Vraagje over Barcelona

06-02-2013 18:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een lastige opgave!

Vriend en ik willen graag in april een weekje naar Barcelona. We hebben al een leuk appartement gevonden, en een goedkope vlucht gevonden via Ryanair.

Aangezien Ryanair niet vliegt op Barcelona city. Zijn we dus aanwezen op Girona of Reus. Dat is een dorpje op ongeveer 1,5 uur rijden van Barcelona als ik het goed heb.

Wat nu het probleem is, is dat Ryanair niet zo'n gunstige terug vluchten heeft qua tijd. Als we deze tickets zouden boeken, zouden we om 07:00 terug vliegen. We moeten dus op tijd terug met het OV.

Ik heb al rond gekeken op internet, en de zoek functie hier langs gebruikt. Maar werd niet veel wijzer! Ik zag wel iets staan over een bus die terug rijdt, maar heb niet echt duidelijke informatie gevonden.

Kan iemand van jullie mij hier iets meer over vertellen, zodat wij met een gerust hart op reis kunnen
Hoe veel duurder is een ticket waarmee je wel rechtstreeks naar Barcelona gaat?

Is dat honderden euro's duurder? Of valt at af te wegen tegen het ongemak van het héél vroeg op moeten staan,niet kunnen ontbijten ( en dat dus reteduur moet doen op het vliegveld ) misschien in de spits naar het vliegveld moeten, etc. ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat komt goed, ik heb zelf ook eens een vroege bus moeten nemen vanuit Barcelona naar Girona.

Zie http://www.barcelona-tour ... rcelona.html#barcelonabus voor info.

Vanaf 8 februari tm 13 maart is de dienstregeling als volgt:

http://www.sagales.com/pu ... -costa-brava---barcelona-(estacio-nord)-2013-02-04.pdf

Check wel even welke dag je vliegt! Maar er gaan bussen om 3, 4 en 5 uur 's nachts vanuit Barcelona naar Girona. Veel plezier!
Bgb:

Ja, want met Ryanair zijn we 109,- kwijt en met KLM 256,- en dan moeten we nog van Brabant naar Amsterdam met de trein. En Ryanair vliegt ook op ehv.
Da's toch hartstikke zonde, zo vroeg terugvliegen? Daar moet je op de laatste dag al rekening mee houden, wetende dat je midden in de nacht weg moet.

Heb je ook Transavia bekeken? Die vliegt ook vanaf Eindhoven.
quote:fasjon schreef op 06 februari 2013 @ 18:20:

Bgb:

Ja, want met Ryanair zijn we 109,- kwijt en met KLM 256,- en dan moeten we nog van Brabant naar Amsterdam met de trein. En Ryanair vliegt ook op ehv.

Bereken dan ook de kosten van overnachten voor je terugvlucht en de reis van en naar Barcelona-Girona. Omdat je terug heel vroeg moet, moet je op het vliegveld overnachten, omdat het OV niet op tijd van Barcelona naar Girona zal rijden.

Overweeg serieus een andere maatschappij, directe vluchten besparen je uiteindelijk een hoop geld. Dat lijkt niet zo op het eerste gezicht, gekeken naar de vliegticketprijs. Maar als je erbij optelt wat je kwijt bent aan extra reiskosten en overnachtingskosten, is het de moeite vaak niet waard. Plus het enorme tijdsverlies door extra reistijd. Het mag 1,5 uur van Barcelona zijn, maar wat dacht je van wachttijden voor het vervoer.
quote:Splinter02 schreef op 06 februari 2013 @ 18:25:

Da's toch hartstikke zonde, zo vroeg terugvliegen? Daar moet je op de laatste dag al rekening mee houden, wetende dat je midden in de nacht weg moet.

Heb je ook Transavia bekeken? Die vliegt ook vanaf Eindhoven.Yup, en als je enigszins flexibel bent in vertrek en retourdata, E150 voor een ticket.
Ik heb dit zien staan op een forum van 2007. Lang geleden dus! Wil eigenlijk weten of dit nog klopt. Weet iemand dat?

Als je met Ryanair vliegt, dan staat er buiten een bus (busmaatschappij Sagalés) klaar die de passagiers rechtstreeks naar Barcelona vervoert (retourticket ¤ 21.00 pp). Daar waar je uitstapt in Barcelona, daar stap je op de terugreis 's morgens om 4 uur ook weer op. Zo ben je op tijd (om 6 uur) voor je vlucht terug.
quote:fasjon schreef op 06 februari 2013 @ 19:25:

Ik heb dit zien staan op een forum van 2007. Lang geleden dus! Wil eigenlijk weten of dit nog klopt. Weet iemand dat?

Als je met Ryanair vliegt, dan staat er buiten een bus (busmaatschappij Sagalés) klaar die de passagiers rechtstreeks naar Barcelona vervoert (retourticket ¤ 21.00 pp). Daar waar je uitstapt in Barcelona, daar stap je op de terugreis 's morgens om 4 uur ook weer op. Zo ben je op tijd (om 6 uur) voor je vlucht terug.Hoef je met Ryanair maar één uur voor je vliegt aanwezig te zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik weet niet hoe het zit met Girona.

Maar ik vloog afgelopen december via Reus, en doe bus die er dus hoort te staan voor een rechtstreekse verbinding met Barcelona die stond er niet en nergens wisten ze mij te vertellen hoelaat die dan wel kwam, de bus van reus vliegveld naar Reus station die kwam ook pas ruim een uur later, dus hebben wij samen met wat andere passagiers een taxi gepakt tot reus station (25 euro). En vanaf daar de trein naar Barcelona (8,50,-)

Ik vloog terug om 10.30 maar ik vertrouwde dus echt niet meer op die zogenaamde rechtstreekse bus richting het vliegveld, dus hebben wij weer met meerdere mensen de trein + taxi gepakt.

Hierdoor moest ik dus al om half 8 de trein hebben vanaf Barcelona naar reus station en toen haalden we alles net.

Dus om 7 uur terug vliegen vanaf Reus zit er denk ik sowieso niet in, of je moet de avond ervoor de laatste trein die kant op pakken en daar de nacht doorbrengen of daar een hotel of iets dergelijks pakken.
Transavia vliegt vanaf EINDHOVEN rechtstreeks op Barcelona... In april boek je een ticket vanaf EUR 110... Goede vluchttijden.

Easyjet vliegt ook rechtstreeks op Barcelona. Vanaf Amsterdam.

Ik vlieg vaak met Ryanair, maar voor Barca zou ik een andere maatschappij kiezen.
We hebben al een andere maatschappij gevonden! Voor 100,- p.p vliegen we naar Barcelona city.
Beter Buen viaje!
Had ook bijna tickets bij Ryanair gekocht 120 euro met zijn drietjes.

Maar toen ik ging lezen over het vliegveld Reus en Girona

toch maar besloten om met Transavia te gaan.

88 euro pp van eindhoven.

Wel duurder maar uiteindelijk goedkoper om El prat te vliegen en veel makkelijker.

Transavia heeft ook gunstige tijden.

Half twee vliegen en vijf uur in de middag terug.

Terwijl Ryan air inderdaad 7 uur in de ochtend vliegt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven