijn ook genoeg lekkere dingen te krijgen.
Goed ingeburgerd denk ik ;-D
Ja, dat merk ik ook. Als we hagelslag en appelstroop in de kast hebben staan is het al snel goed. Voorheen 'moest' er altijd veel meer mee naar huis.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
tiramisuusje schreef:
11-06-2018 03:57
Grappig dat je dat zegt, want we gaan eigenlijk nooit naar Australie op vakantie. Dat is het nadeel van een multi-nationale relatie: Waar je ok woont je hebt altijd 1 of 2 families ver weg wonen, dus de meeste vakanties gaan op aan familiebezoek. We gaan vooral in eigen land op vakantie met de NZ familie omdat er hier zoveel prachtige natuur is. En we gaan eens per 2 jaar naar Nederland om familie en vrienden te bezoeken. Dus dan zijn de vakantiedagen en het geld weer op....
Wij wonen eigenlijk hartstikke dicht bij huis, maar deze zomer wordt het weer kiezen tussen familiebezoek of eindelijk toch weer een zonvakantie. We zitten toch met de vakantiedagen...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
tiramisuusje schreef:
11-06-2018 03:57
Grappig dat je dat zegt, want we gaan eigenlijk nooit naar Australie op vakantie. Dat is het nadeel van een multi-nationale relatie: Waar je ok woont je hebt altijd 1 of 2 families ver weg wonen, dus de meeste vakanties gaan op aan familiebezoek. We gaan vooral in eigen land op vakantie met de NZ familie omdat er hier zoveel prachtige natuur is. En we gaan eens per 2 jaar naar Nederland om familie en vrienden te bezoeken. Dus dan zijn de vakantiedagen en het geld weer op....
Nederlandse winkel daar koop ik eigenlijk nooit van. Ze zitten ook zo'n 1000km hier vandaan, dus ik moet het toch online bestellen. En daarnaast vind ik het meeste Nieuw-zeelandse eten toch veel lekkerder dan Nederlands eten. Gelukkig zijn er wel hier en daar wat Nederlandse producten te krijgen in lokale supermarkten, dusde paar dingen die ik gebruik, appelstroop, currysaus en ketjap manis staan gewoon in de kast hier.
Dat lijkt me idd een groot nadeel van emigreren, dat je vakantiedagen dan opgaan aan familiebezoek ipv aan reizen. Komen jouw ouders nooit naar NZ of dat je samen afspreekt in Australie om daar 'n paar weken rond te reizen samen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Daffodil schreef:
11-06-2018 01:56
En per stad. Waar ik nu woon huur ik een tweekamerappartement voor hetzelfde geld als waar ik voorheen een studiootje van 16 vierkante meter huurde.
klopt vertelde zij ook, wat zij aan huur betaald is voor mij het bedrag van een koopwoning. ze werkt zich ook uit het naad ervoor

ik heb haar vorig jaar opzocht en toen moest ik ook pindakaas, stroopwafels en perzikjes van haribo meenemen :hihi:

Wallmart ben ik niet geweest wel Target ik hou van Amerikaanse supermarkten.
Relax we're all crazy, it's not a competition
redbulletje schreef:
11-06-2018 11:49
Dat lijkt me idd een groot nadeel van emigreren, dat je vakantiedagen dan opgaan aan familiebezoek ipv aan reizen. Komen jouw ouders nooit naar NZ of dat je samen afspreekt in Australie om daar 'n paar weken rond te reizen samen?
Wij gaan in de zomer nooit naar NL. De zomer is voor een gezinsvakantie. Of dat nu in eigen land is, elders in Europa of een verre reis. Dat is voor ons essentieel.
Naar NL gaan we met kerst of pasen, eens per jaar.
Daffodil schreef:
11-06-2018 01:56
En per stad. Waar ik nu woon huur ik een tweekamerappartement voor hetzelfde geld als waar ik voorheen een studiootje van 16 vierkante meter huurde.
Ik kijk 'fixer uppers' over verbouwingen in Waco Texas en daar heb je veel huis (én grond) voor weinig geld!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging 3 keer per jaar, Maar nu met Kind en zwanger lukt het me dit jaar Maar 1 keer. Volgend jaar heb ik verlof en ga ik weer 2 keer denk ik.
Mijn ouders zijn met pensioen, Maar nog fit genoeg om te reizen, dus ze komen wel vaker hierheen. Dit ja 4 keer denk ik (1 keer voor de bruiloft en 1 keer op kraamvisite)
redbulletje schreef:
11-06-2018 11:49
Dat lijkt me idd een groot nadeel van emigreren, dat je vakantiedagen dan opgaan aan familiebezoek ipv aan reizen. Komen jouw ouders nooit naar NZ of dat je samen afspreekt in Australie om daar 'n paar weken rond te reizen samen?
Mijn ouders komen ook ongeveer 1x per 2 jaar hierheen, dus dan zien we elkaar nog steeds maar max 1x per jaar. En als ze dan hier zijn willen ze toch vooral zien en meemaken hoe ons leven hier is. Af spreken in een ander land is leuk als je elkaar vaak genoeg ziet, maar niet als je juist wil zien hoe iemands gewone leven is, want dat is wat je vooral mist als je zo ver uit elkaar woont. Daarnaast, als we ook van hun bezoek een reis zouden maken zou het vakantie budget er nog sneller doorheen gaan en we elkaar dus nog minder vaak zien.
Maar het is echt een keuze hoor, we zouden ook prima ieder jaar naar een nieuw buitenland kunnen gaan rondreizen, en dan bijvoorbeeld mijn familie maar 1x per 5 jaar zien of zo, maar dat is gewoon niet mijn keuze.

Gelukkig hebben we beiden vroeger wel al best wat gereisd, en wie weet kunnen we dat wel weer doen als we ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja daarom will ik graag in Europa blijven. ik kann als het moet voor een weekendje heen en weer. En als mijn Oma morgen overlijdt (ze is 96) dan kann ik bij de begrafenis zijn. En ik zie mijn ouders nog zo'n 5-6 keer per jaar. (was minder, Maar nu er een Kleinkind is, komen ze vaker)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben fan van Wallmart, City market en Trader Joe’s. Ze hebben zoveel meer aanbod, dan in NL, dat ik alleen daarom al in Amerika zou willen wonen. :-D
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat gemis van Nederlands eten echt helemaal niet (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren Quote
raccoon schreef:
10-06-2018 21:30
Oregon. via werk van mijn man. We zouden voor 3 jaar gaan. In het begin weleens in twijfel gestaan, maar dat gevoel is nu helemaal weg. Ik mis geen eten, heel veel levenswaren zijn hier ook verkrijgbaar. En als ik naar Nederland ga dan kom ik met een weekendtas met zakjes terug.
Ik ben over een kleine twee maanden in oregon! Als ik zakjes voor je mee moet nemen (of iets anders), moet je het maar zeggen. Mijn koffer is zeker groot genoeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
11-06-2018 16:01
Ik ben over een kleine twee maanden in oregon! Als ik zakjes voor je mee moet nemen (of iets anders), moet je het maar zeggen. Mijn koffer is zeker groot genoeg!

Ik ga hier even over nadenken :). Voor hoe lang kom je naar Oregon?
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
11-06-2018 11:58
Ik kijk 'fixer uppers' over verbouwingen in Waco Texas en daar heb je veel huis (én grond) voor weinig geld!
Ja, maar dan woon je dus in Waco Texas. Woon ik toch liever in mijn liberale stadje.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
mayou schreef:
11-06-2018 15:39
Ik snap dat gemis van Nederlands eten echt helemaal niet (gelukkig).
Mis jij geen goede kazen in Azie?
Daffodil schreef:
11-06-2018 18:01
Ja, maar dan woon je dus in Waco Texas. Woon ik toch liever in mijn liberale stadje.
Waar zit jij ook al weer? Mij lijkt Texas wel leuk (nooit geweest nog overigens), wat ruiger, wat meer cowboy lifestyle en heel veel ruimte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tmi
lady_demeanor wijzigde dit bericht op 27-02-2019 03:05
Reden: .
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ik ben met je eens dat de staat Texas prachtige natuur heeft. En de cowboy scène heeft ook wel wat. Groot gedeelte van de staat ligt aan zee is voor mij ook wel een pré. Om te wonen is het echter niks voor mij, ik zou dan liever een stukje verder oostelijk gaan zitten in New Orleans ofzo..
lady_demeanor wijzigde dit bericht op 11-06-2018 18:27
9.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf met opzet wat vaag, maar ergens in het noordoosten. Ik heb een sollicitatiegesprek gehad in het zuiden en het leek wel alsof de tijd 50 jaar was teruggedraaid daar. Hangt natuurlijk ook weer af van waar precies (in de wat grotere steden valt dat soms weer mee), maar Waco Texas staat wel bekend als conservatief.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Daffodil schreef:
11-06-2018 18:25
Ik blijf met opzet wat vaag, maar ergens in het noordoosten. Ik heb een sollicitatiegesprek gehad in het zuiden en het leek wel alsof de tijd 50 jaar was teruggedraaid daar. Hangt natuurlijk ook weer af van waar precies (in de wat grotere steden valt dat soms weer mee), maar Waco Texas staat wel bekend als conservatief.
Noordoost lijkt me mooie staten hebben als je de grote steden vermijd. Zou daar best nog wel 'ns tijdens de fall foliage willen roadtrippen.

Afgelopen jaar was ik in het zuidoosten en de sfeer in Tennessee en South/North Carolina beviel me ook prima. Maar wel ver bij Atlanta vandaan blijven want die omgeving vond ik wel 'n heel onprettige vibe hebben. Het plattelandsleven is gewoon 'n stuk relaxter.
Lady_Demeanor schreef:
11-06-2018 18:25
Maar ik ben met je eens dat de staat Texas prachtige natuur heeft. En de cowboy scène heeft ook wel wat. Groot gedeelte van de staat ligt aan zee is voor mij ook wel een pré. Om te wonen is het echter niks voor mij, ik zou dan liever een stukje verder oostelijk gaan zitten in New Orleans ofzo..
Dat trekt mij weer niet. Sowieso steden en hun inwoners vind ik intimiderend, terwijl ik in the country helemaal tot m'n recht kom. Ik zou eerder in 'n bergachtige omgeving (Smokies was gaaf!) willen zitten: toch doorgaans wat koeler en vooral niet dicht bevolkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tmi
lady_demeanor wijzigde dit bericht op 27-02-2019 03:15
Reden: .
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
raccoon schreef:
11-06-2018 16:08
Ik ga hier even over nadenken :). Voor hoe lang kom je naar Oregon?
Laat nog maar weten :)
We reizen rond. Als je in de grootste stad van oregon woont, dan zijn we daar 4-7 augustus. Daarvoor zitten we rond mt. Hood, daarvoor in Mitchell en daarvoor in Boise.
Daarna gaan we richting mt. Rainier.
Als je tips hebt voor de steden of natuur, dan hoor ik het graag :)
tiramisuusje schreef:
11-06-2018 03:51
Oh dat heb ik ook: je kan heel veel Nederlands eten zelf maken (ik heb zelfs een recept gevonden voor frikadellen!), maar het is juist het gemak van even snel een snack kopen dat makkelijk is. Dat verdwijnt een beetje als je er 4 uur voor in de keuken moet staan. Hier (NZ) mag je al heel weinig invoeren, en dan is het door de lange reistijd sowieso al er glastig om iets niet-houdbaars mee te nemen, dus ik eet eigenlijk ook vooral veel NEderlands eten in NL dat ik niet zelf maak in het buitenland. Appelstroop gaat er hier wel met bakken doorheen. Dat eten mijn kinderen het liefst op brood. En aangezien dat hier $7.50 per pot kost gaat daar een fortuin aan op o_o
Dat lijkt veel, maar is €4,50 - alsnog wel veel voor een pot appelstroop, maar voor de beeldvorming toch iets beter te doen ;-D

Bolletje beschuit zag ik laatst ook ergens staan. En jaren geleden kwam ik het ook vaker tegen in de supermarkt. Je zal het maar missen haha. Ze zouden beter Nederlandse kaas kunnen verkopen!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven