Vliegtuig: Stoel in slaapstand

20-05-2018 15:28 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

In het vliegtuig:
Sommigen vinden het niet leuk wanneer de passagier voor hun, de stoel in de slaapstand zet.

Tijdens het stijgen, landen en het eten mag dit ook niet. Buiten dat, vinden jullie het gewoon/normaal wanneer iemand zijn stoel naar achteren zet? Hier heb je voor betaald en het is je goed recht. De persoon voor mij mag dit ook...


Wat vinden jullie?
Scratte schreef:
20-05-2018 23:21
Vandaag met Easyjet gevlogen en die stoelen hebben maar één stand. Andere prijsvechter Ryanair ook.

Iedereen zit even kut.
Ik heb vooral met KLM, BA en andere niet spotgoedkope maatschappijen gevlogen, maar de stoelen konden altijd maar maximaal een centimeter of drie naar achter. Mijn ervaring is dat de wat grotere medemens maar al te graag jouw schaarse ruimte wil innemen. Tegenwoordig ga ik dus maar wijdbeens zitten en claim direct een leuning. En de stoel naar achter dus, om dat hele kleine beetje comfort wat je hebt ten volle uit te nutten.
Alle reacties Link kopieren
Wow, nooit verder nagedacht hierover.

Ik zet mijn stoel op een lange vlucht altijd op de slaapstand. Ik vind dat nu prettig zitten. Als ze niet willen dat je het doet, moeten ze maar 1 stand op de stoel zetten.

Ik heb er trouwens ook weinig last van als degene die voor mij zit, hem in de slaapstand zet. (ik ben maar 1.62, dus misschien zit het daarin.) Wat ik wel irritant vind, is dat sommige mensen het prettig vinden op hun benen tegen mijn stoel te zetten, zodat ik hem de hele vlucht voel.
Ik ben 1.81m en heb er ook geen last van als de persoon voor mij het doet. Ook niet met eten, dat tafeltje kan je nl ook weer uitschuiven dus dan schuif ik hem gewoon iets terug en past het prima :)
Lange mensen zijn onmensen, allemaal. Wat denken ze wel niet, een beetje lang zijn.

Geloof me maar, echt lang zijn is lang niet zo'n fissa als iedereen denkt.

Wat ik overigens echt vervelend vind, stoeltechnisch, is wanneer mensen jouw stoel vastpakken als ze opstaan, zodat je door elkander geschud wordt. En dan niet arme bejaarden die moeizaam opstaan, maar fitte types die dat blijkbaar gewoon heel leuk vinden.
vrouwjagersma schreef:
21-05-2018 09:30
Lange mensen zijn onmensen, allemaal. Wat denken ze wel niet, een beetje lang zijn.

Geloof me maar, echt lang zijn is lang niet zo'n fissa als iedereen denkt.

Wat ik overigens echt vervelend vind, stoeltechnisch, is wanneer mensen jouw stoel vastpakken als ze opstaan, zodat je door elkander geschud wordt. En dan niet arme bejaarden die moeizaam opstaan, maar fitte types die dat blijkbaar gewoon heel leuk vinden.
Dat komt door de krappe ruimte. Je moet vanuit een lage zit recht overeind komen, want naar voren buigen kan niet want degene voor je heeft zijn stoel naar achter. Kan alleen met heel sterke beenspieren.
MinkeDeWit schreef:
21-05-2018 11:30
Dat komt door de krappe ruimte. Je moet vanuit een lage zit recht overeind komen, want naar voren buigen kan niet want degene voor je heeft zijn stoel naar achter. Kan alleen met heel sterke beenspieren.
Ik heb mijn stoel nooit naar achteren en alsnog heb ik onlangs gevlogen met achter me iemand die voortdurend mijn stoel beetpakte om op te staan (wat ze ook veel te vaak deed, naar mijn smaak).
Ik kan het wel, maar ik ben inderdaad ook best gespierd.
vrouwjagersma schreef:
21-05-2018 11:32
Ik heb mijn stoel nooit naar achteren en alsnog heb ik onlangs gevlogen met achter me iemand die voortdurend mijn stoel beetpakte om op te staan (wat ze ook veel te vaak deed, naar mijn smaak).
Ik kan het wel, maar ik ben inderdaad ook best gespierd.
Ik kan het redelijk maar kom er soms een beetje struikelend uit. Het vastpakken van een stoel probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
anoniem_362505 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 11:46
0.32% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
21-05-2018 11:30
Dat komt door de krappe ruimte. Je moet vanuit een lage zit recht overeind komen, want naar voren buigen kan niet want degene voor je heeft zijn stoel naar achter. Kan alleen met heel sterke beenspieren.
Ik kan dat ook niet zonder de stoel voor me vast te pakken. De ruimte is simpelweg te krap.
Ik pak bij opstaan ook vaak de stoel voor me vast, zeker als die achteruit staat. Dat hoort erbij hoor. In het vliegtuig is het geven en nemen. Zolang je elkaar maar niet teveel irriteert door het tig keer per uur te doen bv.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
21-05-2018 09:30
Lange mensen zijn onmensen, allemaal. Wat denken ze wel niet, een beetje lang zijn.

Geloof me maar, echt lang zijn is lang niet zo'n fissa als iedereen denkt.

Wat ik overigens echt vervelend vind, stoeltechnisch, is wanneer mensen jouw stoel vastpakken als ze opstaan, zodat je door elkander geschud wordt. En dan niet arme bejaarden die moeizaam opstaan, maar fitte types die dat blijkbaar gewoon heel leuk vinden.
Inderdaad, dat is pas vreselijk ambetant! Vind ik ook!
Moiren’ schreef:
20-05-2018 16:58
Wat gek datmensen die geen stoelboeken voor hun kind vana naderen verwachten dat ze daar dan maar rekening mee houden.
Vind je? Kind mag gewoon tot hij/zij 2 is op schoot. sterker nog, dat is de default optie als je via internet boekt. Natuurlijk mag iemand zijn stoel naar achteren doen dan. Maar 1 dat vraag je/geef je aan aan de persoon achter je. En 2 als je niet gaat slapen of rugklachten hebt etc kan je zeker op Europese vluchten prima je stoel rechtop laten.

Zo'n achterlijke idioot heeft ooit eens bijna keihard tegen het hoofd van toen 5 maanden oude zoon geramd met die stoel, toen hij hem ineens naar achter gooide. Nou die heeft echt wel een flink weerwoord van mij gekregen hoor. Rekening houden met elkaar heet dat. Ook met kinderen en baby's dus.
Alle reacties Link kopieren
Sommige zeggen hier dat het ok is om leuning naar achter te zetten als je het eerst netjes vraagt. En wat doen jullie dan als je een nee krijgt? 12 uren rechtop zitten met een nachtvlucht? o_o
Alle reacties Link kopieren
Ook een keer gehad dat iemand zonder waarschuwing stoel achterover deed. Ik had op dat moment onze 1- jarige op schoot en het tafeltje uitgeklapt. Beste man heeft het geweten, want zoon kwam klem te zitten en bezeerde zich aan zijn armpje (blauwe plek). Dus flink huilen.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
21-05-2018 11:52
Sommige zeggen hier dat het ok is om leuning naar achter te zetten als je het eerst netjes vraagt. En wat doen jullie dan als je een nee krijgt? 12 uren rechtop zitten met een nachtvlucht? o_o
Dat is ook de reden waarom ik het niet vraag.
Ik kijk even achterom en als ik zie dat iemand spullen op zijn tafeltje heeft of een baby op schoot of zo geef ik een waarschuwing dat de stoel naar achter gaat en dan ga ik langzaam naar achter.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
21-05-2018 11:52
Sommige zeggen hier dat het ok is om leuning naar achter te zetten als je het eerst netjes vraagt. En wat doen jullie dan als je een nee krijgt? 12 uren rechtop zitten met een nachtvlucht? o_o
Vragen hoeft van mij niet, maar geef even een signaal, doe het langzaam/voorzichtig of kijk even of er niets op mijn tafel staat wat eraf valt wanneer je de stoel naar achteren klapt. Zo leuk als je net een volle beker met drinken hebt gehaald en die over je heen krijgt doordat de stoel abrupt naar achteren wordt geklapt (zelf gelukkig nooit gehad, wel zien gebeuren).

Gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Een vlucht vanuit sri lanka naar Amsterdam. Ivm een defect vliegtuig hadden we een kleiner vliegtuig dan op de heenreis.
De man achter mij blafte al direct bij binnenkomst dat hij ivm zijn lange benen de ruimte nodig had dus dat mijn stoel niet naar achter mocht. Vervolgens deed hij zodra het mocht zijn stoel naar achter, parkeerde zijn voeten in mijn stoel waardoor die naar voren kiepte en ging luid liggen snurken. Toen ik terug kwam van de wc en iets te hard naar meneer zijn zin in mijn stoel plofte kreeg ik een grote bek. Vervolgens heb ik mijn stoel naar achteren gezet en gemeld dat als hij wat te klagen had hij zich mocht melden bij de gezagvoerder.

Kom op zeg... leven en laten leven maar wel met respect
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
21-05-2018 12:23
Een vlucht vanuit sri lanka naar Amsterdam. Ivm een defect vliegtuig hadden we een kleiner vliegtuig dan op de heenreis.
De man achter mij blafte al direct bij binnenkomst dat hij ivm zijn lange benen de ruimte nodig had dus dat mijn stoel niet naar achter mocht. Vervolgens deed hij zodra het mocht zijn stoel naar achter, parkeerde zijn voeten in mijn stoel waardoor die naar voren kiepte en ging luid liggen snurken. Toen ik terug kwam van de wc en iets te hard naar meneer zijn zin in mijn stoel plofte kreeg ik een grote bek. Vervolgens heb ik mijn stoel naar achteren gezet en gemeld dat als hij wat te klagen had hij zich mocht melden bij de gezagvoerder.

Kom op zeg... leven en laten leven maar wel met respect
Wat een eikel. Sommige mensen denken echt dat de wereld van hun is. Goed, dat je de stoel naar achteren hebt gezet. Dat soort gedrag vooral niet belonen.
malibu82 schreef:
21-05-2018 12:12
Vragen hoeft van mij niet, maar geef even een signaal, doe het langzaam/voorzichtig of kijk even of er niets op mijn tafel staat wat eraf valt wanneer je de stoel naar achteren klapt. Zo leuk als je net een volle beker met drinken hebt gehaald en die over je heen krijgt doordat de stoel abrupt naar achteren wordt geklapt (zelf gelukkig nooit gehad, wel zien gebeuren).

Gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
21-05-2018 09:30
Lange mensen zijn onmensen, allemaal. Wat denken ze wel niet, een beetje lang zijn.

Geloof me maar, echt lang zijn is lang niet zo'n fissa als iedereen denkt.

Wat ik overigens echt vervelend vind, stoeltechnisch, is wanneer mensen jouw stoel vastpakken als ze opstaan, zodat je door elkander geschud wordt. En dan niet arme bejaarden die moeizaam opstaan, maar fitte types die dat blijkbaar gewoon heel leuk vinden.
Dat beetpakken doe ik niet omdat ik het leuk vind maar omdat ik vrij onhandig ben en niet zo makkelijk op kan staan, zeker als de stoel voor mij naar achter staat. Dat lukt me gewoon niet op een elegante manier zonder andere mensen lastig te vallen.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
21-05-2018 12:23
Een vlucht vanuit sri lanka naar Amsterdam. Ivm een defect vliegtuig hadden we een kleiner vliegtuig dan op de heenreis.
De man achter mij blafte al direct bij binnenkomst dat hij ivm zijn lange benen de ruimte nodig had dus dat mijn stoel niet naar achter mocht. Vervolgens deed hij zodra het mocht zijn stoel naar achter, parkeerde zijn voeten in mijn stoel waardoor die naar voren kiepte en ging luid liggen snurken. Toen ik terug kwam van de wc en iets te hard naar meneer zijn zin in mijn stoel plofte kreeg ik een grote bek. Vervolgens heb ik mijn stoel naar achteren gezet en gemeld dat als hij wat te klagen had hij zich mocht melden bij de gezagvoerder.

Kom op zeg... leven en laten leven maar wel met respect
Ze kunnen toch bijbetalen om te reserveren op de eerste rij. Daar is meer ruimte. Of stoel aan het gangpad, kunnen ze hun benen opzij doen.
Alle reacties Link kopieren
Valia_1 schreef:
21-05-2018 12:30
Dat beetpakken doe ik niet omdat ik het leuk vind maar omdat ik vrij onhandig ben en niet zo makkelijk op kan staan, zeker als de stoel voor mij naar achter staat. Dat lukt me gewoon niet op een elegante manier zonder andere mensen lastig te vallen.
Maar er zijn zo van die mensen die telkens als ze gaan verzitten aan je rugleuning liggen te trekken :evil:
Valia_1 schreef:
21-05-2018 12:30
Dat beetpakken doe ik niet omdat ik het leuk vind maar omdat ik vrij onhandig ben en niet zo makkelijk op kan staan, zeker als de stoel voor mij naar achter staat. Dat lukt me gewoon niet op een elegante manier zonder andere mensen lastig te vallen.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Op Europese vluchten echt not done. Het doet bij mij vaak gewoon ook echt pijn (knieën klem). Mijn moeder had vorige week iemand die zogenaamd ivm zere rug de hele vlucht "moest" liggen (zijn vrouw deed dit ook) met als gevolg dat mijn moeder niet kon bewegen of eten want het was echt heel krap ze zat helemaal klem. Echt zo asociaal. Ga er dan zelf achter zitten. Op lange vluchten heb je gewoon meer ruimte. Binnen Europa mogen ze van mij vast gezet.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
21-05-2018 12:23
Een vlucht vanuit sri lanka naar Amsterdam. Ivm een defect vliegtuig hadden we een kleiner vliegtuig dan op de heenreis.
De man achter mij blafte al direct bij binnenkomst dat hij ivm zijn lange benen de ruimte nodig had dus dat mijn stoel niet naar achter mocht. Vervolgens deed hij zodra het mocht zijn stoel naar achter, parkeerde zijn voeten in mijn stoel waardoor die naar voren kiepte en ging luid liggen snurken. Toen ik terug kwam van de wc en iets te hard naar meneer zijn zin in mijn stoel plofte kreeg ik een grote bek. Vervolgens heb ik mijn stoel naar achteren gezet en gemeld dat als hij wat te klagen had hij zich mocht melden bij de gezagvoerder.

Kom op zeg... leven en laten leven maar wel met respect
toppie.

Ik vind ook dat we allemaal rekening met elkaar moeten houden. Maar om dit soort gedrag opende ik dit topic juist. Mensen die je aanblaffen dat je het maar niet moet wagen...

Ik had ook zo'n situatie. Zoals ik eerder vertelde had ik daarom express de hele weg mijn stoel naar achteren. Tijdens het eten zette ik hem netjes terug, maar zo gauw de rotzooi werd opgehaald, zette ik mijn benen strak en gooide ik hem weer naar achteren:)


De man vloekte even en reargeerde een beetje als een klein kind. Hij ging de hele tijd aan mijn rugleuning hangen en aan het doekje trekken waar je hoofd opligt. Ik lachte gewoon en bleef rustig liggen.

moeten ze maar normaal doen...
MinkeDeWit schreef:
21-05-2018 00:22
Mijn ervaring is dat de wat grotere medemens maar al te graag jouw schaarse ruimte wil innemen. Tegenwoordig ga ik dus maar wijdbeens zitten en claim direct een leuning. En de stoel naar achter dus, om dat hele kleine beetje comfort wat je hebt ten volle uit te nutten.
Dit vind ik eerlijk gezegd een bespottelijke en ook tamelijk asociale reactie. Ik ben lang en groot (maar niet dik) en ik wíl helemaal niks innemen. Die ruimte néém ik nu eenmaal in. Als er een manier was om in het vliegtuig 30 cm korter te zijn, zou ik die met beide handen aangrijpen. Niet eens voor jouw comfort, maar gewoon voor het mijne. In plaats daarvan zit ik al klem op die kleine kutstoeltjes voor we goed en wel opgestegen zijn. Ik probeer altijd een stoel aan het gangpad of een langebenenplek te boeken, maar dat is helaas lang niet altijd mogelijk.

Als jij dan uit een soort misplaatste territoriumdrift ook nog de hele vlucht lang je rugleuning tegen mijn toch al pijnlijke knieschijven wilt aandrukken, ook al zit je op dat moment niet eens op je plek of is het tijd om te eten, dan vind ik daar wel iets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven