Vrijwilligersproject met SIW

13-04-2010 21:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer wil ik eens niet de hele vakantie aan het strand hangen maar eens als vrijwilliger aan de slag. Nu heb ik een leuk vrijwilligersproject in India gezien bij SIW Internationale vrijwilligersprojecten. Ik ken SIW echter niet. Is iemand van jullie weleens weggeweest met SIW en hoe is dit bevallen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Petra
Reclame mag hier niet; eerst de voorwaarden lezen!
Hoezo is dit reclame?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nja net 1 dag lid zijn en dit posten? Riekt naar reclame
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die met een of andere vrijwilligersorganisatie zijn weggegaan.
Hoi Petra,

Ja, ik heb wel ervaring met SIW, ik ben meerdere keren via hen weg geweest tussen 1997 en 2002. Dus wel lang geleden inmiddels en ook alleen binnen Europa.

Ik vond het een goede organisatie, communicatie verliep snel en goed en ze besteden zorg aan de voorbereiding.

Maar: veel hangt af van de zusterorganisatie waar ze mee uitwisselen (waar SIW natuurlijk wel voor gekozen heeft om mee samen te werken). Of ter plekke het project goed georganiseerd is, dat hangt van de zusterorganisatie en de leiding van het project af. En 's lands wijs, 's lands eer: verwacht geen Nederlandse efficientie in India!

Verder is mijn ervaring dat het project echt staat of valt met de groep deelnemers en je weet natuurlijk nooit van te voren hoe dat uitpakt. Je kunt een supergroep treffen en je kunt een verzameling mensen treffen die nooit een groep worden, ik heb alletwee meegemaakt. Ik moet hierbij vermelden dat ik vooral natuur en constructiewerk gedaan heb. Dat was meestal erg simpel werk, waardoor de stemming in de groep juist heel belangrijk werd. Ik kan me voorstellen dat een sociaal project weer heel anders gaat.

Al met al heb ik bijzondere ervaringen opgedaan en kan ik je SIW zeker aanraden.
He Snorhaar,

Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee! Was al bang dat er geen echte reactie meer zouden komen :-)

Groet,

Petra

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven