vrouw alleen naar egypte
woensdag 14 maart 2012 om 14:27
Ik wil graag een week naar de zon, deze tijd van het jaar is egypte voor mij de beste optie (zon en goedkoop). Gewoon 8 dagen luieren aan zwembad/strand met een boek, allinclusive.
Wat denken jullie? Is dit te doen, of vragen om problemen? Ben al eens eerder in egypte geweest, vond daar de medewerkers van het resort vrij opdringerig. Toen kon ik ze wel aardig afwimpelen, maar toen was ik met een man.
Voordat ik beslis om te gaan hoor ik graag jullie mening en/of ervaringen!
Wat denken jullie? Is dit te doen, of vragen om problemen? Ben al eens eerder in egypte geweest, vond daar de medewerkers van het resort vrij opdringerig. Toen kon ik ze wel aardig afwimpelen, maar toen was ik met een man.
Voordat ik beslis om te gaan hoor ik graag jullie mening en/of ervaringen!
woensdag 14 maart 2012 om 17:00
quote:Booyahh schreef op 14 maart 2012 @ 16:27:
Alleen naar zo'n wanstaltige all nclusive waar dan ook zou ik al niet eens overwegen. Vreetschuren voor cultuur en landschuwe tokkies die voor weinig graag zo zat mogelijk willen worden en de hele dag in een ellendig en vies zwembad willen hangen..Daar ga je toch in je eentje niet tussen zitten? In turkije zitten dat soort 'resorts' vol met russen die zich maar al te graag klemzuipen dus dat is als vrouw alleen ook niet echt prettig lijkt me...
Wat is je budget? Ken zat 'vrouw vriendelijke' reisbestemmingen waar het 25 plus graden is op het momentJij bent er nog nooit geweest neem ik aan? En zo wel, dan zat je duidelijk op de verkeerde plek.
Alleen naar zo'n wanstaltige all nclusive waar dan ook zou ik al niet eens overwegen. Vreetschuren voor cultuur en landschuwe tokkies die voor weinig graag zo zat mogelijk willen worden en de hele dag in een ellendig en vies zwembad willen hangen..Daar ga je toch in je eentje niet tussen zitten? In turkije zitten dat soort 'resorts' vol met russen die zich maar al te graag klemzuipen dus dat is als vrouw alleen ook niet echt prettig lijkt me...
Wat is je budget? Ken zat 'vrouw vriendelijke' reisbestemmingen waar het 25 plus graden is op het momentJij bent er nog nooit geweest neem ik aan? En zo wel, dan zat je duidelijk op de verkeerde plek.
woensdag 14 maart 2012 om 17:29
quote:cajean schreef op 14 maart 2012 @ 16:47:
Niet doen! ik heb het ook een paar jaar geleden gedaan, wilde er heel graag even tussenuit en Egypte was wat prijs betreft nog te doen en de dames van D-reizen zeiden dat het pima kon. Ik ben met boeken en goedgemutst naar een 4 sterren all inclusive oord gegaan want dacht dat het dan wel los zou lopen. Mooi niet dus. Ik ben niet bang uitgevallen maar zelfs de mannen van het hotel hielden me steeds in de gaten. Ze liepen zelfs steeds langs mijn deur. Ik heb me nog nooit zo onveilig en opgelaten als toen gevoeld. En in je eentje even de (toeristische) stad in (Hurghada) was helemaal not done.Bedankt voor je reactie.... Nu ik alle reacties zo lees toch maar besloten niet naar Egypte gaan. OP zoek naar een andere goedkope bestemming!
Niet doen! ik heb het ook een paar jaar geleden gedaan, wilde er heel graag even tussenuit en Egypte was wat prijs betreft nog te doen en de dames van D-reizen zeiden dat het pima kon. Ik ben met boeken en goedgemutst naar een 4 sterren all inclusive oord gegaan want dacht dat het dan wel los zou lopen. Mooi niet dus. Ik ben niet bang uitgevallen maar zelfs de mannen van het hotel hielden me steeds in de gaten. Ze liepen zelfs steeds langs mijn deur. Ik heb me nog nooit zo onveilig en opgelaten als toen gevoeld. En in je eentje even de (toeristische) stad in (Hurghada) was helemaal not done.Bedankt voor je reactie.... Nu ik alle reacties zo lees toch maar besloten niet naar Egypte gaan. OP zoek naar een andere goedkope bestemming!
woensdag 14 maart 2012 om 17:40
Succes!
Ik zit zelf ook weer aan een uitrustvakantie te denken maar niet naar Egypte! Ik heb ook weleens een weekje alleen op Kos gebivakkerd. Was heerlijk, leuke mensen ook ontmoet. Had een appartementje genomen, hoewel dat meer een bezemkast was (ja dat is de pech als je alleen gaat) en daar een fiets gehuurd en deed net of ik daar een weekje ging wonen. Beviel prima.
Ik zit zelf ook weer aan een uitrustvakantie te denken maar niet naar Egypte! Ik heb ook weleens een weekje alleen op Kos gebivakkerd. Was heerlijk, leuke mensen ook ontmoet. Had een appartementje genomen, hoewel dat meer een bezemkast was (ja dat is de pech als je alleen gaat) en daar een fiets gehuurd en deed net of ik daar een weekje ging wonen. Beviel prima.
woensdag 14 maart 2012 om 22:22
ik ben een jaar of 7 geleden alleen naar egypte geweest en heb een leuke vakantie gehad. Zorg dat je wat egyptische woordjes kent. Neem uitnodigingen aan om thee te drinken in de winkeltjes en klets er op los. Zodra ze je kennen en weten wat voor een vlees ze in de kuip hebben, zullen ze je niet lastig vallen. Als je geen aandacht wil, negeer ze gewoon (dat doen egyptische dames ook). Maar mijn ervaring is: gewoon overal een praatje maken en op de thee gaan en vrienden maken. Erg leuk. En gewoon duidelijk aangeven wat je (niet) wilt bijv ik kom niks kopen, ben niet op zoek naar een vriend etc. Als je dat meteen duidelijk maakt en wel open praatjes maakt dan worden het je beste vrienden en kun je een erg leuke vakantie hebben. Veel plezier!
donderdag 15 maart 2012 om 10:12
Laatste vakantie was naar Marokko, was naar een surflodge gegaan. Spotgoedkoop, meer meiden alleen, wel wat luxe maar ook lekker in beweging zijn met surfen en yoga. Ook nog een paar dagen weg geweest, autootje gehuurd en naar Marrakech gereden. Was echt een topvakantie! Ik was naar deze lodge: http://www.dfrostsurfmorocco.nl/
donderdag 15 maart 2012 om 11:35
Je kan prima naar Egypte hoor in je eentje.
Ook in Turkije als vrouw alleen kunnen ze je lastigvallen.
Het weer in april kan het in Turkije nog aardig fris zijn.
Egypte is zonzeker.
Het laatste resort in Makadi bay had uitstekend personeel wat niet opdringerig was.
Stella Makadi heet het.
Leuke zwembaden en strand.
Ook in Turkije als vrouw alleen kunnen ze je lastigvallen.
Het weer in april kan het in Turkije nog aardig fris zijn.
Egypte is zonzeker.
Het laatste resort in Makadi bay had uitstekend personeel wat niet opdringerig was.
Stella Makadi heet het.
Leuke zwembaden en strand.
donderdag 15 maart 2012 om 12:06
quote:Bo1981 schreef op 15 maart 2012 @ 10:12:
Laatste vakantie was naar Marokko, was naar een surflodge gegaan. Spotgoedkoop, meer meiden alleen, wel wat luxe maar ook lekker in beweging zijn met surfen en yoga. Ook nog een paar dagen weg geweest, autootje gehuurd en naar Marrakech gereden. Was echt een topvakantie! Ik was naar deze lodge: http://www.dfrostsurfmorocco.nl/Dit ziet er echt super leuk uit! Jammer dat het weer nu nog niet zo goed is daar, wil echt wel zekerheid van zon en 25 graden.... Maar misschien is het wat voor in de zomer, ik ga hem zeker onthouden!
Laatste vakantie was naar Marokko, was naar een surflodge gegaan. Spotgoedkoop, meer meiden alleen, wel wat luxe maar ook lekker in beweging zijn met surfen en yoga. Ook nog een paar dagen weg geweest, autootje gehuurd en naar Marrakech gereden. Was echt een topvakantie! Ik was naar deze lodge: http://www.dfrostsurfmorocco.nl/Dit ziet er echt super leuk uit! Jammer dat het weer nu nog niet zo goed is daar, wil echt wel zekerheid van zon en 25 graden.... Maar misschien is het wat voor in de zomer, ik ga hem zeker onthouden!
zaterdag 17 maart 2012 om 16:54
Ik ben zeker 5 keer alleen naar Egypte gegaan en heb er nooit problemen ondervonden. Misschien ben ik ook wel blind voor dat soort acties. Nu was ik daar wel om te duiken en dan ben je dus niet de hele dag in het resort.
Ik vind het dus wel een aanrader, mits je een beetje stevig in je slippers staat en je aanpast aan de cultuur (schouders bedekken en niet in ieniemie rokje en megadecollete over straat gaat).
Ik vind het dus wel een aanrader, mits je een beetje stevig in je slippers staat en je aanpast aan de cultuur (schouders bedekken en niet in ieniemie rokje en megadecollete over straat gaat).
donderdag 5 april 2012 om 16:04
Ben zowel in Egypte, Turkije als Marokko geweest en geen nare ervaringen gehad zover. Heb het wel altijd naar mijn zin gehad en goede contacten aan overgehouden. Ik denk dat je in alle landen en culturen wel mindere ervaringen op kan doen maar daarmee kan je niet een heel land over een kop kam scheren.
vrijdag 6 april 2012 om 11:18
Het hangt er vanaf waar in Egypte je naartoe gaat! Ik ben een jaar geleden naar El Gouna geweest, hotel Rihanna Three corners (http://www.threecorners.com/hotel.php?hotel=1&lang=en) weliswaar met mn moeder maar we hebben dit als heel prettig ervaren. We waren al eerder naar Egypte geweest (Hurghada) maar dat was niet heel leuk, inderdaad door de opdringerigheid van mannen. El Gouna is een soort 'reservaat', een toeristendorpje wat uit de grond is gestampt maar doordat gebouwen niet hoger dan 2 verdiepingen mogen zijn, is het aanzicht heel anders. En dit hotel is in handen van Belgische eigenaren waardoor de sfeer al heel anders was. Geen Russen oid, veel NL, Belgen etc. Wat mij betreft een ideale plek om alleen een weekje uit te rusten!