Viva forummers die wonen in het buitenland

08-06-2018 15:21 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon zelf in Spanje en ben benieuwd of er meer forummers zijn die niet in Nederland of Belgie wonen. Waarom ben jij naar het buitenland vertrokken? Hoe bevalt het je nu? Zou je ooit terug willen?

Ik woon dus in Spanje vanwege een vrijwilligersproject (minimaal een jaar) en er is kans dat ik hierna naar Tsjechisch ga.
Alle reacties Link kopieren Quote
raccoon schreef:
10-06-2018 16:07
Ik woon met gezin sinds 2004 in de VS. Bevalt heel goed, gaan niet terug. Maar zo af en toe mis in Nederland ook wel. Maar als ik er een week ben geweest vind ik het ook wel weer fijn om terug te gaan.
Zijn jullie voor werk verhuisd? Het lijkt mij geweldig om daar te wonen.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik miste de hema en de hunkemuller en die zijn nu beide hier! Oh en vietnamese loempias en kroketten. Die eet ik altijd in nederland. Frikandellen krijg je hier gek genoeg bij de turkse supermarkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon ook al een jaar of 12 niet meer in Nederland. In eerste instantie ging ik tijdelijk weg, maar dit is inmiddels m'n derde land (na Nederland). Ben eigenlijk steeds voor m'n werk verhuisd. Of ik hier voor altijd blijf weet ik eigenlijk niet.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
In de eerste jaren weg uit NL nam ik ook tassen vol eten mee terug. Maar dat wordt steeds minder. Als ik in NL ben eet ik al die dingen wel maar ik neem nog maar weinig mee terug naar huis. Hier zijn ook genoeg lekkere dingen te krijgen.
Goed ingeburgerd denk ik ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vertrok trouwens op m'n 23e met twee koffers. Bij m'n laatste verhuizing heb ik wat dozen laten verschepen. Mocht ik nu weer weggaan dan zou het eerder een container worden, denk ik. ;-D
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel raar, maar ik mis vooral de deodorant.

Qua eten ook niet zo veel. Paprikachips misschien en currysaus (die rode, uit zo'n fles) maar daar is natuurlijk overheen te komen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
O ja, paprikachips heb ik ook weleens van een andere emigrant gehoord. Wist niet dat dat zo typisch Nederlands was...
Jest schreef:
10-06-2018 20:40
O ja, paprikachips heb ik ook weleens van een andere emigrant gehoord. Wist niet dat dat zo typisch Nederlands was...
Is de enige chips die niet wereldwijd te vinden is. Dingen met kaassmaak, chili en bbq kom je op de meeste werelddelen wel tegen.

Satésaus zou ik wel missen in Amerika, das ook wel typisch iets van hier.
Daffodil schreef:
10-06-2018 20:19
Heel raar, maar ik mis vooral de deodorant.
Nu je het zegt! Deodorant is nog steeds het enige dat ik uit NL gebruik.
redbulletje schreef:
10-06-2018 20:42
Satésaus zou ik wel missen in Amerika, das ook wel typisch iets van hier.
Satésaus kun je prima zelf maken, mits je (fatsoenlijke) pindakaas en ketjap kan vinden.
En zo zijn er zoveel dingen waarvan je beseft dat je ze eigenlijk niet nodig hebt, als het niet voor handen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom even uit de meelees modum. In 1998 voor mijn werk een jaar in Oost Europa gewoond, daar mijn man ontmoet. In 1999 voor mijn man naar Zuid Amerika geemigeerd. Halverwege een tijd geprobeerd om in NL te wonen, maar beiden konden we niet aarden en zijn toen weer terug naar Zuid Amerika gegaan. Nu alweer 4 jaar in USA.
Alle reacties Link kopieren Quote
En voor andere USA forummers; er is een dutch store online (Van der Veen) waar je alle lekkere dingen kunt bestellen.
anoniem_146737 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 21:09
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
raccoon schreef:
10-06-2018 16:07
Ik woon met gezin sinds 2004 in de VS. Bevalt heel goed, gaan niet terug. Maar zo af en toe mis in Nederland ook wel. Maar als ik er een week ben geweest vind ik het ook wel weer fijn om terug te gaan.
gaaf welke staat als ik vragen mag(mag ook in een pb :$ )

was het moeilijk om als gezin de VS binnen tekomen?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn hier zat tokos die nederlandse pindakaas verkopen en ook bormboes lukt redelijk. Zelfs broodjes bapao kan ik hier krijgen. Dat is het voordeel van exportland nederland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oregon. via werk van mijn man. We zouden voor 3 jaar gaan. In het begin weleens in twijfel gestaan, maar dat gevoel is nu helemaal weg. Ik mis geen eten, heel veel levenswaren zijn hier ook verkrijgbaar. En als ik naar Nederland ga dan kom ik met een weekendtas met zakjes terug.
raccoon schreef:
10-06-2018 21:30
Oregon. via werk van mijn man. We zouden voor 3 jaar gaan. In het begin weleens in twijfel gestaan, maar dat gevoel is nu helemaal weg. Ik mis geen eten, heel veel levenswaren zijn hier ook verkrijgbaar. En als ik naar Nederland ga dan kom ik met een weekendtas met zakjes terug.
Maar in Amerika is natuurlijk ook heel veel lekker eten te koop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerlijk gezegd shop ik liever bij de AH dan bij de Walmart. Maar er is nu zoveel Nederlandse producten, en veel online store dat dat problem is opgelost.
En op een gegeven moment mis je dat ook niet meer zo veel..
raccoon schreef:
10-06-2018 21:38
Eerlijk gezegd shop ik liever bij de AH dan bij de Walmart. Maar er is nu zoveel Nederlandse producten, en veel online store dat dat problem is opgelost.
En op een gegeven moment mis je dat ook niet meer zo veel..
Als je er woont zal het allicht anders zijn dan wanneer je er op reis komt. Voor mij is de Walmart een soort walhalla.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat denk ik ook wel, het is toch anders als je er woont. Trader Joes: is mijn favoriete levenswaren winkel.
Alle reacties Link kopieren Quote
mijn vriendin woont in L.A en die wilt ook nooit meer terug naar NL. al zegt ze wel dat het leven in Amerika best duur is of dat zal waarschijnlijk ook wel per staat verschillen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Rouge__ schreef:
10-06-2018 23:20
mijn vriendin woont in L.A en die wilt ook nooit meer terug naar NL. al zegt ze wel dat het leven in Amerika best duur is of dat zal waarschijnlijk ook wel per staat verschillen.
En per stad. Waar ik nu woon huur ik een tweekamerappartement voor hetzelfde geld als waar ik voorheen een studiootje van 16 vierkante meter huurde.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren Quote
De supermarkt is inderdaad wel vrij duur. Mijn favoriet is Wegmans en anders inderdaad TJs.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren Quote
Tmi
lady_demeanor wijzigde dit bericht op 27-02-2019 02:51
Reden: Tmi
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh trouwens ik mis bitterballen en kroketten, die mag ik hier natuurlijk niet mee naartoe nemen. Zelf maken is zoveel werk en het wordt en toch vaak net niet zo lekker als de van dobben ze maakt ;-D
Lady_Demeanor schreef:
11-06-2018 02:31
Oh trouwens ik mis bitterballen en kroketten, die mag ik hier natuurlijk niet mee naartoe nemen. Zelf maken is zoveel werk en het wordt en toch vaak net niet zo lekker als de van dobben ze maakt ;-D
Oh dat heb ik ook: je kan heel veel Nederlands eten zelf maken (ik heb zelfs een recept gevonden voor frikadellen!), maar het is juist het gemak van even snel een snack kopen dat makkelijk is. Dat verdwijnt een beetje als je er 4 uur voor in de keuken moet staan. Hier (NZ) mag je al heel weinig invoeren, en dan is het door de lange reistijd sowieso al er glastig om iets niet-houdbaars mee te nemen, dus ik eet eigenlijk ook vooral veel NEderlands eten in NL dat ik niet zelf maak in het buitenland. Appelstroop gaat er hier wel met bakken doorheen. Dat eten mijn kinderen het liefst op brood. En aangezien dat hier $7.50 per pot kost gaat daar een fortuin aan op o_o

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven