Vliegtuigen - voorpret :-)

17-02-2010 09:09 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon even een topic om voorpret te delen. Want misschien ben ik gek hoor, maar ik ben echt dol op lange enden vliegen!

Ik weet dat veel mensen er juist een hekel aan hebben: krap zitten, vies eten, een luchtzieke buurman en neerstortangst Maar ik niet. Ik ben vrij klein, dus ik zit meestal heerlijk in die stoelen. Ik hou van de 'bubbel' waar je in gaat van úren niets hoeven. Beetje lezen, muziek luisteren, drankjes drinken en fantaseren over waar je heen gaat of terugdenken aan waar je vandaan komt.

Dekentje erbij, tukje doen, nog wat lezen.

Wel is het zo dat de ene maatschappij de andere niet is. American Airlines en Alitalia zijn echt bagger voor de lange stukken. KLM vind ik prima, en aziatische maatschappijen vaak super. Volgende week vlieg ik met Air Canada, die is nieuw voor me dus ik heb nog geen idee. Ik geloof dat ik niet online kan inchecken, dus helaas niet rustig zelf een plekkie kiezen.

Wie is er ook gek op lang vliegen?

(oh en dat t heel slecht is voor het milieu weet ik, maar ik heb een creditcard die er co2-compensatie-punten voor compenseert, dus zo koop ik mijn slechte geweten af)

Gek op vliegen?

Totaal aantal stemmen: 73

Nee, bang om neer te storten - ik sla mezelf knock-out met v (15%)
Nee, nooit genoeg beenruimte - doe mij maar de boot (3%)
Ja heerlijk - stapel boeken mee en gaan (41%)
Noodzakelijk kwaad - kan de wereld niet naar mij toekomen? (41%)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Jij liever dan ik, maar heel veel plezier!
Vliegen is super.

Hier een mooie vlucht:

http://www.youtube.com/watch?v=UOzEL6XWNug
Voor mij erg dubbel.

Vroeger genoot ik er ook van. Lekker lezen, filmpje kijken, eten, slapen.....

Maar na een erg nare ervaring op 11 september 2001 en bijna neergestort te zijn, en daarna bij thuis komst zien wat er in New York gebeurd is, de stad waarvan ik net vandaag was gevlogen........Na die tijd vlieg ik niet zo fijn meer.

Ik moet zeggen dat het de laatste tijd beter gaat, maar ben toch altijd weer blij als ik op de grond sta.

Maar ik vlieg wel, toch gemiddeld 1 x per maand. Korte en lange vluchten. Langste vlucht was Australie, maar dat was voor 11 september, dus toen vond ik het nog leuk.

Maar ik weet eigenlijk niet waarom ik het minder fijn vind, want bang om neer te storten is het niet, en clausterfobisch ben ik ook niet. Volgens mij is het omdat ik geen controle over het besturen heb. Raar, maar waar.
Blijf vliegen een belevenis vinden. Geniet van begin tot eind. Lekker slenteren over Schiphol, kijken wie er allemaal naar dezelfde bestemming gaan. En altijd spannend wat er weer onder het dekseltje van de maaltijden zit.... Zelfs tijdens een lange zit naar Nieuw Zeeland heb ik me geen minuut verveeld.
Vliegen is leuk!!!

Tot nu toe alleen nog kleine stukjes gevlogen (1,5 uur enzo) maar a.s. zomer naar China dus eindelijk lang in 't vliegtuig!

Sinds ik werk ga ik steeds vaker op vakantie, en dan ook altijd met het vliegtuig.

Volgend jaar mag ik ook voor m'n werk regelmatig op reis, jippie!

Overmorgen mag ik weer vliegen, naar Zweden dit keer
Noodzakelijk kwaad,het is dat het "moet" omdat ik graag wat van de wereld wil zien...
Ik blijf vliegen dus ook een belevenis vinden, kinderlijk eigenlijk he

Maar goed, ik ben ook echt iemand die kan genieten van lange treinreizen. Of in de auto zitten en lekker rijden. Het lijkt wel alsof ik dat soort 'doorgangsplaatsen' soms echt nodig heb om mn gedachten te kalmeren en te ordenen.

Ik heb nog steeds geen mogelijkheid voor handsfree bellen, juist omdat ik in de auto met rust gelaten wil worden. En ik heb een tijd op 2,5 uur treinen van mn ouders vandaan gewoond - heerlijk vond ik het dan om ze op te zoeken! Dus ik denk dat het voor mij ook daarmee te maken heeft. Ik ren en race soms maar door, en dan ben je in zon vliegtuig/trein/auto even aangewezen op nietsdoen, staren, suffen. Ik denk dat het een heerlijk vervelen is

En dat gecombineerd met mensen kijken. Mensen op vliegvelden zijn onbetaalbaar! Ze zijn alles tegelijk: verveeld, moe, opgewonden, bang, verdrietig, blij, hangerig, ongeduldig, geroutineerd.

En doen jullie ook altijd het 'raden waar ze vandaan komen' spelletje?
Jaaaaa ik! (Ontdek dit topic nu pas.)

Ik vind het ook heeeeeeeeeerlijk! Mag van mij wel 12 uur duren, ik heb er geen problemen mee.

Ben ook klein, dus geen last van andere mensen. Ik slaap zelfs helemaal opgekropt, met benen bij me in zo'n stoel. En anders kijk ik (de hele nacht) films. Of ik loop stilletjes wat rond.

Wat ik wel wat irritant vond toen ik met mijn ouders en vriendin naar Curacao ging, was dat mijn vriendin in het midden zat, en ik bij het gangpad en dat ze er CONTINUE uit moest. Pffffffff. Die kan echt niet stilzitten hoor.

Ik vind het eten ook heerlijk in een vliegtuig, smul me rot ervan. Maar ik doe niet zo moeilijk over kant-en-klaar eten.
Ik zou graag eens een doorstart meemaken.

Mijn ouders waren in Curacao, zonder vriendin en ik, even op het vliegveld (reden minder leuk) en toen hoorden ze een hoop kabaal. Bleek er een vliegtuig een doorstart te hebben gemaakt.

Opstijgen vind ik ook geweldig, zit als een klein kind te glunderen. Dalen ook, vooral als de piloot het vliegtuig even laat vallen (soort korte vrije val). Dat gebeurde heel even op de heen- of terugweg. Ahhh zo'n lekker dat gevoel !!

Helaas heeft mijn vriend een soort vliegangst. Hij kan niet tegen het schuin opstijgen. Achterover ergens inliggen, dat vind hij een eng gevoel.
Ik ben aan het meelezen hier. Vind vliegen niet leuk, maar hoop een beetje te worden aangestoken en misschien kan ik de reis ook met andere ogen gaan bekijken door jullie enthousiaste verhalen...

Mag morgen weer bijna 7 uur....
quote:yoyo2 schreef op 17 februari 2010 @ 09:36:

Ik ben ook altijd blij als ik mag overstappen (ook al moet ik 6 uur wachten), dan hoef ik iig even niet bang te zijn

Yoyo, ik had het ook. Na een vliegangsttrainin bij PsyQ (vergoed door de zorgverzekering) en een EMDR sesie gaat het nu erg goed. Ik stap dus morgen weer op, en tot nu toe voelt het nog niet als ;'mijn god wat doe ik mezelf weer aan' wat ik altijd wel een week van te voren had.

Je kunt je dus laten helpen he
Wat is een doorstart Brummetje? Oh en ik wil dus altijd aan het raam zitten. Ook om te kijken, maar ook zodat er niemand langs me moet en ik lekker in mn eigen droomwereldje kan blijven.

Films kijken doe ik eigenlijk nooit in t vliegtuig, heb ik geen tijd voor

Whopper, vervelend dat je het eng vindt. Ik ben er te rationeel voor ofzo, als ik bedenk dat de kans om in de auto om te komen veel groter is, kan ik niet bang meer zijn voor vliegen. (maar goed, ik ben dan weer wel doodsbang voor de tandarts, dus over rationaliteit gesproken )

Gelukkig dat het nu beter met je gaat en je je er niet meer zo druk om maakt.
Haha...en ik maar denken dat mijn man de enige was! Ik zit ondanks valiumpje nog altijd de hele vlucht met buikpijn en samengeknepen billen stijf in mijn stoel. Sterker nog: krijg al buikpijn als we het hier over hebben en ik weet dat ik over 9 weken weer 'moet' (en dit keer zelfs zonder valium want zwanger, brr!)... Manlief, hoewel heel meelevend met mij, ziet de vlucht echt als begin van vakantie en geniet van het uitzicht, de entertainment, van de vlucht en zelfs van het onboard-eten.
quote:Spijker schreef op 18 februari 2010 @ 08:07:

Wat is een doorstart Brummetje?

Meestal is de reden voor een doorstart niet zo leuk, volgens mij. Maar het is iig dat het vliegtuig nog ff een dot extra gas geeft om bijv op te stijgen. Waarbij je dus echt hard in je stoel word gedrukt.

En dat lijkt me gewoon eens gaaf om mee te maken.

Sowieso hou ik van brullende motoren.
Ik vind het ook zo leuk! En dat opstijgen dan! Ik vind dat zo'n kicken gevoel (zo, dat is lang geleden dat ik dat woord heb gebruikt, maar kan het niet anders omschrijven).
Spijker, ik ben ook niet bang om neer te storten; ik ben was claustrofobisch.

Ik voel me dus heel erg beperkt en opgesloten en ik vind het vervelend om met zoveel mensen in een relatief kleine ruimte te zitten. Dat dat ding van de grond gaat helpt ook niet; in een trein heb ik het ook maar minder. Veel minder.
quote:Brummetje schreef op 18 februari 2010 @ 08:11:

[...]

Meestal is de reden voor een doorstart niet zo leuk, volgens mij. Maar het is iig dat het vliegtuig nog ff een dot extra gas geeft om bijv op te stijgen. Waarbij je dus echt hard in je stoel word gedrukt.

En dat lijkt me gewoon eens gaaf om mee te maken.

Sowieso hou ik van brullende motoren.

Een doorstart (of eigenlijk Go-around) wordt gemaakt als bijvoorbeeld de approach niet helemaal ideaal blijkt te zijn en er opnieuw aangevlogen moet worden voor een tweede poging, of om technische redenen, omdat er geen clearence is gegeven door de verkeerstoren, omdat de baan nog niet leeg is, etc. De reden is dus niet altijd iets ernstigs. Als de kist onder de 50ft zit, moet 'ie landen - tot 50ft kan een go-around dus wel gemaakt worden.

Ik heb 't een keer meegemaakt op Taipei met de 747 - op 50ft weer omhoog. Zowel brullen van de motoren als hard in de stoel gedrukt worden, vielen erg mee (of tegen ).

Brummetje, als je echt 's het gevoel van 'in je stoel gedrukt worden' en het brullen van de motoren wil ervaren, zou je 's in de winter, op een vriesdag met een 737 moeten opstijgen
Oh claustrofobie! Ja, je kan er natuurlijk niet uit nee... Wat vervelend voor je! Misschien moet je dan juist ver weg gaan, dan is t vliegtuig een stuk groter

Wat ik wel eng vond: na een lang stuk vliegen overstappen voor het laatste kleine stukje, en dan opeens in een piepklein vliegtuigje zitten. Dat voelde toen opeens zo rammelig en instabiel!

Lizzl, hee dat klinkt alsof je inside information hebt! Stewardess, piloot?

Ik vlieg gedeeltelijk met een Boeing 777-300. Gaat die ook mooi hard opstijgen? (de voorpret stijgt! )
Oh, net mn vliegtuig even gegoogeld en mooi zo, er is nog niemand dodelijk verongelukt met dat type

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_777

En wat is ie groot, meer dan 60m lang! Niet te geloven dat dat ding de lucht in gaat he!
quote:Spijker schreef op 18 februari 2010 @ 08:40:

Oh, net mn vliegtuig even gegoogeld en mooi zo, er is nog niemand dodelijk verongelukt met dat type Statistisch gezien ben je dan eerder aan de beurt he, dat weet je
Ik vlieg heen ook in een 777-200 en terug in een airbus 330-200. Kun je dat allemaal opzoeken dan? Dan ga ik nu snel even kijken, lijkt me wel leuk!
Spijker, idd inside information (stess KLM - broodjes ham en koffie uitdelen zoals sommigen het noemen ).

Iemand schreef hier al iets over 'kinderachtig eigenlijk dat ze het zo gaaf vindt om op te stijgen', maar dat heb ik ook elke keer Heb er nu bijna 2000 vlieguren op zitten (3 jaar in dienst), maar ik blijf vliegen heerlijk vinden
Ik vlieg niet op de tripple (das de 777). Hard opstijgen doen ze allemaal - ik geloof dat de snelheid (in kilometers) op het moment van take-off, ook rond de 350 zit (net als bij de 747).

Ik noemde de 737 in de winter, omdat je alles beter merkt bij kleine kisten. Het is dan 'gas geven met de rem erop', zodat eventuele ijsresten op de rotorbladen verdwijnen, waarna 'de rem' wordt losgelaten zodat je het lanceer-effect krijgt
quote:whopper schreef op 18 februari 2010 @ 08:43:

[...]

Statistisch gezien ben je dan eerder aan de beurt he, dat weet je

Haha, deze redenering klopt dus niet.

Statistisch gezien heb je nog even weinig kans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven