Voor het eerst rondreizen
dinsdag 28 januari 2020 om 16:03
Beste Viva’s,
Begin mei willen vriendlief en ik 2 weken ergens op vakantie. Temperatuur rond de 27 graden (niet extreem warm, niet te koud voor een korte broek). Voorheen hebben we altijd zelf ergens een hotel/appartement geboekt en eventueel een vervoersmiddel erbij. Denk hierbij aan landen als Griekenland(kreta), Spanje(vaste land en Canarische eilanden), Tunesië en onze verste vliegreis was naar Curaçao. Nu lijkt me een (groeps?) rondreis wel leuk. Eventueel eilandhoppen of wellicht zelfs meerdere landen. Al is 2 weken dan misschien wat kort? Ik heb zelf hier nog geen ervaring mee, vriend ook niet. Daarom vraag ik hier om advies.
Ik hou veel van natuur en cultuur, maar ook van toeristische plekken met restaurantjes en een boulevard. Mijn vriend vind de natuur en cultuur wel leuk, maar wil vooral ook activiteiten ondernemen en van de zon kunnen genieten. Activiteiten vallen bij hem onder snorkelen/quadtours e.d.
Mij trekt Thailand, Midden/-zuid Afrika, en algemeen Amerika (incl Canada) maar eventueel ook Scandinavië (behalve Denemarken) al is dat misschien wat te koud naar mijn eisen. Eigenlijk wil ik vooral graag nog een hoop van de wereld zien. Mijn vriend maakt het niet uit, die wil echt zijn hoofd van het werk af kunnen zetten. Hij vind alleen landen snel ‘eng’ en gevaarlijk, hem meekrijgen naar Tunesië was al een uitdaging bijvoorbeeld.
Hebben jullie suggesties of tips naar aanleiding van deze informatie?
Liever niet naar een land/eiland waar we al zijn geweest.
Alvast bedankt!
Begin mei willen vriendlief en ik 2 weken ergens op vakantie. Temperatuur rond de 27 graden (niet extreem warm, niet te koud voor een korte broek). Voorheen hebben we altijd zelf ergens een hotel/appartement geboekt en eventueel een vervoersmiddel erbij. Denk hierbij aan landen als Griekenland(kreta), Spanje(vaste land en Canarische eilanden), Tunesië en onze verste vliegreis was naar Curaçao. Nu lijkt me een (groeps?) rondreis wel leuk. Eventueel eilandhoppen of wellicht zelfs meerdere landen. Al is 2 weken dan misschien wat kort? Ik heb zelf hier nog geen ervaring mee, vriend ook niet. Daarom vraag ik hier om advies.
Ik hou veel van natuur en cultuur, maar ook van toeristische plekken met restaurantjes en een boulevard. Mijn vriend vind de natuur en cultuur wel leuk, maar wil vooral ook activiteiten ondernemen en van de zon kunnen genieten. Activiteiten vallen bij hem onder snorkelen/quadtours e.d.
Mij trekt Thailand, Midden/-zuid Afrika, en algemeen Amerika (incl Canada) maar eventueel ook Scandinavië (behalve Denemarken) al is dat misschien wat te koud naar mijn eisen. Eigenlijk wil ik vooral graag nog een hoop van de wereld zien. Mijn vriend maakt het niet uit, die wil echt zijn hoofd van het werk af kunnen zetten. Hij vind alleen landen snel ‘eng’ en gevaarlijk, hem meekrijgen naar Tunesië was al een uitdaging bijvoorbeeld.
Hebben jullie suggesties of tips naar aanleiding van deze informatie?
Liever niet naar een land/eiland waar we al zijn geweest.
Alvast bedankt!
dinsdag 28 januari 2020 om 21:15
Op Sal en Boa Vista is inderdaad weinig meer te doen dan in de zon liggen. Maar de meeste andere eilanden zijn juist bekend om hun natuurschoon.Fransje-Noord schreef: ↑28-01-2020 18:38Ik heb van meerdere partijen gehoord, in mijn eigen kring, dat in Kaapverdië weinig te doen is.
https://www.anwb.nl/vakantie/kaapverdie/eilanden
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
dinsdag 28 januari 2020 om 22:12
Bij eind mei haal je ruim de 20 graden wel, mits je zuidelijker gaat (Balkan). Wanneer je naar de Baltische staten vertrekt, dan is het inderdaad kouder.ClumsyNinja schreef: ↑28-01-2020 18:01Is die €1500pp inclusief vlucht en rondreizen? Want dat klinkt niet echt ruim.
Ik zou dan zeggen: oost Europa. Daar zal het alleen in mei geen 27 graden zijn.
woensdag 29 januari 2020 om 11:12
Wat vonden jullie tegenvallen?broodtrommel schreef: ↑28-01-2020 18:59Afgelopen oktober naar Zuid Afrika geweest maar eigenlijk vond de hele groep het tegen vallen. Was wel enorm gezellig maar we hadden dan ook echt een supergroep. We hebben zelfs nog een groepsapp. Tafelberg en de wilde beesten is prachtig, maar erg onveilig als je rond reist. Er waren 2 bussen overvallen kort voordat wij er waren.
Voelde je je er onveilig?
Ik was ook rond die tijd in ZA en ik weet uit het nieuws dat een van die twee bussen op zaterdagavond een township in reed om te gaan fotograferen. Dat is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Dat is natuurlijk een beetje dom...
Wat eten we vanavond?
woensdag 29 januari 2020 om 14:29
Wij waren afgelopen kerst ook in ZA, stuk van Johannesburg, panoramaroute, private game reserves en Kruger gereden. In Johannesburg voelde ik me zeer ongemakkelijk, ook door de aankomsttijd en de recente berichten, verder nooit ergens iets raars gezien of meegemaakt en vnl vriendelijke mensen ontmoet. Waarom je maar een township zou gaan zou ik echt niet weten, daar heb je als rijke blanke echt niets te zoeken.makreel schreef: ↑29-01-2020 11:12Wat vonden jullie tegenvallen?
Ik was ook rond die tijd in ZA en ik weet uit het nieuws dat een van die twee bussen op zaterdagavond een township in reed om te gaan fotograferen. Dat is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Dat is natuurlijk een beetje dom...
Overigens zou ik niet ZA als eerste rondreis doen en sowieso zal dat niet lukken binnen het genoemde budget.
Als het en warm en goedkoop moet zijn dan is Kroatië misschien een idee en dan een mix tussen Istrie/eilanden en het binnenland.
woensdag 29 januari 2020 om 14:44
Ik voelde me niet onveilig (eigenlijk heb ik dat nooit zo) maar de bewegingsvrijheid was zo beperkt dat het maar net aan je resort of hotel ligt of je nog een beetje wat kan beleven. Omdat er onderdelen worden geschrapt van het programma kan het zomaar dat je continu in de bus zit en op sommige plaatsen kan je nauwelijks wat doen na het donker. Ook is er bijna niets te doen tussen bepaalde stukken en dat is erg jammer.makreel schreef: ↑29-01-2020 11:12Wat vonden jullie tegenvallen?
Nee het is ons erg tegen gevallen. En onze gids kende de bus die is overvallen trouwens.
Wij hebben trouwens de hele kust gedaan. Van Kaapstad tot Johannesburg, ESwatini, Durban etc.