Voor het eerst rondreizen

28-01-2020 16:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva’s,

Begin mei willen vriendlief en ik 2 weken ergens op vakantie. Temperatuur rond de 27 graden (niet extreem warm, niet te koud voor een korte broek). Voorheen hebben we altijd zelf ergens een hotel/appartement geboekt en eventueel een vervoersmiddel erbij. Denk hierbij aan landen als Griekenland(kreta), Spanje(vaste land en Canarische eilanden), Tunesië en onze verste vliegreis was naar Curaçao. Nu lijkt me een (groeps?) rondreis wel leuk. Eventueel eilandhoppen of wellicht zelfs meerdere landen. Al is 2 weken dan misschien wat kort? Ik heb zelf hier nog geen ervaring mee, vriend ook niet. Daarom vraag ik hier om advies.

Ik hou veel van natuur en cultuur, maar ook van toeristische plekken met restaurantjes en een boulevard. Mijn vriend vind de natuur en cultuur wel leuk, maar wil vooral ook activiteiten ondernemen en van de zon kunnen genieten. Activiteiten vallen bij hem onder snorkelen/quadtours e.d.

Mij trekt Thailand, Midden/-zuid Afrika, en algemeen Amerika (incl Canada) maar eventueel ook Scandinavië (behalve Denemarken) al is dat misschien wat te koud naar mijn eisen. Eigenlijk wil ik vooral graag nog een hoop van de wereld zien. Mijn vriend maakt het niet uit, die wil echt zijn hoofd van het werk af kunnen zetten. Hij vind alleen landen snel ‘eng’ en gevaarlijk, hem meekrijgen naar Tunesië was al een uitdaging bijvoorbeeld.

Hebben jullie suggesties of tips naar aanleiding van deze informatie?

Liever niet naar een land/eiland waar we al zijn geweest.

Alvast bedankt!
Wij hebben afgelopen jaar een rondreis naar de Kaapverdische eilanden gemaakt. Geboekt bij Tui. In de eerste week bezochten we Sao Vincente en Santo Antao en daarna een weekje relaxen op Sal.
Dit was een privé rondreis maar we waren met 7 stellen die dezelfde reis hadden geboekt en deden de meeste excursies samen. Je kon de excursies ook als stel alleen doen maar dat was duurder.