Vliegtuigergernissen (lowcost en niet)

27-10-2010 11:50 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien de leuke discussie die aan de gang is op een ander topic over reizen met Ryanair met een kind... Hierbij het topic voor al je Ryanair-ergernissen (of vliegtuigirritaties in het algemeen )

Zoals wel meer mensen vandaag de dag woon ik in een land en werk ik vaak in een ander land, dus ik mag mezelf als een frequent flyer beschouwen. Vroeger voor weinigen weggelegd, maar dankzij de komst van de lowcostvluchten kunnen we nu allemaal internationaal pendelen!

Jarenlang aanschuiven voor checkins en slappe koffie drinken in de vliegtuigen met blauwgeel logo hebben ervoor gezorgd dat ik zo langzamerhand goed thuis ben in de wereld van de lowcostreiziger. Tot een jaar of zeven, acht geleden was lowcost 'not done', tenzij je je leven beu was (het was bon ton om wijd en zijd te verkondigen dat je nooit een lowcostvlucht zou nemen en liever betaalde voor 'kwaliteit', whatever that may be). Het publiek bestond dan ook voornamelijk uit backpackers en studenten zonder een cent te makken. Je kon nog sjoemelen met je handbagage (kilootje meer of minder) en rellen met fysieke verwondingen aan de checkin waren zeldzaam.

Toen werd het lowcostfenomeen ontdekt door jonge gezinnetjes met een verse hypotheek en hoge maandelijkse luierkosten. Veiligheidsschoenen dragen bij de checkin was aan te raden, want de trotse ouders reden steevast met hun ergonomisch verantwoorde bugabookinderwagen je tenen tot moes in het gedrum, vastbesloten hun kroost het beste plekje te gunnen (prioriry checkin konden ze zich wegens bovenstaande hypotheek niet permitteren). Vaste reizigers werden gedwongen een onfeilbare kinddetectieradar te ontwikkelen om op het eerste zicht de stoel te identificeren die het verst van de rijen met gillende koters verwijders was. De zenuwen van mensen met vliegangst werden nog extra op de proef gesteld met bloedstollend gekrijs tijdens het opstijgen en landen.

De laatste tijd is vliegen zo goedkoop geworden dat de vliegtuigen worden bestormd door puisterige schoolgaande jeugd (bestellen de ryanair 'shots' in trieste plastic zakjes, in de ijdele hoop daarvan dronken te worden, en heffen bij de landing een tenenkrommend applaus aan); en door vage sujetten die je tien jaar geleden slechts op de achterbank van de Eurolinesbus naar Kazachstan aantrof. Hebben de vervelende neiging zich mentaal op de vlucht voor te bereiden door zich zo min mogelijk te wassen en stappen altijd als laatste in, net als je je verheugt op een comfortabele vlucht met een lege stoel naast je....

Nu jullie
Nee, die bedwantsen schijnen gewoon op/onder de stoelen etc. te zitten. Ik had allemaal beten op mijn benen, dus dat kwam echt door het zitten daar. Vond het zo'n walgelijk idee.... Het schijnt dat veel maatschappijen ongediertespray's rondspuiten na elke vlucht, omdat dit een veel voorkomend probleem is, maar daar heeft Ryanair natuurlijk geen tijd voor, in dat halve uurtje dat een vliegtuig aan de grond staat.
Midden in de nacht met de auto naar Schiphol. Bij Vinkeveen kregen we autopech en konden nog net een tankstation halen. De Wegewacht gebeld en die kwam al vlug. Radiator kapot, kon niet ter plaatse gemaakt worden. Zwager moest met takelwagen en auto terug naar Limburg. Wij met een taxi naar Schiphol waar we de rekening kregen. Of we maar ff Hfl 76,- wilden deponeren op de zitting!!!

Nou ja, we waren op tijd op Schiphol, maar we moesten ons haasten om in te checken. Vijf minuten voor dat de balie dicht ging, konden we ons inchchecken. Wilt u roken of niet roken zitten vroeg de grondjuf en wij wilden wel op een rokersplaats gaan zitten. Nou zegt de luchtjuf, dat zit helemaal vol, dus dat wordt niet roken. Vraag het dan ook niet!!!! Dat was domper nummer twee.

Halverwege de vlucht, waren ze klaar met de verkoop en eetwagentjes te rangeren en ik liep even naar het rokersgedeelte om een shaggie te pielen. Net toen ik hem aan had, hoorde ik ding dong, riemen vast ivm turbulentie! Dat was domper nummer drie, maar we hadden verder een hele leuke vakantie!
Het feit dat Nederlanders geen rij kunnen vormen, kom je vooral tegen bij het inchecken. Mensen staan kris kras door elkaar heen, duwen met hun karretje blauwe plekken in jouw kuiten; alles om maar zo snel mogelijk bij de balie te komen.
Laatst bij Transavia een erg oud toestel, mijn man die niet dik is, paste eigenlijk al niet tussen de leuningen. Ik kwam finaal klem te zitten zowel tussen de leuningen als met de stoel voor mij, mijn benen zaten in een nogal rare houding. In de slurf kon ik mij nog net vastgrijpen, anders was ik zo voorover gevallen omdat mijn knieën op slot waren. Ook heb ik de dagen erna bijna niet kunnen lopen. Ik heb nog steeds last van vocht in een voet en het is al ruim een week geleden. Op de heenweg was het geen enkel probleem. Nee dit was niet aangenaam, dan zit je bij Easyjet nog beter.
Bij Transavia mag je maar 15 kilo in de koffer hebben.

Be-lach-e-lijk!
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 28 augustus 2012 @ 10:42:

Halverwege de vlucht, waren ze klaar met de verkoop en eetwagentjes te rangeren en ik liep even naar het rokersgedeelte om een shaggie te pielen. Net toen ik hem aan had, hoorde ik ding dong, riemen vast ivm turbulentie! Dat was domper nummer drie, maar we hadden verder een hele leuke vakantie!

Je weet wel dat je in een wonder van techniek op 11 kilometer hoogte vliegt waar het min 56 graden vriest met een snelheid van bijna duizend kilometer per uur uiterst comfortabel naar je bestemming wordt gebracht, iets waar jouw opa en oma nog niet eens van konden dromen!

Hoezo domper?
quote:gwen1980 schreef op 28 augustus 2012 @ 09:43:

Nee, die bedwantsen schijnen gewoon op/onder de stoelen etc. te zitten. Ik had allemaal beten op mijn benen, dus dat kwam echt door het zitten daar. Vond het zo'n walgelijk idee.... Het schijnt dat veel maatschappijen ongediertespray's rondspuiten na elke vlucht, omdat dit een veel voorkomend probleem is, maar daar heeft Ryanair natuurlijk geen tijd voor, in dat halve uurtje dat een vliegtuig aan de grond staat.

Ongediertespray gebeurt alleen standaard als het vliegtuig uit een onderontwikkeld land terugkomt en als de staat dat van de maatschappij verlangt. Ongedierte is echter geen groot probleem in een vliegtuig, het komt bijna niet voor. Gevalletje pech!

Misschien dat je buurman zijn 'huisdieren' mee heeft genomen?
Erger me normaal niet zo, vliegen is saai, maar nou eenmaal vaak de snelste manier om van punt a naar punt b te komen. Maar als ik dan zoals eergisteren de rugleuning van de passagier voor me zowat op schoot heb (van dat het bordje 'stoelriemen vast' uit ging tot het weer aan ging voor de landing zat hij maximaal achterover) en de knieen van degene achter me elke paar minuten in mijn rug geduwd krijg, dan baal ik wel.
Stoelen naar achter klappen is toch logisch?? Hoe wil je gaan slapen anders als je meer dan rechtop zit? Dat je even waarschuwt, ok maar die mogelijkheid is er natuurlijk niet voor niets.

Babies hou je niet op shoot op een normale plaats maar leg je in het wiegje bij een speciale plaats voor mensen met babies.

Voor gezinnen met kleine kinderen zouden ze sowieso aparte afgesloten gedeeltes moeten maken!!
quote:bergamot schreef op 29 augustus 2012 @ 07:58:

Erger me normaal niet zo, vliegen is saai, maar nou eenmaal vaak de snelste manier om van punt a naar punt b te komen. Maar als ik dan zoals eergisteren de rugleuning van de passagier voor me zowat op schoot heb (van dat het bordje 'stoelriemen vast' uit ging tot het weer aan ging voor de landing zat hij maximaal achterover) en de knieen van degene achter me elke paar minuten in mijn rug geduwd krijg, dan baal ik wel.Daar baal ik ook zo van. Mensen die nog voor het opstijgen hun stoel al naar achteren zetten en dan hun stoel eerst weer naar voren doen als het vliegtuig gaat landen. Zo ongelofelijk irritant!
Cosmo, ik heb het over een vluchtje van krap aan 2 uur!
quote:toiletjuffrouw schreef op 28 augustus 2012 @ 12:09:

Bij Transavia mag je maar 15 kilo in de koffer hebben.

Be-lach-e-lijk!Je mag best meer mee. Betaal je alleen voor.
Heb niet alles gelezen maar wil even inhaken op het stoel naar achteren verhaal. Bij mijn man krijgen mensen de stoel niet eens naar achteren. Hij houdt ze tegen met zijn benen/knieën omdat hij zo lang is/ lange benen heeft. ( niet expres maar zijn benen zitten gewoon helemaal klem )

Blijft altijd weer grappig als ze blijven duwen en zuchten en die stoel wil niet naar achteren.

Zelf ben ik veel kleiner en mij maakt het niet uit overigens.
Vorige week vanuit Amerika nog ruzie gehad in het vliegtuig: Kwam naast mij een man zitten die denk ik 300 kilo woog.

Toen heb ik de stewardess ook maar even duidelijk gemaakt dat vriend en ik voor 2 stoelen betaald hadden en niet voor 1,5 en dat ik het niet kan helpen dat die meneer 300 kilo weegt.

Toen kwam hij er dus alleen bij opstijgen/landen naastzitten en de rest van de weg op zo'n opklapstoel van de stewardess.

En de groeten..ik ga dus niet met een leuning omhoog en iemand anders zn vetrollen op schoot zitten..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
ow..en op lange vluchten probeer ik altijd een raamplaats te krijgen..als je dan wilt slapen hoef je niet 80x op te staan als er toevallig een klepzeiker naast je zit.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:

cosmopolitan2208, 1 dag geleden

Stoelen naar achter klappen is toch logisch?? Hoe wil je gaan slapen anders als je meer dan rechtop zit? Dat je even waarschuwt, ok maar die mogelijkheid is er natuurlijk niet voor niets.

Babies hou je niet op shoot op een normale plaats maar leg je in het wiegje bij een speciale plaats voor mensen met babies.

Zo'n wiegje waar ze tot ongeveer halverwege de babytijd in mogen en die in veel vliegtuigen helemaal niet zitten, bedoel je?

Kind op schoot is vaak de enige optie (vooruit, betalen voor een extra stoel kan ook).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven