Waar ga ik heen?

08-02-2011 16:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een luxeprobleem dat eigenlijk geen probleem is.

In december/januari wil ik op reis, ik heb maximaal 5 weken te besteden, waar de feestdagen ook in vallen. Nu heb ik me de afgelopen weken min of meer gericht op zuid-India, maar nu ga ik twijfelen of een andere bestemming misschien veel leuker/mooier/spannender is?

Ik wil alleen gaan en ben gewend om lowbudget rond te reizen. Voor de beeldvorming van 'lowbudget': rondkomen van 15 euro per dag is in Azië geen probleem, 30 euro in Europa lukt me ook prima.

De facts op een rijtje:

- maximaal 5 weken in december/januari, minder mag ook

- maximaal 1500-1800 euro inclusief ticket/overnachtingen/vervoer/eten

- mooi weer, als in: geen vrieskou en minimaal 15 graden met zon. Geen moessonregens graag.

- aanwezigheid van -beperkt- openbaar vervoer, want geen rijbewijs

- een paar mooie steden, wat tempels/kerken/culturele dingen, eventueel ook natuurparken. Strand is leuk, maar niet noodzakelijk

- geen übertoeristisch gebied waar ik struikel over Nederlanders die kerst ontvluchten

- ik spreek geen woord Spaans, derhalve valt wat mij betreft Latijns Amerika af

Heeft iemand leuke suggesties, anders dan India?
Zuid Afrika kun je niet op de bonnefooi in je eentje met een backpack doen, veel te onveilig.
Mali is wel een stuk duurder dan Ghana. Burkina zit er tussenin. Reizigers in Mali die net uit Azie komen, schrikken ook altijd erg van de prijzen. Het is wel ontzettend gaaf idd. In Burkina Faso vind ik het het meest relaxed, maar er is idd niet heel veel toeristisch te doen. Heeft eigenlijk maar twee toeristische plekken, in het noorden en bij Bobo en Baforra. Wel zou ik alleen naar Burkina en Mali gaan als je iig een klein beetje Frans praat.

Als je naar Mali gaat, moet je zeker naar Dogon.

Punkie, waar heb je gewoond in Burkina?
-
@cocodiver: ik vond Ghana juist duurder? Komt misschien, omdat ik in Mali deels bij bekenden verbleef. Als je naar de Dogon/Tombouctou/Djenne etc wil, moet je qua prijzen wel even uitkijken inderdaad.

Ik heb in Ouaga en in Bobo gewoond:-)
Damn, nu ben ik wat reisverslagen gaan lezen over Mali en dan wil ik daar NU heen Wat lijkt me dat enorm gaaf! Maar India toch eigenlijk ook wel.

En aangezien de vliegtickets naar Mali behoorlijk duurder zijn dan die naar Mumbai of Delhi... denk ik dat ik dit jaar 'gewoon' weer naar Azië trek en het jaar erna hard ga sparen voor Mali (en Burkina)...
Zit toevallig net tickets te zoeken en kwam uit in Delhi voor nog geen 400 euro vanaf amsterdam 1 overstap

Van 1 tot 30 november.

Nou dan hou je geld over!

Ik dank dat dat het voor mij gaat worden.

Ghana kan ik trouwens ook van harte aanbevelen!
Heb je gekeken naar vluchten vanuit Frankrijk

op Mopti/Sevare? Daar zitten weleens koopjes tussen.... En anders wordt het sparen, maar wel gaan hè;-)!
@punkie Ik denk dat het inderdaad ligt aan het verblijven bij bekenden, want juist het overnachten is in Mali redelijk aan de prijs (ok,voor Europese begrippen niet). Ghana is in mijn ervaring (2 jaar terug een paar manaden door deze drie landen gereisd) toch echt een stuk goedkoper. Maar ook platgewalst door Nederlanders, Mali is toch een stuk specialer.

@Bloep, in Mali vond ik een boottocht in een Pinasse van stad 1 naar stad 2 het meest bijzonder. Twee dagen op een bootje zonder moter, voortgeboomd en gezeild worden door twee stoere, sterke Afrikaanse mannen langs dorpjes waar eigenlijk nooit blanke komen. Een echte aanrader...

In Mali kunnen ze af en toe wel behoorlijk opdringerig zijn.
Landen als Mali zou ik niet doen. Er zijn daar een paar toeristen ontvoerd en één doodgeschoten. Nee, ik heb dan ook nooit begrepen waarom mensen uitgerekend naar zo'n land als Mali gaan. Wat heeft Mail wat Marokko bijv. niet heeft?
Sito dat soort dingen gebeuren bijna overal wel. Moet je je dan maar beperken tot centerparks?

To, india is supergaaf kan ik je uit ervaring vertellen!
Zuid Afrika kan je juist prima alleen doen, is heel erg ingesteld op backpackers, je hebt er langs de kust in bijna elk plaatsje een backpackers hostel. En de baz bus (voor backpackers) zet je af en pikt je op. SUper mooi land, maar is wel duurder dan veel landen in Azie..
oh en daarnaast is marokko heel mooi (kan ik NOG niet uit eigen ervaring vertellen)volgens vele verhalen en foto's, tickets zijn niet duur, vliegen kan al voor zo'n ¤200.

kamelentocht door de sahara, de koningssteden, mooie kustplaatsen, maar misschien is 5 weken iets te lang..
ik lees mee... zoek ook nog een vakantiebestemming... en de sunda eilanden dan?? daar heb ik laatst wat over gezien en het leek mij zo mooi!!!
Ik zou niet naar Thailand gaan...Niet echt Azie meer met al die toeristen. India is zeker een aanrader en je kan lekker luxe reizen met dat budget! Heb er zelf 4 weken gezeten 600 euro uitgegeven en zo ongeveer het hele land rondgereisd (dus veel reiskosten die je niet hebt als je alleen in het zuiden blijft)
Vind de bevolking van Thailand toch 100 keer aangenamer dan die Indiers! En dan nog de drukte, smog en andere viezigheid. India is 'n interessant land om 'n keer te bezoeken, maar vakantie zou ik dat niet willen noemen. Thailand is heerlijk relaxt, je hebt er mooie dingen en natuur en kunt ook nog 'ns lekker relaxen aan 'n tropisch strand. En niet geheel onbelangrijk: in Thailand is het eten veeeeeeel lekkerder dan die vieze Indiase meuk. Alhoewel in 't zuiden je wel lekkere masala gamba's kon eten.
Zie dit topic weer hoog staan.

India helemaal super, ga zo volgend jaar weer.

Heb nog nooit zo heerlijk gegeten in het buitenland en ook zo afwisselend!

Ben benieuwd waar je voor gekozen heb bloep.
Ik vond het juist veel leuker met de mensen in India! Veel mensen ontmoet en je weet gelijk wat je aan ze hebt. Het ligt er aan waar je komt of het vies en druk is want je hebt natuurlijk net zoals in Thailand ook de kustplaatsen. En bovendien is Bangkok nou ook niet erg mooi en rustig. En ik hoouuu van het Indiase eten...
quote:annie2 schreef op 30 november 2011 @ 19:53:

Zie dit topic weer hoog staan.

India helemaal super, ga zo volgend jaar weer.

Heb nog nooit zo heerlijk gegeten in het buitenland en ook zo afwisselend!

Ben benieuwd waar je voor gekozen heb bloep.

Hé, mijn topic is weer opgegraven?

Het is uiteindelijk toch India geworden! Helaas niet met de kerst, wat ik eigenlijk wel wilde. De tickets waren behoorlijk duurder rond de feestdagen (heel verrassend ), dus ik ga nu in januari 4 weken die kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven