Wallis, Zwitserland

04-01-2020 11:48 8 berichten
Wie is al eens op vakantie in Wallis geweest. We denken eraan om er een weekje naar toe te gaan komende zomer.
We zoeken een dorpje wat een uitvalsbasis kan zijn voor trips in de buurt. Met name wandelingen en dorpjes bezoeken.
We zoeken geen druk dorp maar wel een dorp/stadje waar je effe wat kunt drinken of eten zonder tig toeristen om je heen.
*
Alle reacties Link kopieren
Wallis heeft niet echt grote steden. Als je in een dorp als Zermatt of Saas Fee zit is dat een hele mooie uitvalsbasis voor wandelingen. Alleen voor uitstapjes naar andere dorpen niet handig, je moet toch steeds weer zo'n dal door. Dan zit je misschien beter in Sion.
Toeristisch is het toch wel, Zermatt en Saas fee bovenaan. Het Lötschental is mooi en wat kleiner, maar ik heb geen idee of dat minder toeristisch is tegenwoordig.
Geen goedkoop land, maar dat weet je vast al.
Fiesch is heel geschikt als uitvalsbasis, daar zijn we een paar keer geweest.
Vanuit deze plaats kun je ook, met een cabinelift, naar de Aletschgletsjer, prachtig is dat.
Mijn schoonfamilie is naar Mörel geweest. Toeristen zitten overal in Wallis.
Ik zou gewoon lekker naar Zermatt gaan, zo druk is het daar nou ook weer niet in de zomer. Je kan daar uiteraard wandelen, met de trein omhoog (gornergratbahn), er is genoeg horeca en ook een leuk klimpark...
if we all light up, we can scare away the dark...
Grachen!

Ga je met kinderen? Dan helemaal! Veel te doen voor kinderen maar ga je zonder kinderen goed te ontlopen.

Vanuit Grachen kun je mooie wandelingen maken, voldoende restaurants om barretjes om iets te drinken. Druk is het niet in de zomer maar ook niet uitgestorven. Veel wandelingen in allerlei moeilijkheids graden en lekkere beekjes.
Zermatt (gornergrad is gaaf! Maar duur...) en de langste hangbrug ter wereld zijn dichtbij(wel een flinke wandeling maar de moeite waard!)
La Fouly
Nendaz
Crans-Montana
Vercorin

Allemaal in franstalig Wallis (Valais).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven