Vliegtuig: Stoel in slaapstand

20-05-2018 15:28 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

In het vliegtuig:
Sommigen vinden het niet leuk wanneer de passagier voor hun, de stoel in de slaapstand zet.

Tijdens het stijgen, landen en het eten mag dit ook niet. Buiten dat, vinden jullie het gewoon/normaal wanneer iemand zijn stoel naar achteren zet? Hier heb je voor betaald en het is je goed recht. De persoon voor mij mag dit ook...


Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-05-2018 17:16
Sorry dat ik het zeg maar dat is gewoon het risico van vliegen met een kind op schoot.

Zeker als je alleen vliegt en dus geen uitwijkmogelijkheid hebt voor je kind dan moet je vantevoren incalculeren dat het een vervelende vlucht kan worden. Mensen kunnen hun stoel naar achteren doen, er kan iemand van 150 kilo naast je komen te zitten of een snurkende man of iemand die je wegkijkt omdat deze een hekel aan kinderen heeft. Dat soort ongemakken horen erbij, dat wéét je!

Ik zou daar zelf niet zo over te klagen. Ik heb ook een jong kind maar om die reden niet gevlogen tot hij in een eigen stoel kon zitten (met 2).
Ik zei ook niet voor niks dat ik niks genoemd heb.

Desondanks vind ik het toch aso om zonder waarschuwing je stoel achterover te kiepen en ook tijdens de geserveerde maaltijd in die stand te laten en wanneer er iemand achter je zit die 1. Zelf niet achteruit kan en 2. Een kind op schoot heeft vind ik dat nog een tikkie meer aso dan normaal.
Eigen stoel had ons echter 600 euro gekost, ik heb inderdaad die gok genomen en niet geklaagd, de stewardess kwam er zelf mee.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Het kan en het mag dus ik zeg er niks van. Maar als ze de stoelen vast zouden zetten zodat ze nauwelijks meer achteruit kunnen zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik ben niet eens zo enorm lang (175 cm) en toch kom ik half klem te zetten. Voor de persoon voor mij ook niet zo fijn want die heeft dan de hele vlucht mijn knieën in de rug
Ik doe het altijd, de hele vlucht, ongevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Een vliegtuig lijkt een beetje op een veredelde bus uit vroegere tijden. Wil je meer comfort dan moet je betalen. Wil je dat niet, dan ook niet zeuren.
MinkeDeWit schreef:
20-05-2018 17:45
Ik doe het altijd, de hele vlucht, ongevraagd.

En als mensen achter je aan het eten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima als mensen dat doen, maar graag even vooraf aangeven. Dan kan ik mijn drinken van de tray pakken zodat het niet over me heen valt.

Ik stel het niet op prijs als mensen rücksichtslos die stoel naar achteren kieperen
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
ik zei

'niet tijdens het eten'


Ik bedoelde dat ik mijn stoel de hele reis in de slaapstand had, behalve tijdens het eten. Tijdens het eten hoort het niet.

Dus: niet naar achteren tijdens het eten :)


Ik vind dat ik voor de stoel betaal. Voor een stoel die naar achteren kan, daar betaal je voor.


Als iedereen de stoel naar achteren kan/mag doen, waarom mag ik dat dan niet?


Als het echt eerst besproken moet worden, waarom zet de airline dan geen regels op daarvoor?
aikidoka schreef:
20-05-2018 16:21
Als je je stoel naar achteren zet dan zit ik dus best wel klem. Dat is niet fijn voor mij. Als je het netjes vraagt dan is het overigens ok, maar als je ongevraagd en zonder waarschuwing de stoel naar achter klapt dan ram je kneiterhard tegen mijn knieën aan. Dikke kans dat ik in reflex dan nee gil en je stoel terugduw.
.
Van mij mag zo iemand de rest van de reis kennismaken met mijn knieën (in de rugleuning) en ik moet vast een paar keer het tafeltje in- en uitklappen. En ik ben me toch een kluns met die dingen... :-D
ñuca schreef:
20-05-2018 17:53
En als mensen achter je aan het eten zijn?
Ik weet niet hoe de regels zijn. Volgens mij had ik hem de laatste keer 7 uur naar achter. Het was een enorm krap toestel (TUI), maar best een eind. Als je beter wilt zitten moet je meer betalen.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
20-05-2018 18:06

Ik vind dat ik voor de stoel betaal. Voor een stoel die naar achteren kan, daar betaal je voor.
Nou, nee hoor. Het hangt gewoon van het toestel of de maatschappij af of de stoel naar achteren kan. Je kunt bij boeking echt niet aangeven of je een stoel wilt die naar achteren kan.

En verder vind ik dat je behoorlijk aan het zuigen bent.
Alle reacties Link kopieren
Vind het zelf ook vrij vervelend, maar het zit gewoon net even iets beter. Als ik vlieg, zijn dat bijna altijd vluchten van 7+ uur, dus dan wil je jezelf zo comfortabel mogelijk maken. Zodra degene voor me zijn stoel naar achteren doet, doe ik dat ook. Dan gaat het balletje vanzelf wel rollen. Als iedereen zijn leuning naar achteren doet heb je weer evenveel beenruimte.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
20-05-2018 18:08
Nou, nee hoor. Het hangt gewoon van het toestel of de maatschappij af of de stoel naar achteren kan. Je kunt bij boeking echt niet aangeven of je een stoel wilt die naar achteren kan.

En verder vind ik dat je behoorlijk aan het zuigen bent.
met dank voor het compliment.
Alle reacties Link kopieren
Collision schreef:
20-05-2018 18:10
Vind het zelf ook vrij vervelend, maar het zit gewoon net even iets beter. Als ik vlieg, zijn dat bijna altijd vluchten van 7+ uur, dus dan wil je jezelf zo comfortabel mogelijk maken. Zodra degene voor me zijn stoel naar achteren doet, doe ik dat ook. Dan gaat het balletje vanzelf wel rollen. Als iedereen zijn leuning naar achteren doet heb je weer evenveel beenruimte.
echt helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
bijvoorbeeld.

Als een oude man aan mij zou vragen: kun je aub niet die stoel naar achteren doen? Ander krijg ik zo'n last van mijn benen.

Ik zou hem helpen met zijn koffer en nooit mijn stoel naar achteren doen.



Als er een veertiger met een grote mond mij duidelijk wil maken dat ik vooral NIET mijn stoel naar achteren moet doen, dan doe ik het juist wel.


zo ben ik...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vervelend maar omdat het iemands goed recht is, zou ik er niks van zeggen. Maar heb liever dat iemand het even vraagt en dan zal ik, ondanks dat ik het vervelend vind, altijd zeggen dat het oké is.
Ik zit altijd zo ingeklemd tussen de stoelen, dat het voor degene die voor mij zit onmogelijk is de stoel in de slaapstand te zetten.
gregie schreef:
20-05-2018 15:44
Ik had eens een man achter mij welke dit niet wou. Ik had een kind van 2 op schoot :)

Ik heb toen express mijn stoel (niet tijdens het eten) de hele reis naar achteren gedaan.


Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.

Hij haalde de stewardess erbij en ze gaf mij gelijk.
Kinderen van 2 mogen, wettelijk gezien, überhaupt niet op schoot.
Alle reacties Link kopieren
Missandei schreef:
20-05-2018 19:00
Kinderen van 2 mogen, wettelijk gezien, überhaupt niet op schoot.
Bijna twee dan :)
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
20-05-2018 17:04
Dus omdat jij geen stoel voor je kind boekt, moet die man achter jou ervoor boeten.
Belachelijke actie.
de man achter mij hoeft niet te boeten, want mijn stoel kan en mag gewoon naar achteren. De meneer zelf mag ook zijn stoel naar achteren doen zoals iedereen dat mag.
MinkeDeWit schreef:
20-05-2018 18:08
Ik weet niet hoe de regels zijn. Volgens mij had ik hem de laatste keer 7 uur naar achter. Het was een enorm krap toestel (TUI), maar best een eind. Als je beter wilt zitten moet je meer betalen.

Voor mij heeft dat niks met regels te maken maar met rekening houden met elkaar. Als iemand achter mij graag wil eten snap ik dat ze daarbij van het tafeltje gebruik willen maken. Daarvoor ga ik dan echt wel even rechtop zitten.
gregie schreef:
20-05-2018 19:09
de man achter mij hoeft niet te boeten, want mijn stoel kan en mag gewoon naar achteren. De meneer zelf mag ook zijn stoel naar achteren doen zoals iedereen dat mag.

En degene achter je kan en mag vragen of je je stoel weer rechtop wil zeggen en jij kan en mag daar rekening mee houden. Net als iedereen dat mag.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
20-05-2018 19:14
Voor mij heeft dat niks met regels te maken maar met rekening houden met elkaar. Als iemand achter mij graag wil eten snap ik dat ze daarbij van het tafeltje gebruik willen maken. Daarvoor ga ik dan echt wel even rechtop zitten.
met eten moet je ook rekening houding. Ik zei al eerder 'behalve tijdens het eten'


Maar buiten het eten om? Vind je nog steeds dat ik rekening zou moeten houden met mijn achterbuurman?
nerdopviva schreef:
20-05-2018 19:19
En degene achter je kan en mag vragen of je je stoel weer rechtop wil zeggen en jij kan en mag daar rekening mee houden. Net als iedereen dat mag.
En hebben die mensen dan zelf ook hun stoel niet naar achteren.
gregie schreef:
20-05-2018 19:19
met eten moet je ook rekening houding. Ik zei al eerder 'behalve tijdens het eten'


Maar buiten het eten om? Vind je nog steeds dat ik rekening zou moeten houden met mijn achterbuurman?

Ik reageerde op MinkeDeWitt, die haar stoel rustig 7 uur achter elkaar omlaag houdt, dus ook tijdens het eten (begrijp ik dan)

Buiten het eten om vind ik urenlang je stoelleuning plat ook niet echt nodig. Behalve als het een nachtvlucht is, of als ik me niet lekker voel ofzo, hoef ik niet de hele tijd achterover te liggen. Ik kan me heel goed indenken dat mijn achterburen dat ook liever niet hebben.
Geen problemen mee. Soms schrik ik even als de stoel voor me abrupt naar achteren gaat maar het zit ook vaak lekkerder voor diegene voor me. Dus vind het vrij normaal. Ik doe hem zelf ook naar achteren. Soms geef ik het aan en soms begin ik de stoel heel traag naar achteren te doen. Zodra er eten aankom, doe ik de stoel uiteraard meteen recht.

De slaapstand is fijner voor mijn rug (veel last van gehad) en vlieg meestal zo'n 10 uur waarvan ik er 6 slaap. Meestal doe ik mijn stoel naar achteren op het moment dat degene dat voor me ook doet.
anoniem_362505 wijzigde dit bericht op 20-05-2018 19:41
22.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven