waar in italie ?
zondag 15 april 2012 om 10:47
De marken is erg mooi! We hebben er vorig jaar op een kleine agricamping gekampeerd met nederlandse eigenaren ( camping picobello). Omgeving was super, veel natuur en kleine dorpjes maar ook niet te ver van het strand.
We zijn er in 2 dagen naar toe gereden, want het is wel ver.
Veel agriturismo in de buurt.
We zijn er in 2 dagen naar toe gereden, want het is wel ver.
Veel agriturismo in de buurt.
zondag 15 april 2012 om 12:28
Overal in Italië zijn mooie plekken te vinden. Het is net wat je zoekt. Ik vond de omgeving van Bassano del Grappa in het noorden onverwacht mooi, had me er weinig bij voorgesteld. Toscane, Umbrië, Lazio, de Marken... Ook fantastisch. Zelf zou ik graag nog eens naar de Amalfikust en Cinque Terre willen. Amalfikust wel gezien vanaf de Vesuvius, toen zag het er al prachtig uit!
zondag 15 april 2012 om 17:57
wij zitten nog in Lazio, op grens met abruzzo en molise (nationaal park).
er gaat een bus vanuit Rome naar Sora. Daar komen wij de gasten ophalen! dus goed te bereiken zonder auto..
ik zou idd doen rome, stukje land in (naar ons toe!), abruzzen (zeker als je van wandelen in de bergen houdt!) of naar zuiden, napels, amalfi (evt een eiland)en dan idd nog verder naar zuiden..
zuid italie is idd armer dan het noorden, maar heeft daarmee juist zijn charme vind ik. bij ons in de buurt kan je bijvoorbeeld verlaten dorpen vinden. en het is minder toeristisch, wat vaak met zich meebrengt dat je beter eet tegen minder geld.. naar mijn mening kan je hier veel beter de echte italiaanse cultuur opdoen ipv bijvoorbeeld toscane.
er gaat een bus vanuit Rome naar Sora. Daar komen wij de gasten ophalen! dus goed te bereiken zonder auto..
ik zou idd doen rome, stukje land in (naar ons toe!), abruzzen (zeker als je van wandelen in de bergen houdt!) of naar zuiden, napels, amalfi (evt een eiland)en dan idd nog verder naar zuiden..
zuid italie is idd armer dan het noorden, maar heeft daarmee juist zijn charme vind ik. bij ons in de buurt kan je bijvoorbeeld verlaten dorpen vinden. en het is minder toeristisch, wat vaak met zich meebrengt dat je beter eet tegen minder geld.. naar mijn mening kan je hier veel beter de echte italiaanse cultuur opdoen ipv bijvoorbeeld toscane.
vrijdag 20 april 2012 om 10:58
hier in sora kun je vrij goedkoop een auto huren... maar dat is misschien niet handig...? ik zou even op internet zoeken voor een auto bij t vliegveld...
leuk als je langskomt! voor de tent hebben we vrijwel altijd plek.. als je een kamer wilt, moet je wel ruim van tevoren reserveren voorbepaalde periodes!
leuk als je langskomt! voor de tent hebben we vrijwel altijd plek.. als je een kamer wilt, moet je wel ruim van tevoren reserveren voorbepaalde periodes!