Vraag over Airbnb

22-08-2019 17:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap op mijn doorreis een nachtje bij een airBnB. Ik slaap bij zogezegd een superhost, hij heeft in een jaar of 3 25 recensies. Allen 5 sterren. Slaapkamer is prima, alleen .... er zit geen sleutel op de deur. Hij zei dat ik de sleutel kan vragen, maar staat dat niet raar?

Sorry voor de misschien ietwat domme vraag, maar ik heb nog niet heel veel ervaring met Airbnbs...
Hij zegt toch dat het kan, dus waarom is dat dan raar? Gewoon doen.

Vraag me wel af wat dat dan voor een slot is, als er geen sleutel op de deur zit, zoals aangegeven. Een hangslot of zo?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
22-08-2019 17:38
Hij zegt toch dat het kan, dus waarom is dat dan raar? Gewoon doen.

Vraag me wel af wat dat dan voor een slot is, als er geen sleutel op de deur zit, zoals aangegeven. Een hangslot of zo?
Gewoon een slot zonder sleutel.

Ja, kweet niet. Misschien dat ik dan truttig ofzo overkom.
Ik zou 'm vragen.
ontbijtkoekje schreef:
22-08-2019 17:40
Gewoon een slot zonder sleutel.

Ja, kweet niet. Misschien dat ik dan truttig ofzo overkom.
Nou en? Jij bent een betalende gast en de klant is koning. Who cares wat hij denkt, je ziet die vent nooit meer.
Ik snap 't niet zo goed. Hij geeft aan dat je de sleutel kan vragen, maar jij vraagt je dan weer af of het raar is als je dat doet?
En dan zit er toch gewoon een slot op de deur, alleen moet je even om een sleutel vragen?

Ik snap je overwegingen allemaal niet zo goed? Waarom zou om iets praktisch vragen iets truttigs kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dan dat er geen sleutel in het slot zit, maar dat hij die wel even voor je kan pakken als je dat prettiger vind?

Ik kan me voorstellen dat hij de sleutel er niet standaard in laat zitten, want zo kan je hem ook niet kwijtraken (door bijvoorbeeld slordigheid van logees).

(Hier zitten sleutels ook niet standaard in deuren waar wel een slot zit, omdat de kinderen er dan mee gaan leuren)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 17:54
17.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
22-08-2019 17:49
Ik snap 't niet zo goed. Hij geeft aan dat je de sleutel kan vragen, maar jij vraagt je dan weer af of het raar is als je dat doet?
En dan zit er toch gewoon een slot op de deur, alleen moet je even om een sleutel vragen?

Ik snap je overwegingen allemaal niet zo goed? Waarom zou om iets praktisch vragen iets truttigs kunnen zijn?
Het zal wel gewoon aan mij liggen, ik denk gewoon te moeilijk :nut:
Ter indicatie; als hij een superhost is en zo veel goeie recensies heeft dan vindt hij het sowieso leuk en belangrijk om goed voor z'n gasten te zorgen. Je kan er dan van uit gaan dat hij het veel fijner vindt dat jij aangeeft wat je fijn vindt in plaats van dat je dat niet zegt, ook (of misschien wel juist) als het om iets kleins gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hmm misschien verkeerd begrepen... Hij heeft geen sleutel van de kamerdeur.. Vind dit niet zo leuk eerlijk gezegd. Gebeurd dit vaker?
ontbijtkoekje schreef:
22-08-2019 17:57
Hmm misschien verkeerd begrepen... Hij heeft geen sleutel van de kamerdeur.. Vind dit niet zo leuk eerlijk gezegd. Gebeurd dit vaker?
Maar dan ga je toch ergens anders heen?
ontbijtkoekje schreef:
22-08-2019 17:57
Hmm misschien verkeerd begrepen... Hij heeft geen sleutel van de kamerdeur.. Vind dit niet zo leuk eerlijk gezegd. Gebeurd dit vaker?

Het is niet standaard maar het staat wel bij de voorzieningen of de kamer afsluitbaar is of niet.

Zeker als je 1 kamer bij iemand in huis huurt is het niet vanzelfsprekend. Maar ja kan aangeven dat je dat wel belangrijk vind, wellicht wil hij er dan wel iets mee doen, dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Zet een stoel onder de deurkruk. Dan voel je je geruster.
Ik denk dat er geen gevaar is, omdat er al meer recensies gegeven zijn voor deze airbnb. Als het een gevaarlijke gek was, duurde dat niet zo lang.
Maar als jij je beter voelt als er niemand zomaar binnen kan, is dat ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel, zou de deur ook wel willen afsluiten, hoewel ik me dan niet kan voorstellen dat iemand zomaar zou binnenwandelen.
Het is een super host, die "titel " gaat hij echt niet zomaar op het spel zetten hoor.

En anders annuleer je en ga je op zoek naar een andere kamer met slot.

Het is dat ik uiteindelijk met een vriendin ben gegaan en we een andere airbnb genomen hebben dan ik genomen zou hebben als ik alleen op reis gegaan zou zijn, maar echt ik zou niet eens meer weten of er een slot op die deur zat, dit was ook bij een man in huis, geen moment bij stilgestaan.

Soms moet je mensen ook gewoon vertrouwen toch ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk: als je zo'n mekkeraar bent wat betreft sleutels/deuren/communicatie, had je niet voor een AirBnB moeten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-08-2019 18:51
Ik begrijp je wel, zou de deur ook wel willen afsluiten, hoewel ik me dan niet kan voorstellen dat iemand zomaar zou binnenwandelen.
Het is een super host, die "titel " gaat hij echt niet zomaar op het spel zetten hoor.

En anders annuleer je en ga je op zoek naar een andere kamer met slot.

Het is dat ik uiteindelijk met een vriendin ben gegaan en we een andere airbnb genomen hebben dan ik genomen zou hebben als ik alleen op reis gegaan zou zijn, maar echt ik zou niet eens meer weten of er een slot op die deur zat, dit was ook bij een man in huis, geen moment bij stilgestaan.

Soms moet je mensen ook gewoon vertrouwen toch ;-)
Daar heb je ook gelijk in.

Het zal allemaal wel loslopen nu ik het even op zijn beloop heb laten gaan, maar in eerste instantie dacht ik: ieks. Nu ben ik van nature al geen heldin dus dat speelt ook wel mee ;)
Zanahoria schreef:
22-08-2019 18:58
Heel eerlijk: als je zo'n mekkeraar bent wat betreft sleutels/deuren/communicatie, had je niet voor een AirBnB moeten kiezen.

Dat is natuurlijk onzin; AirBnB bestaat niet uit kneuteraars zodat je niks te wensen mag hebben of zo.
Er is gewoon een heel breed aanbod op AirBnB van simpele kamers tot kapitale villa's.

Dit is gewoon een hele doodnormale vraag en ook helemaal geen veeleisende vraag.
Gewoon volgende keer even specifiek bij de kamervoorzieningen kijken of er een slot-op-de-slaapkamerdeur vermeld is.
Of gewoon vragen; dan weet je het ook.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
22-08-2019 19:05
Dat is natuurlijk onzin; AirBnB bestaat niet uit kneuteraars zodat je niks te wensen mag hebben of zo.
Er is gewoon een heel breed aanbod op AirBnB van simpele kamers tot kapitale villa's.

Dit is gewoon een hele doodnormale vraag en ook helemaal geen veeleisende vraag.
Ja, er staat een heel breed spectrum op AirBnB, maar de verhuur gaat bijna altijd via particulieren. Dan krijg je héél vaak wel iets kneuterigs erbij, zoals dit. Dit zijn dingen die je echt wel kan verwachten op AirBnB, zeker als het een kamer is bij iemand in huis (dus niet een heel appartement, dat zou vreemd zijn als je dat niet kunt afsluiten).
Als je professionaliteit verwacht, dan moet je niet via AirBnB huren.
Zanahoria schreef:
23-08-2019 23:05
Ja, er staat een heel breed spectrum op AirBnB, maar de verhuur gaat bijna altijd via particulieren. Dan krijg je héél vaak wel iets kneuterigs erbij, zoals dit. Dit zijn dingen die je echt wel kan verwachten op AirBnB, zeker als het een kamer is bij iemand in huis (dus niet een heel appartement, dat zou vreemd zijn als je dat niet kunt afsluiten).
Als je professionaliteit verwacht, dan moet je niet via AirBnB huren.

Ik ben het met je eens dat je in een kneuterige setting iets kneuterigs kan verwachten. Maar AirBnB is nu ongeveer de grootste aanbieder van alle soorten en maten van vakantie-short-stay-verhuur en echt niet alleen van kneuterige particulieren.

Je kan ook gewoon een kapitale villa huren bijvoorbeeld. Via een professionele onderliggende organisatie die dit ook aanbiedt via andere kanalen zoal Booking, Bellvilla en dergelijke.

AirBnB is niet iets waar je kneuterigheid kan verwachten omdat het AirBnB is. Maar als je voor 30 euro een kamer boekt via AirBnB mag je natuurlijk wel je eisenpakket na verhouding bij stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven