Vliegtuigen - voorpret :-)

17-02-2010 09:09 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon even een topic om voorpret te delen. Want misschien ben ik gek hoor, maar ik ben echt dol op lange enden vliegen!

Ik weet dat veel mensen er juist een hekel aan hebben: krap zitten, vies eten, een luchtzieke buurman en neerstortangst Maar ik niet. Ik ben vrij klein, dus ik zit meestal heerlijk in die stoelen. Ik hou van de 'bubbel' waar je in gaat van úren niets hoeven. Beetje lezen, muziek luisteren, drankjes drinken en fantaseren over waar je heen gaat of terugdenken aan waar je vandaan komt.

Dekentje erbij, tukje doen, nog wat lezen.

Wel is het zo dat de ene maatschappij de andere niet is. American Airlines en Alitalia zijn echt bagger voor de lange stukken. KLM vind ik prima, en aziatische maatschappijen vaak super. Volgende week vlieg ik met Air Canada, die is nieuw voor me dus ik heb nog geen idee. Ik geloof dat ik niet online kan inchecken, dus helaas niet rustig zelf een plekkie kiezen.

Wie is er ook gek op lang vliegen?

(oh en dat t heel slecht is voor het milieu weet ik, maar ik heb een creditcard die er co2-compensatie-punten voor compenseert, dus zo koop ik mijn slechte geweten af)

Gek op vliegen?

Totaal aantal stemmen: 73

Nee, bang om neer te storten - ik sla mezelf knock-out met v (15%)
Nee, nooit genoeg beenruimte - doe mij maar de boot (3%)
Ja heerlijk - stapel boeken mee en gaan (41%)
Noodzakelijk kwaad - kan de wereld niet naar mij toekomen? (41%)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Spijker, je haalt me de woorden uit de mond. Ik durf het bijna nooit te vertellen want iedereen zucht en steunt en verklaart me voor gek. Ik vind lange vliegreizen echt heerlijk, en ik heb zelfs geen hekel heb aan een overstap. Want dan krijg ik een keer extra die kick van het opstijgen en dalen, even echt voelen hoe hard het gaat, in de rugleuning van je stoel gedrukt worden, als een kind uit het raampje kijken hoe snel die huizen en auto's huisjes en autootjes worden .....

En dan de lange vlucht zelf, lekker met een boekje, filmpje kijken, beetje mijmeren, helemaal niks hoeven ..... Dat is voor mij de ultieme overstap van de drukte van alledag naar de vrijheid van vakantie.

We willen zo graag eens naar Nieuw Zeeland, maar ik krijg manlief (met zijn lange lijf en benen) niet op twee lange vluchten achter elkaar. Dus ik moet nog wat druk uitoefenen, want ik verheug me al enorm op die vluchten
Ik vind het heerlijk, als het doorgaat dan vlieg ik dit jaar weer met Delta en het bevalt me prima.

Zoals Joyce het ook schrijft, dalen en stijgen, schitterend is het.
Eindelijk 's een leuk bericht over vliegen ipv gezeik Intercontinentaal vliegen is heerlijk
Joyce ik vind die overstappen ook helemaal niet erg! En dat ik moet wachten op de luchthaven voor mn volgende vlucht ook niet! Want een luchthaven is bijna net zo'n goeie bubbel als een vliegtuig: mensen kijken, koffie drinken, niets doen

Ik vind t stijgen en dalen ook leuk! Jammer is dat ik het grootste deel boven de oceaan vlieg, niet veel te zien dus. En op de terugweg 's nachts. Maar ja, je kan niet alles hebben he
Ik ben ook altijd blij als ik mag overstappen (ook al moet ik 6 uur wachten), dan hoef ik iig even niet bang te zijn
Kheb vorig jaar trouwens eens over de kustlijn van groenland gevlogen, dat was wel een heel mooi uitzicht..

(leuk, is nog steeds anders )
Yoyo, vliegangst lijkt me echt zo rottig! Ik heb er gelukkig helemaal geen last van. Dapper dat je dan wel gaat!

(kan je echt niet genieten van t vliegen?)
Noodzakelijk kwaad. Gelukkig tegenwoordig wel opgeleukt met 'n goed inflight entertainment programma zodat je de tijd kunt doden met filmpjes, series en spelletjes. Maar ik teken er voor dat er 'n transportmethode wordt uitgevonden die je in 'n half uurtje naar de andere kant van de wereld kan flitsen.
quote:Spijker schreef op 17 februari 2010 @ 09:42:

Yoyo, vliegangst lijkt me echt zo rottig! Ik heb er gelukkig helemaal geen last van. Dapper dat je dan wel gaat!

(kan je echt niet genieten van t vliegen?)

Ik stap iedere keer weer in het vliegtuig, en 3 dagen voordat ik moet denk ik altijd: "mijn god, waarom ga ik mezelf dit weer aandoen". Maar goed, ik wil wel iets van de wereld zien. Zodra ik geland ben, dan vergeet ik het ook weer direct.

Verder vind ik verre reizen helemaal niet erg, behalve dan dat ik altijd met fijngeknepen billen zit

(de ergste vluchten zijn overigens de nachtvluchten terug uit het westen, die met turbulentie, terwijl iedereen slaapt )
Ik geniet alleen met wat Diazepam in mijn mik

Gek eigenlijk, ik vind het machtig op te zien als ik op een vliegveld ben, maar zodra ik in een vliegtuig zit is dat over :(
Na die v- kan ik niet lezen wat er staat, maar bij deze vul ik het in met veeeeeeel wijn en wodka. Ik zuip mezelf een delirium, wankel het vliegtuig binnen en stort in coma tot we zijn geland
Ik zie het ook als noodzakelijk kwaad,ben van te voren wel altijd erg blij dat ik weer mag maar zodra ik een uur in die stoelen zit is die blijheid weer weg.Ik ben een van die irritante mensen die altijd gaat rondlopen in het vliegtuig,ik voel me in die stoelen altijd zo opgesloten.
Ik heb nog maar één keer gevlogen... En dat was nog geen 3 uur, maar dat vond ik al vet!
Als stewardess prima, want lekker bezig. Als passagier niet fijn, ga me vervelen en kan niet zittend slapen.
Op een ruftende buurman na, vind ik vliegen ook heerlijk!

Al mochten de vluchten inmiddels wel wat sneller gaan (korter niet, want dat betekent dat ik minder ver weg ga ).

Zodra ik op Schiphol sta, is mijn vakantie begonnen.
Er bestaan dus echt van dit soort mensen! Wauw.

Ik ben een beetje geobsedeerd door vliegtuigen. Het is zo'n mooi gezicht als ze stijgen en landen. Van een vliegveld krijg ik ook altijd een fijn gevoel, waar komen mensen vandaan en waar gaan ze naar toe. Voordat ik ga vliegen, weet ik ook alle kenmerken van het vliegtuig en bekijk ik filmpjes op youtube van de landing waar ik heen ga omdat ik het zo mooi vind. Maar... als ik er eenmaal in zit barst mijn persoonlijke hel barst los. Mocht ik in de hel komen, dan is het vervolg van mijn leven in zo'n vliegende kist. Ik weet hoe veilig het is en blabla maar relativeren is een ware kunst! Deze zomer mag ik in 20 uur tijd, 3 keer stijgen en landen. Bij het idee al krijg ik een rilling.
Ik vind intercontinentaal vliegen ook geweldig! Vooral naar het Midden-Oosten en Azië met maatschappijen als Emirates Airlines, Thai Airways! Inflight entertainment en de maaltijden zijn ook supergoed.
Haha, geweldig topic. Hier ook zo'n door-de-omgeving-voor-gek-verklaarde! Met name het stijgen&landen geeft altijd zo'n heerlijk gevoel, inderdaad helemaal in je stoel gedrukt worden, super! A.s. zondag mag ik weer, is maar een kort stukje, maar dat geeft niet. Lange vluchten zijn ook helemaal niet erg, gewoon gaan zitten en niets moeten. Af en toe wat lezen, gebruiken van inflightent. en af en toe een rondje naar t toilet, dat dan weer wel.

Iedereen veel plezier met vliegen
Haha, ik vind t ook leuk! Ik heb er net nog n vlucht van 16 uur op zitten, met als bonus n overstap. In Madrid nog wel, mooi vliegveld. Ik reisde nog wel met n kind van 1, kun je nagaan, de nachtmerrie van de meeste ouders. Lekker 3 filmpjes gekeken, muziek geluisterd, beetje rondlopen, helemaal niet erg, zelfs niet met kind op schoot.

Zij vond t stijgen en dalen ook leuk. Bij het stijgen zat ze te glunderen, van t dalen viel ze in slaap.

Ik ben ook zo'n nerd die die flightinformation leuk vindt, van hoever het nog is en hoe hoog je zit enzo, haha
Ja, en die kaartjes met dat vliegtuigje ..... Geweldig.

Ik vloog ooit in ca. 11 uur terug precies boven de route van de Transsiberië Express die ik op de heenreis (9 dagen lang ....) met de trein had gereden. Dat was echt genieten op die kaartjes!
Ik kan niet goed tegen die droge lucht en het lange stilzitten. Ik heb wel een keer een heel mooi uitzicht gehad op weg naar Tokyo, via finland, Siberie, Nova Zembla, de noordelijke IJszee en Kamsjatka.

Mocht je je lange vlucht nog aangenamer willen maken en als je bij het online inchecken je stoel kunt kiezen kijk dan eerst op Seatguru Waar de goede en de minder goede stoelen zitten van het vliegtuig waarmee je gaat.
Fijn voor jou dat je zo van vliegen houdt, ik vind het echt een noodzakelijk kwaad om van A naar B te komen. Opstijgen en landen vind ik gaaf maar die ellenlange uuuuuren ertussenin een crime. En je mag geen breiwerk meenemen, anders had ik het wel geweten.

Net 11 uur gevlogen met als toetje een paar kilometer sprinten op Charles de Gaulle om de overstap te halen. Begeleid door luchthaven personeel (Wat kunnen die racen zeg, worden ze daar op uitgezocht?) anders had ik het nooit gevonden in die te korte tijd.

Ik wil heel graag naar Nieuw Zeeland, maar die lange vlucht houdt me momenteel nog tegen.

Moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat in sommige vliegtuigen waar het personeel een potje van de cabinedruk maakt, ik fijn een paar keer flauwval van de misselijkheid. Komt gelukkig niet elke keer voor, de ene vlucht wel, de andere niet.
"Boring conversation anyway"
Ik vind korte stukjes vliegen niet erg. Sterker nog, het opstijgen vind ik leuk (het dalen dan weer niet, dan krijg ik heul veul last van mijn oren... dus zit ik altijd met van die earplanes in... voel ik me net zo'n marsmannetje).

Ik vind lange vluchten niet leuk... op een bepaald moment weet je niet meer hoe je moet zitten enzo...

Dat was voor mij ook de reden om dit jaar eens niet zo ver op vakantie te willen... We houden het nu bij Portugal.

Vriend gaat nog wel in z'n uppie 2 weekjes naar Japan, maar dat was mij iets te ver...
Na 2 uur vliegen ben ik het al zat. En na 6 uur word ik echt steeds chagrijniger omdat het allemaal zo lang duurt.

Dus mijn vakantiegevoel begint pas als ik eenmaal geland ben op de plaats van bestemming en ook m'n bagage bij de kofferband heb opgepikt.

(Ik vlieg 5-6x per jaar naar Azië, waarvan 4x business class.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven