Vooraf reserveren

02-07-2021 23:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in onze vakantie naar Walibi Holland en Dolfinarium. We hebben gelezen dat je vooraf tickets moet kopen. Moeten we nou vooraf ook testen of een vaccinatiebewijs laten zien?

Vooral bij Walibi schrok ik van de prijs. We zijn met 5. Is het echt zo leuk? We kwamen al op rond de 175 euro.

Zijn er voornamelijk achtbanen of ook nog genoeg andere attracties? Pubers vinden dat leuk maar ik ben niet zo n held.

Het vooraf reserveren vind ik eigenlijk echt niks... stel het is die dag meer dan 30 graden of hele dag regen?

We denken erover toch maar te reserveren. Anders zit het vol.

Reserveren jullie nu ook al uitstapjes? Nog tips wat echt leuk is in Walibi?
Je hoeft niet lang van tevoren te reserveren, ik kan nu nog reserveren voor morgen. Je kunt dus eerst de weersvoorspellingen afwachten.

Een pretpark kost nou eenmaal aardig wat geld. Op een kermis zou je dat bedrag per persoon ook met een paar ritjes al kwijt zijn.
Er zijn vooral gave achtbanen, maar je hoeft niet overal in met je pubers natuurlijk, je kunt ook zelf in 1 van de 2 waterbanen gaan, of het reuzenrad, terwijl je pubers in een achtbaan gaan.
Ik vind de virtuele wachtrijen die ze nu hebben ideaal. Je kunt precies zien waar de wachttijd langer of korter is, en je kunt fijn ergens wat zitten drinken of zo terwijl je in de virtuele wachtrij staat. De echte wachtrij is vervolgens maar kort. Je kunt de dag veel efficiënter indelen nu.

Alle attracties kun je natuurlijk gewoon op de site bekijken: https://www.walibi.nl/nl/attracties
Je kan ook je pubers afzetten en later weer ophalen. Scheelt je geld als je zelf bijna nergens in wil.
Walibi is erg gericht op voornamelijk achtbanen.
De laatste keer dat ik in Walibi was heette het nog Six Flags maar inderdaad het park is erg gericht op achtbanen, wat voor mij persoonlijk een pluspunt was, maar er zijn ook genoeg andere attracties maar een deel daarvan waren destijds gewoon een soort van kermis attracties die daar vast stonden. Een van de voordelen was ook dat het park best compact is en niet zo groot als de Efteling. Dat scheelt toch weer lopen.

En ja het is duur maar met een dagje kermis zou ik meer kwijt zijn als ik in alle leuke attracties zou gaan.

Dolfinarium vond ik persoonlijk erg tegen vallen.
Walibi : Heb paar jaar terug zelf mijn dochter (jonge tiener) en vriendin afgezet en ik daar in de omgeving bij Elburg gaan wandelen en het leuke stadje bekijken. En eind van de dag weer opgehaald. Echt aanrader ,want kende de omgeving niet. Is 1 uur en 15 min rijden. Vooral het wandelen vanaf oud stadje Elburg langs de dijk met zicht op water is mooi. Heb me prima vermaakt hele dag en zij ook.
Ze is nog 2 x geweest n Walibi en beide keren alleen met (groepje) vrienden. Heb haar nog een keer gebracht en andere vader haalde ze op. Er is een kiss and ride plek om ze af te zetten. Ook wel kaartje met airmiles gekocht.

Dolfinarium zijn we wel mee geweest. Erg leuk.
We gaan in het hoogseizoen, vandaar dat ik me afvraag of we nu al moeten reserveren.

Bedankt voor de tips! We gaan wel met zn allen, omdat het echt een vakantieuitje is. Ik zal me voorbereiden op veel achtbanen. We fijn dat het park aan te lopen is.
Dat reserveren vind ik ook een nadeel. Wij gaan naar Slagharen in de zomer, maar denk dat ik dat nu ook al moet reserveren. Maar ja, het is nu even niet anders.
Is er niet ergens korting voor Walibi te vinden? Met de dagje uit punten van de jumbo zit ik op sommige dagen in augustus op 140 euro met 5en.
Persoonlijk vind ik Walibi 1 van de mindere parken in Nederland. Ik hou erg van pretparken en vooral ook van achtbanen, maar ik vind de sfeer van Walibi gewoon niet zo. We gaan dan liever naar Toverland of de Efteling :) er zijn in Walibi naast de achtbanen wel nog voldoende andere attracties. Je hoeft je daar zeker niet te vervelen als je niks om achtbanen geeft.
Dolfinarium boycot ik.
Irregular_Choice schreef:
03-07-2021 06:57
Dolfinarium boycot ik.
:high5:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Irregular_Choice schreef:
03-07-2021 06:57

Dolfinarium boycot ik.
+1

Wij waren laatst in Walibi, op een doordeweekse dag. Alsnog liepen de wachttijden op tot 60 a 90 min. Je wacht dan wel niet in de wachtrij, maar je kunt maar steeds voor 1 achtbaan in die virtuele wachtrij gaan staan. Er om 10u al zijn, direct met openingstijd, helpt wel om voor de grootste drukte alvast een aantal attracties te kunnen doen. En tegen de klok in gaan helpt ook (beginnen bij de speed of sound, einde vd middag is die heel vol).
Er is verder weinig naast de achtbanen.
Wel zijn er wat stukken gras aan het water, waar je echt wel lekker kunt zitten. Je zou ook een kleedje en een goed boek kunnen meenemen. Dan kan de rest zich bij je voegen op het moment dat ze in de virtuele wachtrij staan.
DerryGirl schreef:
03-07-2021 07:20
:high5:
https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... ijven.html

Ik ook. Scheelt weer geld door die te skippen, to.
Dolfinarium met pubers? Nog even los of het doen van trucjes door dieren nog past in deze tijd, ik denk dat je pubers het saai vinden.

Walibi zullen ze wel gaaf vinden. Zelfs al ga ik niet in de achtbanen dan geniet ik wel van de sfeer, het plezier van de rest en andere attracties. En reken het eens om. Een pretpark heb je van 10 tot 6 of later plezier. Een pretpark kost circa 35-40 euro p.p. Bij de bioscoop of een concert sta je na 2 uur buiten. Per uur dat je er bent, is een pretpark zo duur nog niet.
MrsDuck schreef:
03-07-2021 08:46
En reken het eens om. Een pretpark heb je van 10 tot 6 of later plezier. Een pretpark kost circa 35-40 euro p.p. Bij de bioscoop of een concert sta je na 2 uur buiten. Per uur dat je er bent, is een pretpark zo duur nog niet.
Eens, zo kijk ik ook altijd naar een festival en een concert, soms betaal je voor 1 artiest al minstens 70€ voor 2 uurtjes en voor een festival 100 maar dan ben je de hele dag onder de pannen en zie je tientallen artiesten.

Dolfinarium zou ik ook overslaan tegenwoordig.
MrsDuck schreef:
03-07-2021 08:46
Dolfinarium met pubers? Nog even los of het doen van trucjes door dieren nog past in deze tijd, ik denk dat je pubers het saai vinden.

Walibi zullen ze wel gaaf vinden. Zelfs al ga ik niet in de achtbanen dan geniet ik wel van de sfeer, het plezier van de rest en andere attracties. En reken het eens om. Een pretpark heb je van 10 tot 6 of later plezier. Een pretpark kost circa 35-40 euro p.p. Bij de bioscoop of een concert sta je na 2 uur buiten. Per uur dat je er bent, is een pretpark zo duur nog niet.
Inderdaad. Ik vind pretparken helemaal niet zo duur als je kijkt naar wat je ervoor krijgt. Een volle dag plezier, zeker in de zomer als parken nog langer open zijn. De Efteling met de zomeravond is van 10-24 open, gewoon 14 uur voor 46 euro ofzo? Rondshoppen voor korting loont ook echt wel. In Duitsland is regelmatig actie van Kellogg’s. Dan koop je zo’n pak ontbijtmeuk voor 3 euro en heb je voor 5 personen tickets voor een pretpark met 50% korting. Dat zijn de leuke aanbiedingen :)
Moeten we nou vooraf ook testen of een vaccinatiebewijs laten zien?
Nee.
spacescooter schreef:
03-07-2021 06:32
We gaan in het hoogseizoen, vandaar dat ik me afvraag of we nu al moeten reserveren.

Bedankt voor de tips! We gaan wel met zn allen, omdat het echt een vakantieuitje is. Ik zal me voorbereiden op veel achtbanen. We fijn dat het park aan te lopen is.
Ik zou zeker reserveren, als ik nu op de pagina kijk dan zie ik bijv dinsdag en vrijdag al op 'uitverkocht' staan.
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven