Vliegtuig: Stoel in slaapstand

20-05-2018 15:28 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

In het vliegtuig:
Sommigen vinden het niet leuk wanneer de passagier voor hun, de stoel in de slaapstand zet.

Tijdens het stijgen, landen en het eten mag dit ook niet. Buiten dat, vinden jullie het gewoon/normaal wanneer iemand zijn stoel naar achteren zet? Hier heb je voor betaald en het is je goed recht. De persoon voor mij mag dit ook...


Wat vinden jullie?
ñuca schreef:
20-05-2018 19:31
Ik reageerde op MinkeDeWitt, die haar stoel rustig 7 uur achter elkaar omlaag houdt, dus ook tijdens het eten (begrijp ik dan)

Buiten het eten om vind ik urenlang je stoelleuning plat ook niet echt nodig. Behalve als het een nachtvlucht is, of als ik me niet lekker voel ofzo, hoef ik niet de hele tijd achterover te liggen. Ik kan me heel goed indenken dat mijn achterburen dat ook liever niet hebben.
De vliegtuigen waar ik mee heb gevlogen hadden amper een slaapstand. Meer een heel klein hellinkje en van achterover liggen is dus geen sprake. Je zit wel veel comfortabeler als je niet 90 graden rechtop zit.
Moiren’ schreef:
20-05-2018 19:20
En hebben die mensen dan zelf ook hun stoel niet naar achteren.

Dat maakt toch helemaal niets uit? Als het wordt gevraagd kun je het wel of niet doen. En dan niet van die kinderachtige acties dat als het niet netjes genoeg wordt gevraagd, de stoel expres achterover laten staan...
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
20-05-2018 19:19
met eten moet je ook rekening houding. Ik zei al eerder 'behalve tijdens het eten'


Maar buiten het eten om? Vind je nog steeds dat ik rekening zou moeten houden met mijn achterbuurman?
Moeten niet, mogen wel. Als iemand het echt heel vervelend vindt om zo opgesloten te zitten bijvoorbeeld, of heel lang is. Dan vind ik het aardig van je als je wel rekening houdt met die persoon. En als iemand netjes vraagt en uitlegt waarom hij of zij liever niet heeft dat jij de stoel naar achter doet en jij doet het toch de hele tijd, dan vind ik dat echt heel onaardig. Als voor jou een hele reis rechtop zitten naar is, wissel het dan af. Het is geven en nemen, zeker in hele kleine ruimtes waar je dicht op elkaar zit.
MinkeDeWit schreef:
20-05-2018 19:38
De vliegtuigen waar ik mee heb gevlogen hadden amper een slaapstand. Meer een heel klein hellinkje en van achterover liggen is dus geen sprake. Je zit wel veel comfortabeler als je niet 90 graden rechtop zit.

Oh op die manier. Ja, dan is het misschien ook wel mogelijk om het tafeltje gewoon te gebruiken. Maar als iemand dan zou zeggen van niet, zou ik tijdens het eten toch wel even mijn leuning helemaal recht zetten.
(ook omdat ik op dat moment waarschijnlijk zelf ook wil eten, maar dat terzijde)
nerdopviva schreef:
20-05-2018 19:41
Dat maakt toch helemaal niets uit? Als het wordt gevraagd kun je het wel of niet doen. En dan niet van die kinderachtige acties dat als het niet netjes genoeg wordt gevraagd, de stoel expres achterover laten staan...
Eens hoor.
Ik vind alleen dat wij klein mensen ook lekker mogen zitten. En voor mij is dat met de leuning naar achter, omdat ik dan de druk van het zitten op een fiks litteken afhaal.
Ik heb het trouwens nog nooit meegemaakt dat iemand het eerst aan mij vroeg. Die stoel voor me gaat gewoon 9 van de 10 keer abrupt naar achteren. Dus weet niet anders. Toen ik vorig jaar vroeg om mijn stoel naar achteren te doen, werd ik aangekeken alsof dat dus heel raar is.
Alle reacties Link kopieren
Molenaarsdochter schreef:
20-05-2018 16:55
Mijn man is ruim 2 meter, dus de stoel voor hem kan niet in elk vliegtuig naar achteren.
Dat is niet probleem van persoon voor je, maar van man. Net weer zo’n vlucht gehad van 9 uur net knieën in mijn rug. Als je zo kang bent betaal dan 100 euro extra dar andere mensen geen last van je hebben. In zo’n geval die ik stoel ook naar achteren, anders krijg ik last van mijn rug....
Alle reacties Link kopieren
missmadame schreef:
20-05-2018 19:59
Dat is niet probleem van persoon voor je, maar van man. Net weer zo’n vlucht gehad van 9 uur met knieën in mijn rug. Als je zo lang bent betaal dan 100 euro extra dat andere mensen geen last van je hebben. In zo’n geval doe ik stoel ook naar achteren, anders krijg ik last van mijn rug....
missmadame schreef:
20-05-2018 19:59
Dat is niet probleem van persoon voor je, maar van man. Net weer zo’n vlucht gehad van 9 uur net knieën in mijn rug. Als je zo kang bent betaal dan 100 euro extra dar andere mensen geen last van je hebben. In zo’n geval die ik stoel ook naar achteren, anders krijg ik last van mijn rug....

Tuurlijk, tis die man z'n schuld dat hij zulke lange benen heeft. En daar moet hij dan ook nog extra voor betalen.
Ik zet eigenijk altijd, zodra het mag, mijn stoel naar achteren en daar blijft hij. Ik heb nog nooit klachten gehad. Ook zet ik mijn knieën in de stoel voor mij. Ook nog nooit klachten gehad. Ik heb ook geen enkele moeite met iemand die voor mij de stoel naar achter zet of knieën in de achterkant van mijn stoel zet. Als je maar stil zit en niet gaat lopen schoppen en je stoel constant van voor naar achter zet. Geen enkele last dus. Wel last van schreeuwende kinderen overigens, maar dat was een andere discussie geloof ik. ;-). Ik doe mijn oortjes in, zet mijn slaapmasker op en ben weg.
Ik doe het zelf nooit en vind het bloedirritant dat anderen het wel doen, maar zou daar nooit iets van zeggen, want ja, goed recht van die ander om het te doen. Maar om nog meer ruimte te missen op al zo’n krap plekje vind ik echt super vervelend.

Laatst naar de Antillen gevlogen en zowel heen als terug zette de persoon voor mij direct zijn stoel naar achteren om ‘m de hele vlucht zo te laten staan. Op de heenweg werd de man die voor me zat steeds boos als ik per ongeluk zijn rugleuning aanstootte als ik uit mijn stoel ging. Ja sorry, dikke pech voor jou, ik doe mijn best maar ik kan blijkbaar niet uit dit kleine rotplekje zonder je te raken. Deal with it!
Ik heb al zo lang niet meer gevlogen dat ik het niet meer weet, maar kun je wel eten als degene voor je zijn stoel naar achteren heeft? En wat als die persoon slaapt? Kun je dan ook nog uit je stoel komen als je achter zo iemand zit?
Alle reacties Link kopieren
Op lange vluchten neem ik so-wie-so minstens comfort class, no way dat ik dan in de krappe economy stoeltjes ga zitten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
2koffie schreef:
20-05-2018 20:32
Ik heb al zo lang niet meer gevlogen dat ik het niet meer weet, maar kun je wel eten als degene voor je zijn stoel naar achteren heeft? En wat als die persoon slaapt? Kun je dan ook nog uit je stoel komen als je achter zo iemand zit?
Over het algemeen doen de meeste mensen hun stoelen tijdens het eten hun stoel weer rechtop. Ik heb een paar keer een stewardes aan iemand zien vragen om de stoel dan weer rechtop te doen. Je kan eten maar fijn is het niet. En als iemand slaap kun je best uit je stoel komen maar het kan zijn dat je dan wel die stoel moet vastpakken waardoor diegene wakker wordt. Dat is dan maar zo.
anoniem_362505 wijzigde dit bericht op 20-05-2018 21:19
1.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gayacat schreef:
20-05-2018 19:56
Ik heb het trouwens nog nooit meegemaakt dat iemand het eerst aan mij vroeg. Die stoel voor me gaat gewoon 9 van de 10 keer abrupt naar achteren. Dus weet niet anders. Toen ik vorig jaar vroeg om mijn stoel naar achteren te doen, werd ik aangekeken alsof dat dus heel raar is.
inderdaad. Het kan soms ook een beetje ongemakkelijk of raar zijn om het te vragen.
Alle reacties Link kopieren
missmadame schreef:
20-05-2018 19:59
Dat is niet probleem van persoon voor je, maar van man. Net weer zo’n vlucht gehad van 9 uur net knieën in mijn rug. Als je zo kang bent betaal dan 100 euro extra dar andere mensen geen last van je hebben. In zo’n geval die ik stoel ook naar achteren, anders krijg ik last van mijn rug....
Nee hoor, dat is het probleem van die persoon voor hem. De stoel kan gewoon fysiek niet naar achteren omdat daar bot zit. Hij kan ze er moeilijk even afhalen ;-)
Zulke lange vluchten neemt hij meestal niet, maar degene voor hem kan dus niet naar achteren. Mocht het echt wenselijk zijn Door extreme pijnklachten ofzo van die ander kan er vast gewisseld worden, maar dat is verder nooit een probleem geweest geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
20-05-2018 20:05
Tuurlijk, tis die man z'n schuld dat hij zulke lange benen heeft. En daar moet hij dan ook nog extra voor betalen.
De baas betaalt gelukkig :-) . Extra beenruimte kan helaas niet bij elke vlucht.

Het is altijd binnen Europa, dus zolang zit je in totaal nu ook weer niet.
gregie schreef:
20-05-2018 15:44
Ik had eens een man achter mij welke dit niet wou. Ik had een kind van 2 op schoot :)

Ik heb toen express mijn stoel (niet tijdens het eten) de hele reis naar achteren gedaan.


Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.

Hij haalde de stewardess erbij en ze gaf mij gelijk.
Kinderen vanaf 2 jaar moeten een eigen stoel, dus snap niet waarom je je kind dan de hele vlucht op schoot hebt?

Ik doe hem wel naar achteren, blijkbaar. Laatst een vlucht vanaf Vegas naar Heathrow en kwam er bij de landing pas achter dat mijn stoel naar achteren stond :facepalm: ik weet niet wanneer ik hem naar achteren heb gezet en heb het dus ook niet gemeld. Wel lekker geslapen bijna de hele vlucht :mrgreen: was overigens een nachtvlucht. Maar goed, over het algemeen doe ik het eigenlijk niet, omdat ik het verschil sowieso niet heel groot vind en het voor de persoon achter me best vervelend kan zijn. Op korte vluchten doe ik het al helemaal nooit.
Ik zit eigenlijk liever rechtop dan half hangend in mn stoel. Dus ik doe de stoel alleen naar achteren op lange (nacht)vluchten, als ik wil slapen. Anders hooguit een klein stukje.
Ik vind het vrij normaal dat mensen hun stoel naar achteren doen, als zij dat fijner vinden zitten. Heel fijn is het soms niet maar ach. Ik schrik alleen als de stoel voor me ineens met een klap naar achteren gaat als ik mijn laptop op mn tafeltje heb staan, omdat de stoel tegen de klep klapt.
Zelf heb ik nog nooit gevraagd aan degene achter me of mijn stoel naar achteren mocht. Maar ik kijk wel even en doe het wel langzaam, zodat ze eventuele spullen weg kunnen halen.
En natuurlijk met eten graag de stoel rechtop.
Alle reacties Link kopieren
Veel verschillende reacties, leuk!


Ik begrijp het probleem vaak nooit, ik ben zelf heel makkelijk.


Als mensen klagen over mijn stoel in de slaapstand, moet ik de volgende keer misschien net doen of ik geen Engels spreek :)
Gayacat schreef:
20-05-2018 19:56
Ik heb het trouwens nog nooit meegemaakt dat iemand het eerst aan mij vroeg. Die stoel voor me gaat gewoon 9 van de 10 keer abrupt naar achteren. Dus weet niet anders. Toen ik vorig jaar vroeg om mijn stoel naar achteren te doen, werd ik aangekeken alsof dat dus heel raar is.
Ik zal er nooit wat van zeggen, maar ik kijk er toch elke keer steeds vanop dat mensen dat " zomaar " doen. Voelt op een manier ook gek. Alsof ze " in" jouw ruimte komen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 11:18
0.00% gewijzigd
Vandaag met Easyjet gevlogen en die stoelen hebben maar één stand. Andere prijsvechter Ryanair ook.

Iedereen zit even kut.
Scratte schreef:
20-05-2018 23:21


Iedereen zit even kut.
:rofl:
Ana_Isabel2 schreef:
20-05-2018 23:17
Ik zal er nooit wat van zeggen, maar ik kijk er toch elke keer steeds vanop dat mensen dat " zomaar " doen. Voelt op een manier ook gek. Alsof ze " in" jouw ruimte komen ofzo.
Dat heb ik iets minder, al denk ik wel heel even ‘shit, daar gaat m’n laatste stukje ruimte’. Maar dat is dan nou eenmaal zo. Verder denk ik er niet veel bij. Dat abrupte naar achteren zetten, vind ik niet zo prettig dus dat doe ik zelf dan ook niet. Tja, op zo’n moment ga ik dus zelf ook maar naar achteren. Even naar achteren kijken, vaak slaapt er iemand (bij lange vluchten), soms gebaar (meestal Aziaten) ik het en dan geleidelijk stoel naar achter.
Vorig jaar had ik ischias en dat was bepaald geen feest. Onder de pijnstillers maar toen kon ik echt geen 10 uur rechtop zitten. Wel enorme mazzel gehad dat we bij de nooduitgang zatten zodat ik me in verschillende houdingen kon wurmen.
Bij kortere vluchten doe ik vaak maar een klein stukje. Bij een uur tot twee uur vind ik het niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven