vrouw alleen naar egypte

14-03-2012 14:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een week naar de zon, deze tijd van het jaar is egypte voor mij de beste optie (zon en goedkoop). Gewoon 8 dagen luieren aan zwembad/strand met een boek, allinclusive.

Wat denken jullie? Is dit te doen, of vragen om problemen? Ben al eens eerder in egypte geweest, vond daar de medewerkers van het resort vrij opdringerig. Toen kon ik ze wel aardig afwimpelen, maar toen was ik met een man.

Voordat ik beslis om te gaan hoor ik graag jullie mening en/of ervaringen!
Niet doen. Je gaat het niet leuk hebben. Echt niet.
Egypte is echt een no go voor een vrouw alleen.
Egypte kan inderdaad een mooi land zijn. Cultureel en qua klimaat heeft het veel te bieden. Aan de andere kant gaan veel mensen op dit moment niet naar Egypte omdat het niet geheel stabiel is. Naar mijn mening is dit niet correct aangezien er nooit echt ongereldheden plaatsvinden in badplaatsen als sharm el sheikh.

Misschien kan je samen reizen met iemand, bijvoorbeeld een andere vrouw in plaats van alleen. Dat geeft je misschien een veiligere gevoel ook ten opzichte van die mannen die daar werken. Als je van landen in het midden oosten of noord afrika houdt dan is een plaats als Beiroet(libanon) ook een aanrader. Het is vrij modern, cultereel veel te bieden en qua uitgaansgelegenheden is het bijvoorbeeld beter als veel Europese hoofdsteden. Nadeel is dat de prijs iets duurder is dan Egypte.
Geen goed plan ben ik bang.
Echt niet doen! Een vrouw alleen in Egypte is gewoon niet leuk! Ik was er in 1992 met mijn Egyptische echtgenoot, toen waren de mannen al vervevelend tegen loslopende vrouwen...

Ik had er geen last van, maar in 2003 toen ik alleen ging, was het zeer vervelend!
Ik zou ergens anders heen gaan.
Bedankt voor de reacties! Montesequieu, bedankt voor je tip, normaal gesproken ben ik meer van cultuur en uitgaan, maar deze vakantie heb ik nodig om bij te komen. Wil echt alleen maar slapen en lezen.

Heeft iemand een tip? Allinclusive en zon zoek ik....

Of wil er iemand mee luieren :-)
Je mag wel met lief en mij mee hoor, wij gaan in april naar Turkije. Is de laatste keer met z'n tweetjes en bovendien tegen die tijd behoorlijk zwanger, dus die allinclusive leek ons ook wel een uitkomst...
Alle gekheid op een stokje: Turkije is alsvrouw alleen goed te doen hoor. En als je wilt, heb je daar ook nog wel aanspraak ook.
Als je een mannengek bent, kan je je hart ophalen. Je zal niet lang alleen blijven vermoed ik zo. Maar als je dat neit bent, denk ik dat het je heel snel irriteert, al die aandacht.
Check Eilat!
Haha dankje Jarek! Ben nu inderdaad aan het googlen voor turkije, wil namelijk wel echt zon... En volgende week al weg!
Ik ben vorige week terug gekomen uit fuerteventura ! Super weer, ongeveer 27 graden, prima eten all inclusive en ik heb er veel mensen gezien die alleen waren! En betaalbaar! Geboekt via het zonnige web:)
quote:kettle schreef op woensdag 14 maart 2012 15:12 Check Eilat!

Ziet er leuk uit, maar te duur!

Schrok trouwens echt van de meerprijs die je betaalt als je alleen reist!! Voor mij de eerste keer alleen op vakantie, dus had geen idee dat het gemiddeld 200 euro duurder is!
Volgens mij kun ke overal wel in zuid europa terecht. Ik zag gisteren op het weerbericht dat het ook in spanje boven de 20 graden is. Voor gewoon te luieren is dat prima. Alleen kun je dan niet zwemmen in de zee. Die vond ik vorig jaar in mei nog te koud.
quote:Jarek03 schreef op 14 maart 2012 @ 15:00:

Je mag wel met lief en mij mee hoor, wij gaan in april naar Turkije. Is de laatste keer met z'n tweetjes en bovendien tegen die tijd behoorlijk zwanger, dus die allinclusive leek ons ook wel een uitkomst...

Off topic

Lekker hoor nog even weg voordat jullie kindje er straks is! Wij schelen niet veel qua uitgerekende datum dus je bent dan echt behoorlijk zwanger Heel veel plezier alvast!
Het weer is in Portugal nu ook al erg lekker!
quote:bezem29 schreef op 14 maart 2012 @ 15:20:

[...]

Schrok trouwens echt van de meerprijs die je betaalt als je alleen reist!! Voor mij de eerste keer alleen op vakantie, dus had geen idee dat het gemiddeld 200 euro duurder is!Je bent inderdaad vaak heel veel geld meer kwijt als je alleen reist. Vorig jaar ging mijn man niet mee toen ik met mijn familie wegging en mijn reis was 300 euro duurder (voor 12 dagen). Maar sommige organisaties c.q. hotels berekenen deze extra kosten niet. Het is alleen echt even goed zoeken naar zo'n hotel.
quote:stormkracht schreef op 14 maart 2012 @ 15:44:

[...]

Off topic

Lekker hoor nog even weg voordat jullie kindje er straks is! Wij schelen niet veel qua uitgerekende datum dus je bent dan echt behoorlijk zwanger Heel veel plezier alvast!Thanks stormkracht! Mocht nog vliegen (30weken) en we wilden wel heel graag nog een keer saampjes weg.. Daarna nog vier weken werken en dan met verlof. Heb er zin in!
.
waarom Egypte?!
quote:Ksenija schreef op woensdag 14 maart 2012 16:29 waarom Egypte?!Zon en goedkoop... Budget 600 euro.
"Alleen naar zo'n wanstaltige all nclusive waar dan ook zou ik al niet eens overwegen. Vreetschuren voor cultuur en landschuwe tokkies die voor weinig graag zo zat mogelijk willen worden en de hele dag in een ellendig en vies zwembad willen hangen..Daar ga je toch in je eentje niet tussen zitten? In turkije zitten dat soort 'resorts' vol met russen die zich maar al te graag klemzuipen dus dat is als vrouw alleen ook niet echt prettig lijkt me...

Wat is je budget? Ken zat 'vrouw vriendelijke' reisbestemmingen waar het 25 plus graden is op het moment"

Slechte ervaringen mee???? Om te relaxen vind ik het heerlijk. Heb ook genoeg gezien van de wereld en ben zeker geen tokkie....
Niet doen! ik heb het ook een paar jaar geleden gedaan, wilde er heel graag even tussenuit en Egypte was wat prijs betreft nog te doen en de dames van D-reizen zeiden dat het pima kon. Ik ben met boeken en goedgemutst naar een 4 sterren all inclusive oord gegaan want dacht dat het dan wel los zou lopen. Mooi niet dus. Ik ben niet bang uitgevallen maar zelfs de mannen van het hotel hielden me steeds in de gaten. Ze liepen zelfs steeds langs mijn deur. Ik heb me nog nooit zo onveilig en opgelaten als toen gevoeld. En in je eentje even de (toeristische) stad in (Hurghada) was helemaal not done.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven