Waar ga ik heen?

08-02-2011 16:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een luxeprobleem dat eigenlijk geen probleem is.

In december/januari wil ik op reis, ik heb maximaal 5 weken te besteden, waar de feestdagen ook in vallen. Nu heb ik me de afgelopen weken min of meer gericht op zuid-India, maar nu ga ik twijfelen of een andere bestemming misschien veel leuker/mooier/spannender is?

Ik wil alleen gaan en ben gewend om lowbudget rond te reizen. Voor de beeldvorming van 'lowbudget': rondkomen van 15 euro per dag is in Azië geen probleem, 30 euro in Europa lukt me ook prima.

De facts op een rijtje:

- maximaal 5 weken in december/januari, minder mag ook

- maximaal 1500-1800 euro inclusief ticket/overnachtingen/vervoer/eten

- mooi weer, als in: geen vrieskou en minimaal 15 graden met zon. Geen moessonregens graag.

- aanwezigheid van -beperkt- openbaar vervoer, want geen rijbewijs

- een paar mooie steden, wat tempels/kerken/culturele dingen, eventueel ook natuurparken. Strand is leuk, maar niet noodzakelijk

- geen übertoeristisch gebied waar ik struikel over Nederlanders die kerst ontvluchten

- ik spreek geen woord Spaans, derhalve valt wat mij betreft Latijns Amerika af

Heeft iemand leuke suggesties, anders dan India?
Australie, zuid afrika, indonesie, het westen van de VS?
Australie en Zuid-Afrika vallen met dat budget al af.

Zuid-Afrika is wel zeker de moeite waard.

Ik zou dan korter gaan, i.v.m. je budget.

Ik vind het wel erg weinig voor zoveel weken.
Australie en Nieuw Zeeland, maar dan wel je budget minstens verdrievoudigen.
Als je niet meer te besteden hebt zou ik 'n jaartje langer doorsparen.
Ik heb deze zomer 4 weken Maleisie gedaan voor 1500 euro in totaal. Dan heb ik wel in totaal een week bij mensen gelogeerd. Thailand is goedkoper, dus daar zou het je gemakkelijk moeten lukken, en Indonesië ook. Even goed zoeken met de vliegticket, eventueel een kortere vlucht met AirAsia of Tiger Air gebruiken.

Cambodja, Laos, Vietnam zijn ook allemaal goedkoop. Filipijnen...

Spreken ze ook geen Engels hoor :-D Maleisie wel trouwens. Denk dat LA wel duurder is, maar nog nooit geweest.
Ik zou als ik jou was even kijken naar de periode waarin je gaat. Aangezien je denk ik wel normaal weer wil hebben? Volgens mij zijn Cambodja en Nepal goed te doen in december. Vind het een vreemde beredenering dat Latijns-Amerika afvalt omdat je geen spaans spreekt. Spreek je wel Indiaas dan? In Latijns-Amerika spreken ze ook gewoon Engels hoor! Wil je backpacken?
Hoe is Zuid Afrika voor een vrouw alleen?

Budget verdrievoudigen is helaas onmogelijk 1800 is echt de uiterste grens waarbij er weinig speling is voor extra dingen onderweg. VS zal in dat opzicht ook wel afvallen denk ik.

Thailand/Laos/Vietnam/Cambodja ben ik al eens geweest. Indonesië is iets waar ik me eens in zal gaan verdiepen, evenals Maleisië.

En wat Afrika betreft, iets als Mali of Ethiopië trekt me ook wel.
quote:elninjoo schreef op 08 februari 2011 @ 17:06:

Als je niet meer te besteden hebt zou ik 'n jaartje langer doorsparen.1800 max is toch wel een mooi budget? vooral omdat TO volgens mij niet veeleisend en vrij flexibel is.
Ik zou ook echt wel kijken naar Costa Rica, Panama, Nicaragua, Guatemala! Erg mooi, veilig (vooral Costa Rica), goed openbaar vervoer, betaalbaar! Enn Zuid-Afrika als vrouw alleen zou ik niet doen..
quote:mboelens schreef op 08 februari 2011 @ 17:11:

Vind het een vreemde beredenering dat Latijns-Amerika afvalt omdat je geen spaans spreekt. Spreek je wel Indiaas dan? In Latijns-Amerika spreken ze ook gewoon Engels hoor! Wil je backpacken?

Wat ik van vrienden heb gehoord, is dat ze het lastig vonden om daar rond te reizen zonder Spaans te spreken. Niet onmogelijk, maar lastiger dan in Azië bv.

Natuurlijk spreek ik geen Indiaas of Thais, maar in Azië kan ik me met Engels heel goed redden. Plan is dan ook om over een jaar of twee een taalcursus te volgen en daarna Latijns Amerika te ontdekken.

Ik wil inderdaad backpacken.
Naast het Hindi is Engels ook een voertaal in India,

(naast nog heel veel talen)

Het heeft jarenlang onder Brits bestuur gestaan.
quote:borderwalk schreef op 08 februari 2011 @ 17:15:

[...]

1800 max is toch wel een mooi budget? vooral omdat TO volgens mij niet veeleisend en vrij flexibel is.Ik ben inderdaad niet veeleisend. Een hokje met een hard bed en douche met koud water is prima. Ik verwacht geen luxe voor dat budget.
Mali, Burkina Faso, Ghana!!!! Ik heb een tijdje in Burkina gewoond, vind het een heerlijk land, maar het heeft geen 'grote' toeristische dingen. Mali en Ghana wel, alledrie zijn ze spotgoedkoop, Ghana Engelstalig, Mali en Burkina Franstalig. Met name in Burkina kun je niet goed met Engels terecht. In Mali, in de toeristische gebieden wel. Toeristisch is trouwens een groot woord, je kunt het niet vergelijken met costa's riviera's e.d.

Mocht je meer info willen/adressen/routes etc. dan geef maar een gil.
Dat klinkt erg leuk Punkie! Hoe is het rondreizen in Mali, is er openbaar vervoer of iets wat daarop lijkt? Is het te doen voor een vrouw alleen en hoe is het weer in december/januari?

Ik spreek vloeiend Frans, dus dat zit wel goed
Thailand is perfect te doen voor dat budget. Ik zou een los ticket kopen en een rugzak en de rest ter plaatse regelen.

Veel plezier!
Mali is goed te doen qua ov, zeker als je niet teveel eisen stelt aan het ov. Er zijn touringcars tussen de steden en kleine busjes, auto's tussen kleinere plaatsen.

En tja, Malinese mannen vinden alleenreizende (blanke) vrouwen best interessant, maar ik kan niet zeggen dat ik daar nou veel last van heb gehad. Gewoon duidelijk zijn! Het weer in december/januari is prima, lekker warm! Maar niet zo heet als in maart/april/mei.
quote:elninjoo schreef op 08 februari 2011 @ 17:05:

Australie en Nieuw Zeeland, maar dan wel je budget minstens verdrievoudigen.Ik snap dit advies dus echt niet. Ze geeft aan wat ze wil, wat ze aan budget heeft en dan geef je dit advies.
quote:elninjoo schreef op 08 februari 2011 @ 17:06:

Als je niet meer te besteden hebt zou ik 'n jaartje langer doorsparen.Want Azie is niet leuk genoeg ?
Wow. Krap budget voor 5 wkn! Volgens mij is alleen azie zo goedkoop.
Ik zou gewoon naar India gaan, ben nog nooit in het zuiden geweest, plannen waren er, maar toen zou ik 30+ weken zwanger zijn dus alles afgeblazen, maar zuid india is zo mooi als ik de verhalen mag geloven. En qua budget moet dat wel lukken.
Er worden echt adviezen gegeven zonder de TO te hebben gelezen.

Je zegt dat je maximaal 5 weken, en in een goedkoop land van 15 euro per dag kan leven. Dat is dus 525 euro.

En je hebt een budget van 1800 euro, dan hou je dus nog 1275 over een ticket. Daar kom je wel z'on beetje overal mee.

Ik denk dat je zeker onder de 1000 wel een leuk ticket zal vinden, dan hou je dus 800 euro over, gedeeld door 5 weken is 22 euro per dag.

Ik ben nog niet in India geweest, dus daar kan ik je niet over adviseren.

Zuid Oost Azie heb je al een gedeelte gehad, maar in 5 weken een combinatie van Maleisie, Singapore en Indonesie moet met dit budget en tijdsduur lukken.

Er zijn hele betaalbare vluchten naar Singapore te vinden.

Ik heb in Centraal Amerika gereisd, erg goed te doen, en ik sprak geen woord Spaans toen ik er heen ging.

Voor USA lijkt me de tijd van het jaar niet echt geschikt. Tenzij je je beperkt tot Florida, maar om daar nou 5 weken rond te reizen? Hoe leuk het daar ook is.

Het Midden Oosten? Jordanie, Syrie, Israel?

Maar op het moment zou ik dat nog even afwachten, maar het is een optie en lekkere temperaturen die tijd van het jaar.
1500 tot 1800 euro een krap budget voor vijf weken? Ik heb t met 2000 euro 10 weken in Kenia gered en ik heb er best veel gedaan.
Ik vind het ook niet bijzonder krap hoor.

Ik heb 4 maanden door Centraal Amerika gereisd voor 1500 euro (exlcusief ticket, maar inclusief taalschool).

Het is maar net wat je wil.

Ik heb ook in hostels geslapen en in de locale bussen gezeten. Dat scheelt al heel veel.

Slaap je liever in hotels, tja dan betaal je wat meer. Niks mis mee, ieder zijn ding. Ik kan het ook wel begrijpen.

Maar met 1800 euro kun je best veel doen hoor.
Ik zou me over het Spaans idd geen zorgen maken. Ik heb daar ook gereisd zonder Spaans te spreken. Zeker als je Frans goed is kun je bijna alles lezen en red je je echt wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven