Wat te doen in Drenthe?

30-10-2012 20:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan as weekend naar Drenthe, en wij vroegen ons af wat er zoal allemaal te doen is? We gaan naar het dorpje swiggelte. Heb er veel zin in. We zijn met vier volwassenen.

Hebben jullie leuke uitjes en of tips?

Heb natuurlijk wel even op internet gekeken, maar niet echt iets bijzonders gevonden. Heb liever tips van mensen uit de buurt.

Alvast bedankt!
Sorry Vogelnestje, als geboren en getogen Drent moet ik toch even zeggen dat er echt veel mooiere dingen te doen zijn dan Emmen, Centerparks en Slagharen! In Drenthe moet je de natuur in!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik als geboren en getogen Drent, zeg ook niet dat er niets mooiers is, maar dat was al genoemd, vandaar de bijdrage zoals ik hem deed.
Ok ik snap het. Ik zou het gewoon zonde vinden als TO zou denken dat dát Drenthe is....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 30 oktober 2012 @ 21:51:

Sorry Vogelnestje, als geboren en getogen Drent moet ik toch even zeggen dat er echt veel mooiere dingen te doen zijn dan Emmen, Centerparks en Slagharen! In Drenthe moet je de natuur in!

En wat nou als het de hele week regent? Of TO haat natuur. Handig toch dat iemand ook nog andere tips geeft dan wandelen en hunebedden bekijken.

Wij hebben ooit een boottocht gemaakt door Giethoorn! Vond dat echt heel erg leuk klinkt suf, maar was echt een hele leuke dag!
Speelstad Oranje
Drenthe is heel divers. Ik zou ook gaan lopen, en dan naar het Dwingelderveld, Balloerveld of Fochteloerveen.

Daarnaast heb je mooie fietsroutes, een kaartje is zo gekocht en er zijn routes van knooppunt naar knooppunt.

Qua cultuur: voormalig kamp Westerbork incl museum, Drents museum in Assen, Orvelte inderdaad, hunebeddenmuseum, veenmuseum, planetron in Dwingeloo.

Leuk om te doen: high tea in Zuidwolde, bij een echt ouderwets Engels theehuis, langs allerlei Drentse plaatsjes (Orvelte, Dwingeloo, Taarlo, etc etc), als ergens markt is (leuk is dan Assen, Emmen, Zuidlaren).

Kids: speelstad Oranje (1000x groter dan Plopsaland en goedkoper), Plopsaland, zwemmen of schaatsen in de Bonte Wever, dierentuin Emmen, kabouterland in Exloo, sprookjeshof in Zuidlaren en nog veel meer!
Ik vond kabouterland echt verschrikkelijk. Mijn zoon gelukkig niet, maar de diertjes daar in te kleine hokjes met verwilderde planten erin. Met ouwe meuk overal.

En daar 7,50 voor betalen pp (inclusief mijn zoon van 2!) vind ik iets te veel
http://www.drouwenerzand.nl/park/prijzen-openingstijden

Drouwenerzand is ook leuk met kinderen. Heb je alleen dit weekend niks aan, want ze sluiten vanaf 1 november. Maar voor als je volgend jaar iets zoekt...
Van Zwiggelte is het niet zo ver om langs Westerbork, Wezup, Zweeloo (oud kerkje uit 1252, is ook geschilderd door Vincent van Gogh) naar Aalden te rijden. In Aalden rij je dan naar het gedeelte Oud Aalden, daar is een prachtige brink met oude Saksische boerderijen. Ook zit daar pannenkoekboerderij Hoes van Hol An, klik hier

Van Aalden is het nog maar een klein stukkie naar Meppen waar je bij de jeneverbessen (de Palms of Mepperdennen) prachtig kunt wandelen. (google palms + meppen en je vindt diverse wandelroutes). Ook zijn daar verschillende galerieen.

Hartstikke veel plezier daar, 't is er erg mooi!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Kom nou op viva dames..

Assen..serieus?

Ik woon nabij assen en daar is geen r**t te beleven.

Waar je lekker kan lunchen is bij next door of touche..

Dan houdt het wat mij betreft op.

Emmen vind ik nog erger..

Drenthe heeft mooie natuur..daar moet je het van hebben.

Door de dorpjes rijden.

Westerbork heeft leuke goede restaurants..

Zuidlaren is geen ruk te beleven..

Maar wel leuk om doorheen te rijden, zo ook annen, anloo.

Mooie omgeving.

Ga dan naar groningen als je wilt shoppen en zoek de zijstraatjes op.

Kaaphoorn is aan het water en kun je goed eten..

Orvelte is ook erg leuk.

Drouwenerzand..

Gehalte lidl tassen leggings met t-shirts, tevens met daar een vreetschuur, wel leuk voor kids.

En anders high tea bij ondergetekende:)
[quote]ranjaa schreef op 30 oktober 2012 @ 22:10:

Leuk om te doen: high tea in Zuidwolde, bij een echt ouderwets Engels theehuis,

Tea time is verhuisd naar echten.
Hebben jullie ideeën wat wij vanavond eventueel kunnen doen?
Auto in beilen zetten en met de trein naar groningen komen
Ik lees even mee, wij gaan in december een midweek naar Hof van Saksen.

Is Orvelte ook in december de moeite waard?
Orvelte is prima te doen in de winter..

Hof van saksen is mooi en best groot..

Mooi opgezet..
Heb je het leuk gehad in Drenthe?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
DE dorpskroeg en zondagmorgen naar de kerk. Mocht het regenen dat kan je en de kerk en de dorpskroeg ergens binnen vinden. (Zetten ze dan binnen neer)
Ganzenmarkt in coevorden !!!!
Veenhuizen, met het gevangenismuseum (de vroegere veenkolonie / Maatschappij van weldadigheid) is wel interessant.Er zijn daar allerlei restaurantjes, een theeschenkerij etc. Je kunt ook nog een excursie in de huidige gevangenis doen die nog in gebruik is.

Als je van bier houdt: brouwerij Maallust is leuk om een kijkje te nemen. lekker bier ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven